1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox live:ja, online spelen: niet mogelijk

Discussie in 'Games' gestart door Tobcoach, 8 jun 2010.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zou kunnen maar een wireless bridge zal altijd een klein beetje lag opleveren (hoeft niet merkbaar te zijn). Maar het is wel een optie, dan bridge je de eminent naar de telfort gateway en hang je de 360 daar wired aan.

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Zijn je problemen ondertussen al opgelost? Indien niet, heb je of kan je indien het praktisch mogelijk is even proberen om de wireless adapter door een ethernetkabel te vervangen en zowel aan je router, als aan je modem rechtstreeks te testen om met zekerheid de modem als boosdoener te kunnen aanwijzen.

3. Tobcoach

Tobcoach Member

Leuk Bevonden:
    0
    Problemen zijn nog niet opgelost. Heb de Xbox via een ethernetkabel zowel aan het modem, als aan de router gehangen, beide keren werkte alles prima.

Het zit 'm dus echt in de draadloze verbinding tussen de Eminent router en de wireless adapter van deXbox.

Momenteel de volgende instellingen in de router staan:

DHCP: aan
    Port forwarding: uit
    Upnp: uit
    DMW: statisch IP Xbox ingezet

Netwerkinstellingen Xbox zijn handmatig ingesteld.

4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar met geen portforwarding en geen UPnP enabled moet je toch ook NAT problemen ondervinden? Of maak je gebruik van DMZ?

Ps; als de router op zich niet compatibel zou zijn met de wireless adapter zoals Melbuuln zei zou je nog altijd homeplugs kunnen overwegen i.p.v. een andere router aangezien het blijkbaar met ethernetkabel wel gewoon werkt.. toch wat vreemd.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als XBL via Ethernet perfect werkt dan zou draadloos ook geen probleem mogen geven.
    Het enige verschil tussen Ethernet en wifi is het ip-adress.

Ik kan jouw 2 adviezen geven.
    1. Vervang de router door een goede A-merk ( bijvoorbeeld Linksys ).
    2. Koop een Homeplug starterskit.

Met een Homeplug maak je een netwerkwerk aan via het stopcontact.
    De 1e Homeplug druk je in het stopcontact naast de router en vanaf de router gaat er dan een utp-kabel naar de Homeplug.
    De 2e Homeplug druk je in het stopcontact naast de Xbox360 en vanaf de Homeplug gaat er dan een utp-kabel naar de Xbox360.
    Tussen de Router en Xbox360 ligt dan een virtuele utp-kabel.

Voor minder dan € 50 heb je al een Homeplug starterskit van 85Mbps.

Het is bij een Homepug wel belangrijk dat je deze rechtstreeks in het stopcontact drukt en niet eerst naar een netfilter of bliksembeveiliging.

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je DHCP aanstaat hoef je je Xbox niet op handmatig te zetten, maar deze kan gewoon automatisch. Zet je je uPnP dan ook nog aan dan heb je ook geen NAT problemen, als het goed is.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat werkt bij hem alleen via Ethernet ;)
    In de verschillende forums staan genoeg klachten tussen Eminent en Xbox360 (draadloos).

Vorige week de Eminent bij mijn zusje eruit gegooid.
    Kreeg helemaal geen toegang meer tot het menu van de router.
    De draadloze verbinding stond ineens wagenwijd open (standaard SSID en geen WEP/WPA beveiliging).

Mijn zusje naar Dixons gestuurd en daar heeft ze een simpele Sitecom.
    De Sitecom heeft standaard een WPA beveiliging.

8. Tobcoach

Tobcoach Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje niks van me laten horen, maar het probleem is nog altijd niet echt opgelost.

Heb de afgelopen tijd de instellingen in de router contant zitten veranderen en allerlei mogelijke combinaties van DMZ, Port forwarding, UPnP en DHCP geprobeerd. Niks hielp.

Afgelopen zomervakantie heb ik mijn zoon maar laten gamen via de ethernetkabel. Dan is er helemaal niks aan de hand en heeft hij met de Xbox direct een supersnelle verbinding.

Maar zonder kabel is er wel verbinding met Xbox live, maar wanneer je online wilt gamen dan ontstaan er problemen, ongeacht welk spel je speelt.

Dan kan er geen verbinding tot stand worden gebracht en kan je dus niet online gamen. Bij bijvoorbeel Modern Warfare 2 heeft hij geloof ik de proging om verbinding te krijgen gestaakt toen de ping waarbinnen gezocht werd al was opgelopen naar meer dan 300 ms.

Ik begin steeds meer te geloven dat de Eminent router inderdaad de boosdoener is. Ik had dat ding gekocht omdat mijn andere router (de Zyxel) niet voldoende bereik had voor het hele huis. De Eminent bridgen naar de Zyxel en die laatste dan via de kabel aan de Xbox hangen is niet mogelijk, aangezien de Zyxel niet zodanig in te stellen is dat deze het signaal van de Eminent draadloos ontvangen kan (althans, ik heb vanalles geprobeerd, maar het lukte me gewoonweg niet).

