1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Kort vraagje:

Ik volg fardo's draadloze guide, maar op een gegeven moment vraagt hij om een netwerk naam. Eerst voerde ik de al bestaande netwerk naam van hier in, maar deze kon niet. Alleen werkt helemaal niets! Bij alles wat ik invoer (getallen, leters of leestekens) zegt hij dat het één of meer ongeldige tekens bevat :confused: , iemand?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je moet in je router inloggen en kijken wat je SSID naam is (dat is jouw netwerk naam) :)

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ah, vielen dank =)

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Hmmm, ik heb het opgezocht Fardo en die naam werkt ook niet :confused:

5. Pascallo

Pascallo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox via hub aansluiten

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik wil mijn xbox en pc met elkaar verbinden via een hub, maar ze herkennen elkaar niet. Verbinden met xbox live werkt wel.
    Welke provider?: Planet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:down: 350, up: 50

Modem

Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: staat uit

Router

Welk merk router heb je?: Thomson
    Welk router type?:confused:peedtouch
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: pc en xbox herkennen elkaar niet
    Wat heb je geprobeerd?: via 1 hub aansluiten op het netwerk maar ze herkennen elkaar niet
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @RedDevil heb je dit geprobeerd?

Of probeer dit:
    1. Op je pc ga je administratie of confuguratie pagina van je wireless router. (zie de handleiding)
    2. Scrhijf de gegevens van je wireless netwerk op (SSID), channel, en de security key (WEP key of WPA)
    3. Voor je de connectie gaat aanmaken. controleer dat er geen disk in de lade zit.
    4. Schakel je Xbox 360 uit.
    5. Connecteer de wireless adapter of bridge Schakel de xbox 360 aan en eventueel ook de wireless bridge
    6. Op de System Blade, selecteer Network Settings.
    7. Klik op Windows Connect
    8. Selecteer Edit Settings.
    9. Op de Basic Settings tab, selecteer Wireless Mode
    10. Is je wireless network name (SSID) op het scherm te zien? * Ja, selecteer deze. Anders je de handleiding van je router raadplegen. De SSID naam word dan niet uitgezonden (Broadcast).
    11. Asl je netwerk beveiligd is met met een WEP key of WPA password. Ga dan naar de wireless security setting en vul de gegevens in
    12. Test Xbox Live.
    13. Als je de melding krijgt Xbox Live Connected is het gelukt!

7. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook even een vraagje. Ik wil mijn xbox360 aansluiten met een cross kabel op me laptop die draadloos is.
    Wie helpt

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat wil je dan doen met je xbox? Want als je Live wilt gebruiken is dat geen goed plan)

Wat voor operating systeem heb je draaien op je PC? Welke Firewall? Heb je je muziek al gedeeld? Het beste kan je je vraag hier stellen: [​IMG] [Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

9. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigenlijk wel de bedoeling voor xboxlive. Een vriend van me is te beroerd een draadloze ontvanger te kopen.
    Maar volgens jou gaat dat dus niet relaxt werken?

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Okee, ik heb dat Windows Media Connect Now gebruikt zoals aangegeven in dat stukje van Fardo. Nu heeft m'n 360 hem gepakt, maar natuurlijk werkt het weer niet =(. Zodra ik test Xbox Live doe, blijft hij hangen bij Wireless Network (Not Connected staat erachter). De tips die de 360 geeft heb ik geprobeerd maar halen niets uit =/.

M'n Xbox 360 staat eigenlijk boven mijn draadloze router (er zit weliswaar een plafond tussen maar toch :+ ) en verder zitten er twee pc's op het draadloze netwerk. Casema heeft de router en het netwerk geïnstalleerd en er stond specifiek bij dat deze geschikt was voor Xbox Live...

Nog even een edit: Op m'n Xbox heb ik het IP en de DSN dinges automatisch laten instellen? Moet ik dit misschien met de hand doen? Zoja, wat moet ik daar dan invullen =P? Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de router hem niet wilt en dat ik iets met de instellingen daar moet doen, maar ik kan daar niet zo goed vinden wat ik zou moeten veranderen.

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Rigest ... Welke beveiligingen gebruik je? Kan je in je router kijken wat allemaal aan staat?

Nee dat werkt absoluut niet lekker (zitten te veel ruis tussen) ... je krijgt dus last van lag en een moderate nat ... kortom niet doen .. je kan beter of een wireless adapter kopen of een lange kabel gebruiken

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik gebruik iig een WPA-sleutel, die ik al heb ingevoerd. Denk ook dat er een firewall aan staat. Is het een idee om een bepaald IP toe te staan en die in te vullen op m'n xbox? Zoja, weet iemand een ip die ik in kan vullen (ben daar niet zo in thuis :) ). Hier een plaatje van mijn beveiliging van de router.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kan je kijken of je MAC filtering hebt aanstaan?

14. Pascallo

Pascallo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allle porten staan open, media gedeeld en hij geeft de volgende foutmeldingen:

w: 0000 - 0015
    x: 0000 - F001
    y: 0000 - 0000
    z: 8000 - 4005

als je een connectie test doet, failed 'ie bij PC Selected

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Staat uit.

16. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik naar Windows Connect Now ga, moet ik er een USB stick instoppen. Dit heb ik gedaan (eerst deze stappen gemaakt, maar dan kan ik hem niet éérst in mijn router stoppen. Deze heeft geen USB ingang).
    Dus dan doe ik het zoals hier in het filmpje (voordat ik al jou stappen uitvoerde van aan/uitzetten etc):
    filmpje

Doe het ik niet via Windows Connect, maar ga ik naar System> Network> Edit Settings, krijg ik dit: filmpje

Bij beide werkt het dus niet :mad: Gister met de laptop geprobeerd, dat was een kwestie van WEP key invoeren en hij deed het!
    Bij mn router branden de volgende lampjes:
    Lijkt allemaal goed dus..

Hopelijk weet je wat er aan de hand is, want dit slaat echt nergens op!
    PS: Sorry voor slechte kwaliteit van het filmpje, mar kheb m ff gemaakt met mn mobiel.
    Tevens krijg ik bij mn gewone monitor geen zwarte balken, maar heb hem nu eventjes beneden staan bij onze gewone tv.

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Frustrerend is het eh?

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    WOEI HET IS GELUKT :D:D:D THANKS FARDO (L)

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het beste kan je hier je vraag stellen en de stappen volgen :) [Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

@Rigest - Hoe heb je het voor elkaar gekregen

@RedDevil_NL - Ik kom hier straks op terug :) ... hebhet ff druk op mijn werk

20. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval super bedankt dat je probeert mij te helpen! Vind dit echt super dat er nog mensen zijn die hun (toch wel) professionele hulp aanbieden! (Y)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina