1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox LIVE Arcade Games [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Deel 4 is eigenlijk al een tijdje over de 1000 dus maar eens een nieuwe topic.

    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4

    Stukje getyped op ander forum over me XBLA games dus die paste ik maar gelijk hier ff in.
    Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

    XBLA arcade games die ik gekocht heb;

    Age of Booty - 800 punten

    [​IMG]


    Een leuke game met leuke multiplayer.
    Je hebt een veld met een boel vakjes (realtime gewoon).
    Je hebt een basis, een boot en speed/armor/cannons upgrade.
    De tegenstander(s) ook natuurlijk.

    Je veroverd steden die grondstoffen (rum/hout/goud) produceren waarmee je je schip en de steden (defense only) kunt upgraden.
    Schieten gebeurd allemaal automatisch zodra je naast een schip/town komt.
    Town naar 0 knallen en dan in een paar seconden veroveren.
    Indien tegenstanders dichtbij eerst wegknallen anders kun je hem niet veroveren.

    Simpele gameplay die online en in teamverband gewoon erg leuk wordt.
    Je deelt de recources dus beetje opletten wanneer je wat upgrade.

    A.i. in singleplayer is prut maar ach ja je speelt een klein beetje SP en dan ga je online. :)

    [​IMG]




    Assault Heroes 1 & 2 - Deel 1: 400 punten - Deel 2: 800 punten

    [​IMG]


    Deel 1 is niet zo groot maar die is ook maar 400 punten, toch zeker een aanrader. Ik raad aan gelijk op hard te spelen. Verhaal is iets van vijanden... kill ze!

    Je rijd rond in een wagentje met een kanon, machine gun, flamer (en icegun in deel 2) + granaten en nukes.
    Elk wapen heeft 3 niveau's. Je rijdt met linkerstick en schiet met de rechter (beweeg de stick naar onder en je schiet naar onderen)
    Zo rij je alle levels door terwijl je van wapens switched om de vijanden het snelste te killen.
    Als je wagen kapot gaat ben je een soldaat te voet, je hebt nog maar 1 simpele machinegun maar als je nog een tijdje overleeft spawned er weer een wagen en verlies je geen leven.
    In deel 2 heb je meerdere soorten voertuigen waar je tijdelijk in kunt stappen.
    Niks schokkends maar wel leuk.

    Er zit ook een volledige co-op functie in deze game off en online.

    [​IMG]




    Banjo Kazooie - 1200 punten

    [​IMG]

    De klassieker van de N64.
    Zelf nog niet erg veel gespeeld maar een prachtige game natuurlijk.
    Geweldige humor in de game en zeker 1 van de beste platformgames die er is.
    Mustbuy.


    [​IMG]



    Bionic Commando Rearmed - 800 punten

    [​IMG]


    Een game waar de demo me niet direct aansprak maar welke ik toch (gelukkig) gekocht hebt.
    Een game die best moeilijk kan zijn (op een goede manier) en waar je Bionic arm een grote rol speelt, je slingert door de levels heen terwijl je naast vele vijanden ook vette bossfights hebt.

    [​IMG]




    Braid - 1200 punten

    [​IMG]


    Duidelijk 1 van de beste games op XBLA. Een GEWELDIGE puzzel/platformer game. Laat je absoluut niet tegenhouden door de 1200 punten, de game is niet ontzettend lang maar je zult je zeker een flinke tijd vermaken met deze game.

    De game lijkt op sommige punten op andere platformers maar dit is geen rip-off dit is duidelijk een homage aan die games.
    Je kunt in dit spel niet dood want je kunt de tijd terugspoelen, helemaal tot het begin van het level en bijna alle puzzels maken hier gebruik van.
    De puzzels zijn ingenieus en al zul je sommige sneller oplossen dan de andere als je een goede puzzelaar bent er zitten een aantal pittige tussen.

    Als je de tijd terugspoelt en de tijd weer vooruit gaat zie je een shadow van jezelf alle acties die jij deed ook weer doen, dit levert prachtige oplossingen voor zeer lastige puzzels.

    Er zit een simpel maar leuk verhaal in de game.
    De sfeer, muziek en de graphics zijn fantastisch, het is gewoon een platformer maar alles is zo mooi gemaakt, de achtergronden.

    Deze game is echt 1 van de beste aankopen die je kunt doen, vergeet die 1200 punten, als je een "normale" game koopt ben je veel meer kwijt voor minder plezier.

