Ik ben blij dat ik Limbo heb gekocht. Het spel is inderdaad relatief kort. Ik heb er zo'n vier uur over gedaan denk ik (non-stop, ik kon er niet mee ophouden). Bij een aantal puzzles heb ik een tijdje vastgezeten, terwijl later de oplossing ontzettend simpel bleek te zijn.
En die scene waar Jack de poten uit het lijf van een spin rukt. Hij doet alles om te overleven en je voelt dan ook geen medelij met zijn tegenstanders die uiteindelijk allemaal gruwelijk het loodje zullen leggen.
Wat een game. Op een gegeven moment ben je in een lege fabriek en je trekt een hendel naar je toe. Ik denk, dat zal wel een platform laten draaien. Maar nee hoor, de hele fabriek begint om je heen te draaien. Het is net Villa Volta, inclusief gigantisch radarwerk waar je doorheen moet springen, maar vooral niet door verplettert wilt worden. En er rolt ook nog een rotsblok achter je aan. No pressure.
In het laatste gedeelte van het spel wordt het helemaal leuk als je ook nog met de zwaartekracht mag spelen. Daar heb ik een paar keer flink vast gezeten. Op het laatst neemt de spanning in de "muziek" weer toe (het is meer een soort constante achtergrondtoon) en je weet dat er wat aan gaat komen. Het einde wel misschien. Je laat Jack door wederom de zwaartekracht te laten draaien door het raam naar buiten vliegen, en...
Het gaat bij Limbo om de reis, niet de bestemming. Net zoals in ons leven, wat we allemaal van tijd tot tijd wel eens schijnen te vergeten.
Wat een game.
Laatst bewerkt: 23 jul 2010