Is een Linksys WRT120N een goed alternatief voor de Eminent? Ik zit een beetje met het bereik. We hebben een modern, zeer goed geïsoleerd huis, dus het moet een krachtige router zijn die het signaal vanaf de meterkast naar zolder weet te krijgen door al het isolatiemateriaal en gewapend beton door.

Dat vraag ik omdat die Linksys bij Dynabite maar € 45,= kost, terwijl de Eminent mij € 80,= gekost heeft en wel een krachtig signaal verstuurt.

PS: de wireless adapter van mijn zoon is een Wireless N adapter, zo één met twee antennetjes. Die maakt dus gebruik van 802.11n signaal. Is dat nog iets wat van belang is? De Eminent kan b, n en g signalen aan.

9. Tobcoach

Tobcoach Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb gisteren een Homeplug-set gekocht. Na een hoopvol begin is ook dit geen oplossing gebleken.

De verbinding tussen de twee stekkers valt steeds weg. Heb verschillende stopcontacten geprobeerd, geen verbetering.

Ik ben nu echt ten einde raad, en mijn zoon is boos omdat hij van mij niet onbeperkt meer op XboxLive mag. Ik blijf me verzetten tegen een kabel dwars door het huis. Er moet een andere manier zijn.

Andere router (Linksys) aanschaffen dan maar?

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Wacht even, heb ik het goed gelezen dat het probleem gewoon bij het wireless signaal blijkt te liggen? Als je zoon speelt met een ethernetkabel was er geen probleem toch, maar is die dan rechtstreeks verbonden met je modem, of met je router?

En als je de dashboard connectietest doet (bij wireless verbinding), loopt de xbox live test goed maar geeft hij dus ook geen NAT opmerking?

Indien een ethernetverbinding via router wel gewoon werkt lijkt het me niet onlogisch dat er toch een inconsistente signaalsterkte is, niet voldoende voor online mp althans.. of er zou een probleem met de antennes moeten zijn. Nu ik hoor gewapend beton, dat is op zich wel dodelijk voor signaalbereik. Heb je op zolder wel een deftig wireless signaal op bv een laptop?

Maar het vreemde is ook dat homeplugs bij jou niet werken, met deze zou je normaal geen problemen mogen ondervinden. Ze zijn toch rechtstreeks in het stopcontact geplugd en niet via verlengkabels en/of piekbeveiligers aangesloten?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb >6 jaar een werkende Linksys WRT54G gehad bij @Home.
    Hoefde alleen de UPnP aan te zetten en kon probleem gamen via XBL of PSN.
    Het maakte niet uit of dit via draad of wifi ging.

De WRT54G stond beneden achter de tv (AOP @Home) en had op zolder (2 betonnen vloeren) nog steeds maximaal ontvangst.

De oude WRT54G is nog steeds te koop , alleen de prijs een stuk hoger dan van de nieuwe serie en deze router ondersteund geen N.

Een goede alternatief is de WRT160N of WRT320N.

Het probleem kan ook veroorzaakt worden tussen de router en de 1e Homeplug !

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, de oude WRT54 was/is zoals Melbuuln reeds zei echt een goed apparaat, maar afhankelijk of je al meerdere toestellen hebt die een 802.11n adapter hebben zou ik misschien toch ook een nieuwer n model overwegen.

De reden dat veel mensen enthousiaster zijn over de oudere versie (de WRT54G en GS) is omdat deze met een linux gebaseerd systeem werkten, nu is dat Vxworks waardoor ze minder geheugen nodig hebben en dus ook de routers goedkoper kunnen maken. Echter dit komt de stabiliteit niet echt ten goede. Dat blijkt wel beter te gaan met custom firmware zoals DD-WRT. De originele GS wordt blijkbaar nog wel verkocht onder de naam WRT54GL nu (L=linux).

Hoe bedoel je juist Melbuuln, tussen de router en de eerste homeplug zit normaal toch enkel een kort utp kabeltje?

13. Tobcoach

Tobcoach Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, aangezien ik het helemaal zat was, heb ik de Homplug set teruggebracht naar de winkel en daar een Linksys WRT320N gekocht.

En voila: zonder ook maar één instelling in de router te wijzigen had mijn zoon direct verbinding met Xbox Live en kon hij draadloos spelen. Signaalontvangst is nog redelijk (2-3 streepjes), maar hij is weer blij en ik ook.

Ik wil iedereen die hier in dit topic heeft meegedacht hartelijk danken voor de tips en trucs. Het heeft met het oude modem niet mogen baten, en ik hoop dat we door de Linksys nu eindelijk van alle problemen zijn verlost.

Iedereen nogmaals hartelijk bedankt!!

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als er geen verbinding is tussen de router en de 1e homeplug dan werkt de verbinding tussen beide homeplugs ook niet.

:thumbs:

Als er toch een probleempje is probeer dan eerst de UPnP te activeren !

Deel Deze Pagina