1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live disconnects (KPN Glasvezel)

Discussie in 'Games' gestart door Heroic, 15 dec 2012.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een aantal weken hebben wij dan eindelijk ook Glasvezel gekregen. Na jaren lang gezeik te hebben gehad omdat het internet nooit fatsoenlijk werkte (InternetPlusBellen van KPN, altijd gezeik) dacht ik eindelijk dat mijn problemen weg zouden zijn.

    Helaas, het is zelfs erger. Ik heb regelmatig last van disconnects op m'n Xbox. Ik word voor een een paar seconden van XBL gegooid en vervolgens kan ik weer online. Ik heb het probleem enkel met Halo 4 gehad maar dit is ook de enige game die ik heb gespeeld sinds glasvezel.

    Het rare is, het gebeurt niet altijd of elke dag, soms heb ik er een middag last van en dan vervolgens een paar dagen niet. Heel raar dus, meestal is het ook gelijk flink raak, dus dat ik wel 5-6 disconnects + per uur heb. Het probleem heb ik enkel op m'n Xbox. Niet op andere apparaten in het huis.

    Mijn kabels zitten er goed in (en zijn goed) en m'n nat is open. Een statisch IP lost het probleem helaas niet op. Router al een harde reset gegevens (en loste het probleem voor het moment op, maar een uur later had ik het weer). Ik ben vrij radeloos wat ik met dit probleem aan moet... M'n verbinding is (zou) qua snelheid goed moeten zitten (100 mbps up, 20 down).

    Ik ben er wel haast van overtuigd dat het probleem ergens in m'n router zit (KPN Experia Box V8) maar wat?

    Kan iemand mij helpen?

    E: WiFi is wel echt tergend traag op m'n iPhone en laptop. Geen idee of het verband heeft.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2012
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn 3 problemen.
    1. Glasvezelkastje.
    2. Experia.
    3. Server KPN.

    Wij zouden eerst een vaste Glavezelmodem krijgen met hierin alle aansluiten (LAN , Telefoon , Analoge Tv enz).
    Nu hebben ze gekozen voor een kleine glasvezelkastje en hierop wordt de modem van de provider weer aangesloten zoals Fr!tz (XS4ALL) en Experia (KPN).

    Het glasvezelkastje zet het optische-signaal om naar een LAN-signaal en stuurt deze door naar de Experia.
    Als gebruiker heb je geen toegang tot dit ding en kan ook niets hierin veranderen.

    Dan krijg je de Experia waarbij je als gebruikers steeds minder invloed op heb . je kan alleen de basis instellingen veranderen.
    Er zijn zelfs modems waarbij je helemaal niets meer kan veranderen wat betreft open van poorten.
    Het grote probleem met Experia is dat deze modem steeds meer functies krijgt en KPN de instellingen regelmatig controleert of deze goed werken.

    Betekenis LED Status.
    [​IMG]

    Een software/firmware update heeft altijd invloed op de instellingen.

    Als je gamed via LAN probeer even een andere LAN-poort bijvoorbeeld LAN4.
     
  3. yourixl

    yourixl Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem met KPN.
     

Deel Deze Pagina