Join the club.
Het is gewoon een erg lastig spel en inderdaad het leukst in de arcade hal. Maar het blijft een vet spel, ook thuis. Ik vind de hele stijl gewoon mooi, muziek & graphics. Maar ik heb hem dus ook nooit uitgespeeld. Uiteindelijk moest ik Ikaruga ook opgeven, in level 4 als ik me niet vergis. Het werd me echt te lastig. Als je naar een hardcore game op zoek bent, is
dit de game.
Bij deze een vet filmpje, genaamd "ideal", over level 1 van het spel. Deze speler is extreem goed. Hij verliest niet alleen geen levens (dat is nog redelijk gemakkelijk te doen als je vaak speelt), hij bouwt ook nog de maximale combo chain op van 134 punten. Een combo chain bouw je op door steeds drie tegenstanders van dezelfde kleur achter elkaar dood te schieten. Zoals je kunt zien "zuigt" hij alle projectielen op met hetzelfde kleur schild en schiet hij regelmatig (maar lang niet altijd) tegenstanders dood met de tegenovergestelde kleur. Zoals hij het doet lijkt het bijna gemakkelijk... maar dat is het dus zeker niet.
[yt]Aj23K8Ri68E[/yt]
EDIT:
Nog even speciaal voor Supremacy een extra filmpje, als extra "aanmoediging". Ik denk dat, als je deze hebt gezien, je blij bent dat je het spel niet hebt gekocht, Supremacy.
Geintje, level 2 is mijn favoriete level, mede ook door de geweldige muziek. Let vooral op het stuk in het pakhuis (+/- na 1 minuut) en het tweede gedeelte, waar je door een regen van kogels heen moet vliegen. Je ziet de speler vliegenvlug het schild aanpassen van wit naar zwart en omgekeerd. Ik weet nog goed dat ik mijn controller de eerste paar keren letterlijk door de kamer mieterde toen ik dit level speelde, maar oooh wat is dit level vet. Waanzinnig gewoon als je van dit soort spellen houdt.
[yt]i-zSi0xt9fY[/yt]
Klik om te vergroten...