    [​IMG]




    Castle Crashers - 1200 punten

    [​IMG]


    Een van de beste verkopende XBLA games die er is.
    Meer dan 20 characters, wapens en pets. 4 player co-op off en online.

    Het is een hack en slashgame waar je met vele wapens, een boog of magie de tegenstanders om zeept helpt.
    Je kunt pets vinden die een extra stat bonus geven, de tegenstander lastig vallen, verborgen schatten kunnen vinden etc.

    Het is een RPG en je kunt tot level 99 levelen. Elk level krijg je een statpoint die je in strenght, defense, agility of speed kunt stoppen.
    Het spel is bevat redelijk wat uurtjes speelplezier maar heeft enorm veel replayvalue. Je kunt meer dan 20 characters unlocken en online is zowat oneindig speelbaar.

    Ook unlock je een moeilijker niveau nadat je de game hebt uitgespeeld en dat is zeker een stuk pittiger.

    Al met al een grote aanrader vooral als je veel met vrienden of online gamed.

    Trailer;




    [​IMG]



    Ikaruga - 800 punten

    [​IMG]


    Dit is 1 van mijn persoonlijke favorieten. Een shoot 'm up game van enorme kwaliteit.
    Het eerst wat ik wil zeggen buiten het feit dat dit 1 van beste games op XBLA is dat dit spel enorm moeilijk is.

    Je hebt een ship dat je met de linkerstick bestuurt, je hebt één schiet knop, één special attack knop en een switch knop.
    Het spel werkt met een heel mooi systeem. Alle vijanden zijn of wit of zwart en schieten dezelfde kleur kogels af.
    Ben je in het "witte" ship dan absorbeer je alle witte kogels en schiet je zelf witte kogels die extra damage doen tegen zwarte en normaal tegen witte vijanden. Maar 1 zwarte kogel en je bent bent een leven kwijt.
    Druk je op de switch knop dan verander je in een zwart schip en kun je die kogels absorberen en afschieten.

    De levels bevatten enorm veel vijanden en nog veel meer kogels, je bent constant aan het switchen, ontwijken en knallen.
    Moeilijk is het zeker en je zult misschien wel weken/maanden bezig zijn voor je het 2e of 3e level ziet

    Deze XBLA versie kan ook met co-op en online worden gespeeld.

    [​IMG]



    N+ - 800 punten

    [​IMG]


    N+ is de console versie van N.
    Dit is een puzzel platformer waar je simpel gezegd van punt A naar B moet gaan.
    Alleen staat daar tussen in mines, afgronden, turrets en vele andere obstakels.
    Je hebt een vaste tijd en door muntjes te pakken verleng je die tijd.
    Er zitten heel veel levels in het spel en je kunt voor zo'n 200 punten 200 levels downloaden en er zijn 3 packs (waarvan 1 gratis)
    Af en toe kan het frusterend zijn als je een level niet haalt maar dan kun je altijd online gaan spelen.
    Online kun je co-op doen, race, surival e.d. gamemodes.


    [​IMG]


    Schizoid - 800 punten

    [​IMG]


    Schizoid is echt een spel waar je veel plezier aan kunt beleven als je dit co-op doet (off of online).
    Dit is 1 van de allerbeste co-op games die er is en waar co-op echt co-op is.
    Je MOET elkaar helpen.

    Het spel werkt als volgt. Je gebruikt alleen je linkerstick om je rode of blauwe ship te besturen.
    Het rode ship kan alleen rode vijanden killen (gewoon door ze aan te raken/rammen) en gaat dood door blauwe, precies andersom voor het blauwe ship natuurlijk.

    Je krijgt vele tientallen levels voor je neus waarin een veelvoud van rode en blauwe vijanden zitten, je moet elkaar constant beschermen.
    Elke 7 levels hervullen je levens en dit zul je nodig hebben. Haal een level zonder dood te gaan en je kunt deze skippen indien je dood gaat.

    De a.i. voor de singleplayer is beter dan je denkt maar het blijft een a.i. dus voor echte fun speel co-op.
    Er zit ook een Uberschizoid mode in waar je met beide sticks zelf beide ships bestuurt. Dit is echt BRAINFREEZE mode, alleen voor de uberhardcore gestoorde mensen.
    2 verschillende kleuren schepen besturen en verschillende kleuren vijanden killen is ENORM lastig maar wel vet, ik zal het nooit van me leven uitspelen op deze manier maar ok de mogelijkheid is er. :)

    Een prachtige game voor co-op.

