1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @mark22 door de helpdesk te bellen

2. mark22

mark22 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dat echt de enige manier fardo??
    niet echt handig van ze....

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja dat is echt de enige manier ... een andere is er niet .. de helpdesk is gratis :)

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Check of je een goede verbinding hebt ... het kan zijn dat je signaal te zwak is ... je mag ijdens het on-line gamen ook niet gaan downloaden ... dus controleer dat je dat niet aan het doen bent

www.speedtest.nl en kijken welke provider ze aan raden in jouw regio

Linksys weg doen... je hebt al een router de experia box. Deze moet je ook even configureren

Een wireless adapter is voldoende

Kan je wel een verbinding maken als je de beveliging uit zte van je router? Lukt dat? Kan je dan een WEP beveiliging aanmaken (wachtwoord beveiliging) ... kan je dan kijken of het wel lukt?

5. owesseli

owesseli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er inmiddels uit met behulp van www.portforward.com
    De linksys staat er nog omdat het wireless gedeelte van de experia triest is of de linksys 100 x beter!!

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    aha mooi :) staat nu alles op open?

7. owesseli

owesseli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in zowel de experia als de linksys alleen de poorten 88 en 3074 geforward naar de xbox360 en als ik nu de live test doe geeft ie NAT = open.\o/

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mooi heel goed :) ... veel plezier in iedergeval!

9. quibster

quibster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb express geen beveiliging op mijn router gezet, dan hoef ik die ook niet steeds in te voeren en het is niet zo nodig want er wonen geen mensen dichtbij.

dus hier ligt het niet aan, het lampje van de wireless adapter brand wel gewoon de hele tijd rood dus hij zou moeten kunnen connecten met het netwerk, dit was een vorige keer niet het geval want het lampje knipperde rood groen bij gebruik van een andere modem/router.

Het bereik van mijn netwerk is volgens mij wel voldoende omdat bij de scan naar wlan netwerken het signaal bijna vol is.

10. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Bij een vriend van me krijg ik Xbox Live niet aan de praat. Bij de netwerktest blijft hij hangen bij de MTU check. Er staat geen informatie bij 'More Info'. Wel foutcodes onder de gele Y. Deze foutcodes, die mij niets zeggen, zijn:
    W: 0000 000B
    X: 0000 F001
    Y: 0000 0000
    Z: 0000 0000​

Welke provider?: Wanadoo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 4000 Kbits/sec download | 600 Kbits/sec upload

Modem

Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?: SB5100E
    USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

Router

Welk merk router heb je?: Asus
    Welk router type?: WL-500g
    Welke firmware?: ??
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

De Foutmelding Zie korte probleemomschrijving
    Wat is de exacte foutmelding?: Bij netwerktest een failed bij MTU. Daar stopt de test.
    Wat heb je geprobeerd?: De MTU waarde is volgens de informatie in de router 1492. Dat zou genoeg moeten zijn voor hetgeen de 360 vraagt. Ik heb ergens iets gelezen van een waarde rond de 1364 ofzo. Ik kan de MTU waarde alleen aanpassen als ik de router op Wan Connection Type "PPPoE" zet. Terwijl deze altijd op "Automatic IP" staat. Het werkt overigens ook niet als ik de router op PPPoE zet en de MTU waarde op 1364 zet. Ik woon zelf een paar huizen verderop met dezelfde provider en heb geen problemen met MTU. Ik heb echter zelf een Sitecom router.
    Waar stopt de test?: MTU failed.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Geen, alleen de foutcodes.

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: Zover kom ik nog niet. Heb wel geprobeerd port forwarding (88, 3074) in te stellen. Maar dat hielp voor de MTU kwestie geen snars.

Ik hoop dat je enig idee hebt, Fardo (of anderen uiteraard). Alvast dank!

EDIT: INMIDDELS LIJKT HET GOED TE WERKEN.

Laatst bewerkt: 19 feb 2007
  11. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje. Omdat ik nog niet genoeg geld heb voor een draadloze ding voor de 360, en ook nog geen kabel kan aanleggen, ga ik vanavond ofzo proberen om mijn 360 online te krijgen door middel van Windows ICS.

Maar nu vroeg ik me af, ik heb een premium 360 gekocht, dus daar krijg ik een maand gratis Live gold bij (toch?). Maar is dat echt een maand als in 30 dagen ofzo, of is het gewoon de huidige maand waar je nu inzit? Dus in dit geval, nog maar tot de 28e februari?

12. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Er zit één maand gratis Live bij.
    Dus één maand :)

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik krijg de laatste tijd een foutmelding als ik naar System -> Family Settings -> XBox Live Controls wil gaan. Ik krijg telkens deze melding:

ERROR

Can't connect to XBox Live. Try again later. For more info, go to www.xbox.com/support.

Maar ik kan wel gewoon via Live spelletjes spelen. En gewoon via Live (gold) alles doen. Ik kan alleen niet naar die XBox Live controls gaan. Weet iemand hoe dat kan? Omdat ik een minderjarig account heb of zo?

14. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Poe, nou ik wilde net m'n offline account (waar al redelijk wat gamerscore en achievements opstonden) omzetten naar een Live account, ging er blijkbaar iets mis, waardoor nu al m'n gamerscore, achievements en gespeelde games weg zijn :mad:.
    Alleen m'n savegames heb ik nog :mad:.

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb al maanden lang Xbox Live en krijg nu opeens een error terwijl ik niks heb veranderd. Hij geeft failed aan bij MTU.

Dit zijn de status codes.

Kan iemand me helpen?

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
  18. BlueRayNL

BlueRayNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MTU-failed

Misschien dat ik niet de enigste ben maar opeens zonder enige settings te verander kan ik niet meer op LiVe komen. Raar en vaag enzo, maar ligt live er soms uit???

19. BlueRayNL

BlueRayNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SrrySrry 1000 maal Srry sla me niet, ik zag het al. Ik lul weer teveel. Dankjewel voor de link

20. Potmikje

Potmikje Douwe Egberts User

Leuk Bevonden:
    0
    Je Kunt totaal tot 3 keer toe een nieuw profiel aanmaken met 1 maand gratis live :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina