1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox live mail

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gerowniko, 21 apr 2010.

  1. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi iedereen,

    Sinds 17 april dit jaar krijg ik mailtjes binnen van het adres xbox@engage.xbox.com, maar normaal gesproken kwam deze mail van xbox@email.xbox.com.

    Ook de naam van de afzender is veranderd van 'Het Xbox Live Team' naar 'Xbox'.

    De mails zien er hetzelfde uit als de mails van xbox live zelf, ze hebben dezelfde opmaak etc., maar ik wil graag weten of iemand met zekerheid kan zeggen dat deze mails officieel zijn.

    Op 19 april heb ik een mail van hen ontvangen dat ik mee kan doen aan een enquête en dit wou ik graag doen maar aangezien je dan persoonlijke gegevens in moet vullen wil ik graag zeker weten of het wel te vertrouwen is.

    Kan iemand dit bevestigen?

    Alvast bedankt.
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het emailadres bestaat in ieder geval echt, het is niet gewoon "gespoofed". En aangezien het van xbox.com komt neem ik aan dat het gewoon origineel is.

    Edit: Natuurlijk toch altijd wel oppassen als ze je vragen naar een andere site te gaan en zeker met gegevens invullen. Kan je je niet gewoon even opnieuw inschrijven op hun newsletter op xbox.com zelf?
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2010
  3. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het snelle antwoord,

    De link die ze mij gaven was deze:
    http://enquete.xboxchallenge.nl/?uid=89391127&tid=374

    Ik gebruik Firefox met de Web of Trust add-on die vaak zegt of een site betrouwbaar is of niet, maar deze site heeft nog geen beoordeling ontvangen. Andere links in hun mails zijn links die regelrecht naar xbox.com gaan, maar deze dus niet.

    Ik denk dat ik toch maar naar Microsoft ga mailen voor officiële bevestiging, maar nogmaals, bedankt voor het snelle antwoord.:)
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je misschien toch best doen, dan ben je zeker. Ik vind verder niets als ik enquete xboxchallenge google, je zou toch denken dat sommige blogs of ergens op de xbox site er iets van vermeld zou staan. Op zich is het daarom nog niet verdacht, maar wat heb je aan een enquete als je hem niet aan zoveel mogelijk mensen wil bekend maken.. En hoe kan dat nu beter als hem te promoten op de lokale NL xbox.com site.

    Ps; welkom op het forum!
     
  5. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus precies waarom ik aan het twijfelen was. E-mail is verzonden en wanneer ik een antwoord krijg zal ik het antwoord hier posten.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De link is in ieder geval wel gewoon te vertrouwen:
     
  7. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ja, als je die enquette invult, hoef je op het einde alleen je gamertag in te vullen.

    Geen CC of email + passwoord.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    deze site is okay :) wordt door ms nederland gebruikt voor acties
     
  9. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanochtend antwoord van Microsoft(wel US trouwens) ontvangen.

    "We would like to inform you that we do not have such offer on the website you have mentioned. Please refrain from getting information on unreliable resources and wait for further announcements on our website (xbox.com) for the relative facts about our products."

    Voor de veiligheid vul ik de enquête niet in. Sowieso weet ik dat Microsoft normaal gesproken zulke enquêtes wel houd, maar ze hebben daar voor zover ik weet nog nooit een prijs voor gegeven.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  11. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een legitieme enquete die door ons wordt gehouden. Althans het gaat om een stagaire die voor zijn afstuderen onderzoek doet bij ons.
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, het zag er ook wel iets te betrouwbaar/legitiem uit voor spam-berichten.
    Maar dan neem ik aan dat het topic nu geclosed kan worden?
     

Deel Deze Pagina