Nee, op Chello hoef je niet in te loggen, dus geen PPPoE zaken invullen. Overigens heet dat programma niet "Wincfg" maar "Winipcfg".
Bump, Is een FTP kabel hetzelfde als een UTP kabel, alleen met een andere bescherming. En kan ik hem dus ipv een UTP kabel gebruiken.
Yes. UTP = Unschielded Twisted Pair FTP = Foiled Twisted Pair STP = Shielded Twisted Pair De shielding (bescherming annex 'afscherming') heeft te maken met overspraak bescherming. In principe is FTP kabel aan te raden als je de kabel naast je stroomkabels hebt liggen (en je van plan bent om de 100mbit echt te gaan gebruiken).
Het ligt er bij Chello aan, wat voor modem je hebt. Sommige zijn gelinked aan het mac-address van de door UPC geleverde netwerkkaart...in die gevallen gaat het NIET werken zonder router of gateway...de box heeft namelijk een ander MAC dan de netwerkkaart van UPC. In dit geval zal je dus een router moeten scoren die dat mac-address kan adopteren (bijv. goedkope edimax) of je pc inrichten als gateway voor je box... als je een kabelmodem hebt die zelf via dhcp zijn adres krijgt is het geen probleem...dit zijn veelal de nieuwe aansluitingen...ik had nog zo'n aansluiting als boven geschetst... met router werkt het dan ook prima (SMC barricade) ennuh...geen lag tot nu toe voor A'dammers ;-)
Heb ik wel gedaan. Hostname en Mac adres. Hier stel je in dat de xbox als het ware tegen chello zegt dat hij het MAC adres van de netwerkkaart heeft. Geen router nodig voor zover ik weet. Gewoon direct inpluggen. - Locke
Via hetzelfde configuratiecommando (waar ik het al eerder over had) te vinden. Namelijk: host name en adapter adres. succes, - Locke
Ik krijg de kabel vanavond, dus nog eventjes wachten en dan kan ik het echt testen. In principe zou alles moeten werken in ieder geval.
Ik heb zelf van Chello een nieuwe (Motorola) modem, m'n Lancity modem kapte d'r eind vorig jaar mee. Het vervelende van deze modem is inderdaad dat hij je IP adres vast legt aan je modem, kies je dan voor Internet sharing (zoals aangegeven in XBM) dan veranderd hij je IP adress en heb je helemaal geen internet meer. Hiervoor heb ik wel een oplossing gevonden in het programma PPPSHAR (via download.com) dat is een programma dat alleen op de hoofd computer geinstalleerd hoeft te worden, dan moet je op de andere computer (in dit geval dus de Xbox) bij de gateway gegevens, het Ip adress van je hoofdcomputer invoeren. Met gewoon internet werkt dit heel simpel allemaal, ik weet alleen iet zeker of het allemaal zo simpel met de Xbox werkt. Ik moet nog even een UTP kabel halen voor mn Xbox (die andere is te erg weg gewerkt..) Als je dus via een tweede netwerk kaart wil connecten (en zo je internet access op de PC wil behouden) dan moet je dit proberen als je kleine witte Motorola modem hebt van Chello. MEt die ouwe Lancity's kan je wel internet sharing aanzetten. En anders wordt het gewoon direct connecten zoals Locke vertelde. dan maar geen XBW forum als ik aan het blasten ben op mn Xbox
Ik heb vier groene rondjes, dus alles werkt goed. Alleen de upload snelheid valt me nogal tegen, terwijl als ik deze op de PC test wel goed is. En klopt het dat als je een router gebruikt het sneller word, met hoeveel %? :{ Edit/ kabel die ik gebruik (15 m) is vrij lang, hier ligt het toch niet aan?
Sorry, over Routers en de invloed van de lengte van kabels op de verbinding kan ik je weinig vertellen. Maar chello varieert nogal met de snelheden. Test eens een aantal keer achter elkaar (over een avond of twee dagen verspreid) om te zien of de snelheid zo laag blijft. Anders weet Pejannl hier vast wel raad mee. - Locke
Bij die directe verbinding. Moet ik dan die kabel uit mijn pc halen en dat uiteinde in de xbox stoppen? Of is moet ik een ander soort kabel tussen de cablemodem en de xbox doen?