1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] xbox live hardware!

Discussie in 'Games' gestart door Max Payne, 25 mei 2002.

1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Das nix voor mij ik wil meteen spelen zonder te ouwehoeren met draadjes

2. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je een hub nemen ja maar dit stelt niet zoveel voor hoor.

3. Keybern

Keybern Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, leuk, daar gaat mijn snelle verbinding en mijn goedkope factuur! GVD!!!
    :mad:

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    'Tis allemaal wel errug speculatief hoor. Wacht nou maar af. In die post over Microsoft zie ik geen bewijs dat er meer in een Xbox ingebouwd zit dan wat hardware en de mogelijkheid om stukken van de bios vanaf de harddisc te lezen.

Het zou mij niet verbazen als:

1) ...De Xbox gebruik gaat maken van een bestaande internet verbinding. Dwz dat je dus op de een of andere manier moet zorgen dat de internet verbinding aanwezig en aktief is en dat je een hub of router hebt om de Xbox aan het internet te knopen. Ik gok dat je met Mxstream een ADSL router nodig hebt. Een 3Com ADSL router met ingebouwde mini-firewall kost momenteel ca 145 euro incl BTW.

2) ... Microsoft een uitbreiding van je Xbox operating system meelevert met je abonnement. Je krijgt immers ook de zgn communicator bij je abbo. Dan kan er ook nog wel een discje van af dat wat bios extensies op je Xbox disc parkeert. Dat hoeft dan dus niet met elk spel meegeleverd te worden (en is reuze makkelijk te upgraden als er bugz in zitten).

Maar zoals gezegd... 'Tis allemaal wel erg speculatief. We zullen het wel zien als het zover is.

5. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat het meer een questie is van: Je krijgt een kabeltje meegeleverd, aan de ene kant stop je het in je Xbox, en aan de andere kant in je modem, en spelen maar! En dat je dus ook geen i-net verbinding hoeft te maken.

6. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Zo zal het ook gaan!
    Echt geen schijn van kans dat iedereen met MxStream een ADSL router moet aanschaffen, dat slaat toch nergens op?
    En dat van die extensies -> op alle spellen voor Xbox staan libraries, het is echt geen probleem daar een Xbox Live library aan toe te voegen en die op elk Xbox Live spel te zetten!

7. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Ontvangen

Op mijn vraag hoe online te spelen heb ik de twee onderstaande mailtjes ontvangen;

ik ben in het bezit van de kabel via Chello.

----- Original Message -----
    From: "Xbox Customer Support"

Sent: Wednesday, April 10, 2002 1:00 PM
    Subject: CST64692948ID - Antwoord Xbox Customer Care Team

> Geachte heer Nol,
    >
    > Als u internet over de kabel ontvangt betekent dat vanzelf al dat u een broadband aansluiting heeft.
    > Het enige wat u dus nodig heeft is een modem met een Ethernet aansluiting.
    >
    > Wanneer het online spelen van start gaat weten wij helaas ook nog niet precies, waarschijnlijk pas aan het einde van dit jaar. Meer hierover vindt u op onze website www.xbox.com/nl
    > Hopende u voldoende ingelicht te hebben groeten wij u vriendelijk en wensen wij u veel speel plezier met uw Xbox!
    >
    > Wouter
    > Xbox Customer Care Team

en de volgende;

Geachte heer Nol,

De Modem die u op dit moment heeft zal u waarschijnlijk niet in staat stellen Xbox via het internet te spelen.

Wat u wel nodig heeft zullen wij voor u beschrijven:

Een Broadband connenction, DSL of Kabel.

- Modem met een Ehternet aansluiting, geen VSB. Zodra u een modem met een ethernet aansluiting heeft, moet u ook nog een ethernet kabel erbij kopen.
    >
    Hopende u voldoende geinformeerd te hebben groeten wij u vriendelijk.

Wouter.
    Xbox Customer Care Team

Groetjes,
    NOL
    >

Laatst bewerkt: 1 aug 2002
  8. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad iedereen aan om ff het stukkie dat ik in de thread XBox live komt niet naar NL gepost heb te lezen (pagina 5 geloof ik). Daaarin citeer ik uit een Britse XBox mag. Het enige dat je nodig hebt is een breedband kastje zoals chello (weten jullie zo te horen meer van dan ik) aangesloten op een XBox. Je kunt dan een starter disc kopen en die activeert een stuk software in je XBox dat nu nog verstopt zit. Dan komt er een optie bij in je dashboard en voila, gamen maar. Zo simpel is het min of meer geloof ik. Er moeten dan wel providers zijn die met XBox Live een deal hebben, anders gaat het niet door, maar da's een heel ander verhaal...

9. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Heb trouwens ook het een en ander gelezen over Xbox live in het Official UK Xbox magazine, en daar praten ze inderdaad over 3 mogelijkheden:

1. Via DSL
    2. Via speciaal cable modem (zal dus een gewoon cable modem zijn wat door de provider geleverd wordt.
    3. Via een Router cq Hub, kortom een LAN

Wat betreft de Xbox Live software, kan het via een van de vele games die in de maak zijn, je stopt het cdtje erin, en de Box ziet dat je de online service nog niet hebt gebruikt, en installeert de software, of zoals al eerder gemeld het pakket wat in de US zo'n $49,95 gaat kosten met daarin de software voor Xbox Live, een communicator headset, een jaar abbonement op de service, en zelfs een gratis spel namelijk Re-Volt. Dat belooft dus nog wat, maar hoe het in Europa gaat gebeuren weet men nog niet echt.

Zo zie je maar weer dat je er niet eens zover vanaf zit wat de hardware betreft, de meeste gamers hebben al Cable of DSL (Broadband), de Xbox zelf, en dus alleen ff een paket kopen straks aan het eind van het jaar en we kunnen er tegenaan!!!

Greetz

Seahawk;)

10. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke site met de juiste uitleg!!!!
    Laten we hopen dat het er snel komt, echter moet ik eerst nog zien of alle ISP (of welke dan ook) in zee gaan met Microsoft om heel nederland online te krijgen met de Xbox, want het is een service waar we apart voor moeten gaan betalen als ik het goed begrepen heb

Greetz

Seahawk ;)

12. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij uitleggen hoe je online moet komen met live en of ik met mijn standaard kabelmodem online kan spelen. hij is 115.2kb/s?

13. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan, ik heb ook een kabelmodem, en iets verder terug in deze tread kun je op een site kijken met de verschillende opties van verbinden,

Het enige waar ik benieuwd naar ben is of de ISP een deal met Microsoft willen maken om de on-line dienst aan te bieden, ze preaten in de US voor $49,95 over een compleet pakket met de communicator, een game (Re-Volt), en een jaar abonement op een ISP, dus afwachten maar wat het hier wordt

Zoals al eerder opgemerkt is moeten er toch wel wat Xbox owners zijn anders krijg je het probleem weer dat het teveel gaat kosten voor de providers.

But until that time GAME ON!!!!!:)

PS hier is die site nog een keer die door een ander geplaatst is

http://www.geocities.com/xboxlive2000/home.html

Laatst bewerkt: 5 aug 2002

Deel Deze Pagina