[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myHighness

myHighness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds de laatste update (voor die buzz look-a-like controller) is live nogal instabiel. Wordt er vaak uitgegooid, soms na 10 min., soms om de 3 min. Met mijn internetverbinding is niks mis zover ik weet, en het is echt pas sinds de laatste update gekomen. Verbinding is altijd prima geweest, altijd volle balkjes.

Lijkt me dus sterk dat het aan de router/internetabbo oid ligt.

2. 360FTW

360FTW Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De stoute schoenen aangetrokken en MS support lijn gebeld. Ze weten niet precies wat de foutcodes betekenen.

Ze adviseerden mij de gegevens van het Live account goed na te lopen. Dit kan niet op de 360, omdat je al geen verbinding krijgt, dus doen via je live passport login op je PC. Alle accountgegevens gechecked, waar mogelijk aangevuld kan 3 uur duren voordat ze geupdate zijn. Als dat niet werkt...

Krijg ik binnen 5 dagen nog telefoon terug van 2e lijn (extra technisch) support mocht het probleem nog niet verholpen zijn. Nou ik ben benieuwd, eerst over 3 uur nog maar eens kijken...

3. mysticdraco

mysticdraco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Problemen met me connectie

Fout melding zinds vandaag in eens MTU en anders Nat: Moderate en niet open

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Ik fail zinds vandaag in eens op MTU en anders staat me NAT op moderate en deze zou op OPEN moeten staan
    Welke provider?: Tiscali
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: DSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:20Mbit/8Mbit

Modem

Welk merk modem heb je?: ZyXel
    Modem type?: P-2602H-D1A
    USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nope
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Nope

Router

Welk merk router heb je?: /
    Welk router type?: /
    Welke firmware?: /
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

De Foutmelding UTM Failed, en anders NAT: moderate
    Wat is de exacte foutmelding?: UTM Failed, verder geen info, en anders geen fout melding.
    Wat heb je geprobeerd?: modem/router poort 88 en 3074 in (NAT) Port forwarding aan gezet righting het IP adress van me xbox 360
    Waar stopt de test?: UTM en anders loopt hij hem uit.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):none

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: NAT Moderate
    Alleen nu komt hij er zelfs in eens niet meer.

4. 360FTW

360FTW Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wellicht iets dichter bij een oplossing...

Met name de code Y: 00C2-03E0 lijkt iets aan te geven.

Bij de oude xbox 1, waren exact dezelfde codes (incl. W,X en Z) als die wij nu krijgen aanwezig bij mensen die hun interne HDD hadden gewisseld voor een grotere (omgebouwd dus) OF mensen die tussen PAL/NTSC hadden gewisseld. Daardoor kregen ze die Live foutmelding.

Nu hebben wij originele 360's terug gekregen en kan er met die HDD niet geknoeid zijn (althans die van mij is origineel en heb ik thuis gehouden met insturen van de kapotte 360). Dus leek mij wellicht het probleem te liggen in PAL 50/60 instelling waarop hij als laatste stond ingesteld voordat hij naar reparatie ging. Wellicht conflict met huidige instelling.

Wat heen en weer lopen switchen, helaas geen effect. Maar goed, zoektocht in google, het lijkt dus een verschil in harde schijf tov hardware te zijn of videomodus. Hoe dit exact in verhouding staat tot de 360 is me niet 100% duidelijk, maar Xbox Live verbinding heeft in dit geval naar wat ik lees NIET met de router/instellingen te maken. Of dit te verhelpen is of dat de 360 weer terug moet naar Microsoft... Ik hoop niet het laatste...

5. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het probleem dat ik een foutmelding krijg bij ip adress

mijn provider is casema
    ik zit via kabel
    heb een ethernet kabel
    die van motorola modem naar xbox gaat
    mijn upload is 1000kbits
    mijn download is 4000kbits

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft het altijd normaal gewerkt ???

Bij @Home moet ik de computernaam van @Home invoeren in de Xbox360.

Probeer eens het volgens ( helpt altijd bij @Home ).
    Zet de kabelmodem (Motorola) en de Xbox360 helemaal uit.
    Zet de kabelmodem weer aan en wacht tot het ONLINE ledje brand en zet daarna pas de Xbox360 aan.

7. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

normaal deed hij het wel
    ik heb geprobeerd om maar hij doet het nog steeds niet hij geeft nog steeds zelfde foutmelding

8. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het niet lukte.;) Ik ga zo even MS bellen om hulp te vragen...

9. 360FTW

360FTW Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Post je ook even je bevindingen hier? Wie weet krijg jij weer extra/andere informatie en zijn we beiden geholpen...

10. c.ronaldo7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word binnen een paar dagen terug gebeld door de mensen die er wat meer vanaf weten. Hij zei dat het eerst zo het beste opgelost kan worden, ipv al meteen m'n Xbox 360 terug te sturen. Dus misschien hebben zij de oplossing, zo niet dan moet die weer naar Duitsland...

11. 360FTW

360FTW Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus de 2e lijn/technische dienst. Als ik over 3 dagen nog niks van ze gehoord heb, bel ik ze zelf terug. Want gezien de info die op het internet staat, lijkt het een mismatch te zijn van hardware tov de Eeprom (wellicht dus de DVD drive die niet matched, oude drive was andere, nieuwe BenQ staat niet in Eeprom waar op internet over gesproken wordt) of probleem met matchen met harde schijf of zoiets...

Hoe dan ook, ik heb het idee dat ze hier niks/weinig aan kunnen doen en de 360 weer terug mag... Zucht

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Een vriend van mij heeft zojuist een xbox gekocht, en wil nu ook via xbox live spelen.
    Hij krijgt internet binnen via zijn laptop, met een draadloze verbinding. Hij wil dan via zijn netwerkkaart op zijn laptop ook internet op zijn xbox krijgen. Is dit mogelijk en zo ja hoe moeten de instellingen dan staan om dit mogelijk te maken?

Alvast bedankt.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Doe het soms wel eens via een netwerkbrug is XP.

Netwerkbrug maken.
    Open ”Netwerkverbindingen.”
    Klik onder LAN- of snelle Internet-verbinding op elk van de particuliere netwerkverbindingen die u wilt opnemen in de brug.
    Klik met de rechtermuisknop op één van de gemarkeerde particuliere netwerkverbindingen en klik vervolgens op
    "Verbindingsbrug maken."

14. c.ronaldo7

Leuk Bevonden:
    0
    We'll wait and see...

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dus dan moet ik de lan verbinding en draadloze verbinding onder deze netwerkbrug zetten?
    de xbox kreeg geen ip adres door, wordt dit dan ook verholpen?

16. Hydroholic

Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijzelf maar een Quote gegeven omdat er weer geen reactie is geweest. Bij deze vraag ik of iemand een antwoord heeft op deze 2 vragen hierboven:confused:

17. scf09

scf09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op xbox live boven en geen internet meet beneden.

Halo ik heb een probleem beneden heeft mijn vader een laptop met draadloos internet en dat doet het gewoon goed maar zodra ik op xbox live ga dan kan er beneden niet meer ge-internet worden. mijn xbox staat op mijn kamer samen met mij computer en er loopt 1 utp kabel naar boven en in mijn kamer stAat een switch en via die switch gaat er 1 kabel naar mijn pc en 1 naar mijn xbox.
    Het is alleen wel raar als ik op me computer internet kan er beneden wel ge-internet worden kan iemand me alstublieft helpen. of hoe je dit zou kunnen oplossen en kunnen vertellen waardoor het komt? bedankt alvast/

met vriendelijke groet, stefan

p.s. ik had dit topic al eerder gedaan maar toen moest ik hem hiernaartoe verplaatsen en voor alle duidelijkheid ik heb een router

18. Tricarico10

Tricarico10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem:
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: ik kan niet op xbox live komen, er staat elke keer ip adress failed
    Welke provider?: Tele2
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20 Mbit/s download / 1024 Kbit/s upload
    download snelheid: 1842,02 Kbit/sec
    upload snelheid: 230,25 KByte/sec.
    (volgens internetten.nl/snelheidstest)
    Modem
    Welk merk modem heb je?: Vood
    Modem type?: Vood 422
    USB/ Ethernet?: usb denk ik

Internet Delen / ICS
    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ik heb geen idee wat het is dus ik denk van niet
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton en NOD32

Router
    Welk merk router heb je?: E-Tech
    Welk router type?: RTPR01
    Welke firmware?: geen idee
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet
    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    W: 0000 - 000B
    X: C000 - 4003
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    Wat heb je geprobeerd?: ik heb eerst geprobeerd om de kabel in me 360 door te laten lopen tot in me modem toen dit niet lukte, heb ik een router op de modem aangesloten en van daaruit een kabel laten lopen naar me 360 maar ook nu geeft hij aan dat ip adress: failed.
    Waar stopt de test?: bij ip adress
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):?

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    /edit

NVM. ik ben fucking dom geweest door een rechte kabel te gebruiken in plaats van een cross kabel.
    Hij doet het nu prima.

Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  20. Hydroholic

Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil misschien overstappen van Orange (adsl) naar Tiscali (adsl) met telefonie. Ik heb nu de 20480 Kbit/s downloaden bij Tiscali wil ik ook deze snelheid alleen mijn vragen zijn het volgende. Is Tiscali een goede provider? en heeft Tiscali een normale modem of een livebox. Ik wil dit namelijk weten omdat ik nu een livebox heb van Orange en ik wil dit niet meer omdat dit niet echt 100% werkt met Xbox Live. Ik namelijk een normale modem zodat ik hier een Draytek of een D-Link modem kopen. Deze zijn namelijk Xbox Live compatible. Heeft iemand dus ervaring met Tiscali? geef dan aub een reactie op dit bericht:thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina