1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] xbox live en @home?

Discussie in 'Games' gestart door Iken, 15 dec 2002.

1. Nurt Cobain

Nurt Cobain the real RocknRolla

Leuk Bevonden:
    0
    Dude hoe kom je daar nou weer bij? Heb je ook argumenten hiervoor???? En wattis er 13 maart? De launch is toch echt op 14 maart....

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Onzin. Xbox Live gaat over je gewone internet verbinding. Maar je hebt wel voldoende bandbreedte nodig. Niet alleen naar je provider, maar ook van je provider naar de Live server(s).

Het 1e stuk, dus tussen jou en je provider, is afhankelijk van je abbo. Een ADSL abbo biedt je al 128Kbit upload of meer en dat is voldoende.

Het 2e stuk, dus tussen je provider en de Live servers, is afhankelijk van de kabel die je provider naar de backbone heeft en de hardware die daar tussen zit. (Uiteraard ook de server zidje is van belang maar ik ga er gemakshalve van uit dat M$ wel weet dat ze daar een flinke bandbreedte voor moeten kopen). Op dat 2e stuk komt een soortement kwaliteitskeurmerk van M$.

Als jij straks een ADSL abbo hebt bij beundehaas.nl dan kun je het waarschijnlijk wel shaken. Als je een ADSL van KPN of BBnet hebt zit je volgens mij wel safe. (Maar ik ken natuurlijk niet elke provider in Nederland).

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Koop iig zeker niet die ADSL Lite pakketjes... dan kun je het ook wel schudden met XBL..

Upload snelheid van @home moet iig een stuk omhoog gaan.. maar ik twijfel er niet aan dat MS het wel lukt omdat omhoog te schroeven

4. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach laat die jonge toch, hij is niet voor niks een newbie. }:]

5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    och och, meneer zit in het prhomo team en direct begint ie spatjes te krijgen, tsssss :+

Maarjah, ff serieus, er is dus nog duidelijk voldoende werk te doen voor al die promo lui om de mensheid voor te bereiden en goed voor te lichten over X-Box Live.

Laatst bewerkt: 19 dec 2002
  6. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm een hoop mensen hosten zelf hoor! meer mensen hosten dan er xserver* s zijn (xserver* is de naam van de xbox live servers)

7. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    wanadoo geeft toch games uit voor de xbox? dus die zal ook wel compatible zijn?

8. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En toch blijf ik erbij dat het een newbie is die met rust gelaten moet worden :)

9. Iken

Iken Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En een newbie is iemand die pas drie posts in dit forum heeft geplaatst?
    En wat is dan iemand die hier al drie duizend post heeft geplaatst? Een ubermensch?

Dream on dude!

Anyways, ik denk dat iedereen met kabel en ADSL online kan gaan met xbox live net zoals iedereen dat al doet met de pc.

10. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
  11. stefander

stefander Gamesjournalist

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet er natuurlijk wel bij staan welke Nederlandse providers Xbox Live bieden... :D Ik heb alles doorgekeken, maar kon nog steeds niets vinden...

12. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry voor mijn reply he... maar zo heeft men het mij uitgelegd :+

13. Madje

Madje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met www.speedtest.nl haal ik met @home wel ongeveer 15 kb/s maar als dit over een langere periode word aangehouden dan gaat de upload snelheid naar beneden en als dat gebeurt kun je niet eens normaal internetten of gamen over het i-net. (Ping van 300 loop je dan mee rond)

14. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel vaak uren achter elkaar unreal en sof2 maar heb nerges last van met @home ping blijft gewoon tussen de 50 en 60 schommelen vooral op de engelse servers die zijn altijd snel en daar ligt het xboxlive netwerk toch

15. VinZ

VinZ Guest

Je computer hoeft niet grote bestanden te sturen, maar hele kleine pakketjes. Het gaat immers meestal om coordinaten en niet veel meer. Vandaar dat een lage ping belangrijker is dan hoge upload snelheid. Je moet gewoon veel kleine pakketten snel achter elkaar kunnen sturen.

16. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    wat een discussie zeg.....man als het met Chello al kan dan kan het met @home toch ook!!!! En ga me niks vertellen want ik heb voor beide kabel lullo's gewerkt.....zoland je normale breedband hebt die lekker wat udp's kan bonken heb je geen probleem...trouwens betatesten gaat straks ook op me chello dus...

ZEIKMODUS ON

Ome Tom heeft het zelf over een NORMALE breedband...ook al word hij niet door Mickeysoft official ondesteunt dan NOG gin het goed.....damn lezen!!

ZEIKMODUS OFF

Moved -> LAN

17. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bij UC kan je dat wel doen,

18. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Hogere upload is niet nodig, wel lezen! :{

19. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Onzin. Niet naar luisteren!

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat dat nog niet bekend is. Via elke breedband provider zul je het in principe kunnen spelen trouwens. Het is gewoon Internet. Alleen ze moeten garanties hebben, die heb je niet als je met een provider speelt die het niet support.

Misschien kunnen ze die providers blokken, maar er is iedergeval niks speciaals voor nodig en in theorie kan het dus overal op zolang je breedband internet hebt. Behalve de "support" en afspraken met MS.

In theorie kan het ook op telefoonlijn, net zo makkelijk alleen dan heb je last van LAG, iets wat ze willen verhelpen door breedband only te gaan.

Iedere slimme provider doet mee, omdat het voor klanten zorgt als je "Xbox Live supported" bent en een Xbox eigenaar zoekt een breedband bedrijf om te spelen.

Deel Deze Pagina