Ok. Bedankt. Ik ga nu echt bidden dat het gaat werken..... Als het mocht werken, ga ik later wel een router kopen, maar daar heb ik nu ffies geen geld voor...
Sneller is een relatief begrip. Ten opzichte van ICS zal een router vaak sneller zijn. Ten opzichte van een directe verbinding is een router *altijd* ietsje langzamer. Maar ook dat is subjectief. Heb je een "slechte" (een Sitecom is een slechte router, met excuus aan hen die ik met deze uitspraak voor het hoofd stoot) router dan is het snelheidsverschil enorm. Heb je een goede router (3Com, Cisco, Draytek, Linksys, e.d.) dan is het snelheidsverlies t.o.v. directe verbinding minimaal. Noot: Als je goed oplet dan zulk je opmerken dat ik angstvallig stil blijf wanneer E-tech routers e.d. genoemd worden. Ik durf niet "Niet doen" te zeggen omdat het zonde is om meer dan 60 euro te betalen mocht zo'n ding goed zijn, maar evenzozeer is het zonde om 60 euro over de balk te gooien mocht zo'n ding bagger zijn. Voor wat betreft de lengte van je kabel geldt een soortgelijk verhaal. Een gecertificeerde CAT 5 of CAT 5E UTP verbinding mag 110 meter lang zijn. De standaardkabeltjes die je in de hobbywinkel koopt zijn meestal wel goed, maar als je langere kabels laat maken (of zelf maakt) heb je vaak last van kwaliteitsverschil door niet goed geknepen connectoren, verkeerde kwaliteit connectoren, e.d. Met zo'n kabel is eigenlijk elke cm al een cm te veel. Als je je netwerkkabel verdenkt van storingen dan moet je eens het hele netwerk op 10mbit zetten ipv 100mbit. Als je dan betere waarden krijgt is je kabel mottig.
Ik heb net weer even geprobeerd, de ping is wel normaal vergeleken met anderen die hem via hun Xbox hadden getest. Ik twijfel of die UL wel klopt. :{
Ik heb de kabel die ik gebruikte voor de Xbox net even gebruikt voor internet op de Pc en toen een speedtest gedaan, ik kwam op 13,8 ( x8 ). Dus aan de kabel ligt het niet..
Ja daar ben ik erg benieuwd naar, want ik heb ook Chello Rotterdam maar de laatste week kom ik niet boven de 40kb/s met m'n upload. Heeft iemand met Chello dit ook?
ik neem aan dat je kilobits bedoelt?? anders zou je de eerste zijn met chello, met zon upload!! (is namelijk ook een reden waarom ik adsl heb en geen chello meer, die upload ligt namelijk op 512 kilobits/s) edit: oflaat maar, heb het al door
Op de PC haal ik makkelijk 110, maar met mijn Xbox haal ik niet eens de 60 en haak ik rond de 55. Terwijl mijn ping vergeleken met anderen wel gewoon normaal is, dus niet extreem hoog.
ik heb chello in rdam onderstaande waardes kreeg ik met de up/down test op je xbox upload = 89 download = 1767 L = 172 P= 20/22
Ik zit in arnhem bij chello, ik kreeg via een speedtest op het internet dit 2003-03-07 01:09:15 EST: 747 / 96 Your download speed : 747554 bps, or 747 kbps. A 91.2 KB/sec transfer rate. Your upload speed : 96781 bps, or 96 kbps. met een server in LA ofzow. die microsoft aanrade als test server... is dit snel genoeg? en hoe test je die snelheid op je xbox? ik heb nog geeneens live!
oolol ik bel net Chello om te vragen hoe ik het beste m'n Xbox kan aansluiten...zegt die knakker "sorry meneer ik weet niet wat een Xbox is.." lekkere certified provider!! ololo enig idee waar ik in Windows 2000 aan het mac adres van mn netwerk kaart kan komen?
je hebt toch unreal championship...start een online game in UC, dan wordt de xbox live software geinstalleerd...ga dan naar je dashboard en kies daar xbox live...haal je utp kabel uit je computer en steek die in je xbox....dan wordt er automatisch verbinding met xbox live gemaakt....als dat gebeurt is druk je op Y en zie je, je up/download etc
thanks locke Ik heb hem nu zover dat ie de IP accepteert (zolang ik de DNS op manual heb staan..zet ik die op auto dan gaat ie al op rood bij het IP) maar ik krijg nu de DNS is unresolved boodschap D; any ideas?
Heb je echt alles ingevuld bij settings? Ik moest alles invullen behalve de PPPoe settings voordat ik contact kon maken. - Locke
Ik heb alles ingevuld maar het gekke is..ik kan geen ICS gebruiken, want ik heb die nieuwe chello modem (motorola) en als je daarbij ICS aanzet, verander het IP adress..en heb ik geen internet meer. dus ik gebruik het programma pppshar, en hierbij moet je allerlei crap instellen... ik krijg er hoofdpijn van D; kan je ff opsommen hoe jij het hebt gedaan?
Ik heb het direct gedaan, dus gewoon de kabel in de xbox pluggen. Als je dit zelf geen goede oplossing vindt en je dus via hub, router of ICS gaat, dan heb ik geen verdere ervaring met probleemoplossing. Ik heb ook nog de oude modem. Maar even nog wat vragen: Heb je bij de installatie van ICS wel de goede netwerkkaart als internetkaart (Shared) aangewezen (als je er twee in de PC hebt)? Heb je het al geprobeerd door alleen de kabel in de xbox te pluggen (direct connection)? Als beide vragen met ja beantwoord kunnen worden en het werkt nog steeds niet, weet ik het even niet. Sorry. - Locke
Ik heb eventjes gechecked wat mijn snelheid is enzo alleen ik snap niet echt of het nou snel genoeg is... ik zit op chello, en heb een Switch dus mijn pc staat online en mijn xbox staat online... en dit HIER is de screenshot van wat ik op mijn scherm kreeg.... is dit slecht of goed?