    Trailer;



    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
    Laatst heb ik Castle Crashers aangeschaft, nog niet veel tijd er aan besteed. (Komt door Fallout 3 ;))

    Ben nog van plan om Braid en miss SF2HD te halen.
     
  3. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Super Street Fighter II Turbo HD Remix, Galaga en Dash of Destruction uitgespeeld in een paar weken. Nu is TMNT '89 aan de beurt. O-)
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Turtles heb je ook in 20 minuten uitgespeeld. Samen met UNO en Dash of Destruction is dat het enige spel dat ik op 200 heb staan met de achievements. Maar dat ga je waarschijnlijk nu niet meer halen aangezien niemand dat spel meer online speelt.
     
  5. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Heb jij TMNT '89 in twintig minuten op 200/200? No way. O-)

    Met uitspelen bedoel ik alle achievements halen. Dash of Destruction was inderdaad erg easy, maar SSFII Turbo HD Remix en Galaga zijn tijdrovende spelletjes als je ze op 200/200 wilt hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2009
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nee, ik bedoel dat de main game maar 20 minuten duurt. Met het behalen van de achievements ben je wel wat langer bezig. Met Turtles had ik 200/200 een week na de release. Maar 200/200 halen met Turtles zal nu lastig gaan omdat er online achievements bijzitten. In het begin was het vet om met z'n vieren de game te spelen, maar nu speelt niemand meer Turtles online.
     
  7. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is het verschil tussen de 2 street fighter 2 games die op live staan?
     
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    rtype delta die morgen uitkomt lijkt me kapot vet!
     
  9. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Hyper Fighting is een oude versie, niet de moeite meer waard.

    HD Remix is dé ultieme release van Street Fighter 2. Sublieme netcode voor online play, prachtige HD graphics en allerlei kleine gameplay tweaks die de game beter maken. Must-buy voor fighting fans of mensen die altijd al een goede game zochten om er aan te beginnen.
     
  10. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Ik hoop dat Turtles in Time ooit nog naar XBLA komt. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2009
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    R-Type was altijd een erg tof spel. Verwacht dat ook van deze. Alleen 1200 punten, ik vind dat een fiks bedrag. Zeker vergeleken met nieuwe titels als Castle Crashers e.d.
    Ik zal het spel wel even proberen, maar ik betwijfel dat ik hem ga kopen.
     
  12. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou castle crashers direct kopen als het 800 punten zou kosten. 1200 is me net iets teveel.
    SF2HD kan ik iedereen aanraden, volwaardige game met oneindig veel speelplezier. Ook kan je zeker zijn dat deze game gespeeld zal blijven (ookal komt SF4 eraan).
     
  13. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb enkele van de top/side down shooters geprobeerd op de 360 maar alleen Ikaruga is uberfantastisch.
    Die andere zijn maar so-so/slecht.

    Soldner-X is alleen pc/ps3 en die gaat nog.

    1200 punten lijkt veel maar zolang je er genoeg voor terug terug in speelduur/plezier zoals CC en Braid is het mij het waard.
    Plus als je beetje zoekt en omrekent kun je een 1200 punten games kopen voor € 10,- - €11,-.

    Zal hem zeker gaan proberen.

    Heb nog 2400 punten waarvan 1200 voor Banjo Tooie.

    Dan mogelijk GTA IV expansion, Fable 2, N+ levels.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  14. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind juist Triggerheart Exelica leuker dan Ikaruga. Toffere muziek, wat minder hardcore, leuk met dat zwaaien. Al vind ik 1942 weer behoorlijk tegenvallen...
     
  15. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Gisteren een WR (unmodded) gehaald in MBU. Ziet er makkelijker uit dan het is.

     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  16. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Netjes, vooral die sprong met die bumper lijkt me behoorlijk moeilijk om hem goed te doen.
     
  17. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moest een weten;) Maar als je op de video klikt kun je de video in widescreen kijken, vindt ik opzich nog wel goede kwaliteit.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoera Fardo, je weet nu hoe je links moet plaatsen. :+

    edit@ Chorus: Dat is ziek. :eek: Op een goede manier dan.
    ik kom nog niet eens voorbij de intermediate levels...

    Het ziet er ook zo bedrieglijk simpel uit.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Idd dat ziet er echt kei simpel uit :9. Wel nice Chorus!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina