1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SqueakyClean

    SqueakyClean Jobbie

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Oplossing: Static IP instellen... ofwel ik heb zelf een IP gekozen voor m'n X360 en op 1 of andere manier werkt t allemaal! \o/

    UPnP staat aan en momenteel alleen poort 88 geforward... maar ik blijf er nu vanaf, want het werkt! :thumbs:

    Bedankt Fardo, voor alle tips en het meedenken! :b:
     
  2. TriMeX

    TriMeX Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is gelukt :thumbs:

    Toch bedankt voor de hulp..poorten heb ik doorgelinkt...

    works like a charm :)

    eerste potje met 4 andere halo 3 gedaan die ook basic training deden..

    gues who won \o/\o/:b:
     
  3. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    connectie problemen

    :confused: snap het even niet meer, gisteren discussie gestart met daarin alle beschikbare gegevens, discussie nu weer gestopt. Wat moet ik nu??
    Dit zijn mijn gegevens:
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Xbox komt niet voorbij test IP adress, soms wel maar komt dan weer niet door de DNS test.
    Welke provider?: UPC
    Wat voor soort (, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: breedband

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Scientific Atlanta
    Modem type?: kabel, model EPX 2203
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: eminent
    Welk router type?: 3032
    Welke firmware?: R1.97e5c
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: indien IP confirmed, maar DNS failed:
    W: 0000-000B X: 0000-000D Y: 0000-0000 Z: 8015-1904
    Indien IP failed:
    W: 0000-000B X: 8000-100D Y: 0000-0000 Z: 0000-0000

    Wat heb je geprobeerd?: Xbox alles op automatisch, krijgt dan geen juist IP adres van de router. Rechtstreeks aan kabelmodem, alles manueel ingevuld.
    Waar stopt de test?: meestal bij IP adres, indien wel confirmed bij DNS adres.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: zover kom ik niet.

    kun je me aan de hand van deze informatie helpen?
    alvast bedankt.:)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2007
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Staat je router op DHCP enabled? welke poort van je router heb je je 360 ingedaan?
     
  5. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    DHCP staat enabled, als mij Xbox dan op automatisch IP adress staat dan lukt het niet om een goed IP adres te krijgen, daarom heb ik na telefonisch contact met de helpdesk van Eminent alles manueel ingevuld.
    Wat bedoel je met in welke poort van je router heb je je Xbox gedaan. Hij zit in ieder geval niet in de WAN poort.
     
  6. TriMeX

    TriMeX Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms schijnt het uit te maken welke poort hij zit...

    ik geloof er zelf niets van..

    Mijn probleem was iig de kabel.. de jouwe klinkt meer als een router probleem..

    Ik zou iig manual ip adres invoeren.. dan dns server op google ff opzoeken.

    En poorten 88 en 3074

    zowel udp als tcp doorlinken onder nat instellingen..


    Tevens ook je router de nieuwste firmware updaten.. Kan ook al iets helpen...

    maar het belangrijkste is dat de ip goed is.. en via die ip de poorten zijn doorgelinkt. En dat je alle kabels straight hebt ( cross werkt ook maar toch liever gewoon straight )

    De kleinere ditjes en datjes van poorten en eerst xbox uit dan kabel erin dan aan dat soort dingen zouden niets mogen uitmaken.. het is plug & play.
     
  7. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb IP adress reeds manueel ingevoerd, de DNS adressen heb ik overgenomen uit de startpagina van de router, zou dus moeten kloppen. Poorten 88 en 3074 heb ik reeds geopend.
    Het vreemde is dat de ene keer het IP adres "confirmed" wordt en als ik het nog een keer probeer "failed". Met andere woorden ik kan er geen touw aan vast knopen.:confused:
     
  8. Acrisius

    Acrisius Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn XBL account staat tegenwoordig op de Verenigde Staten, weet iemand hoe ik dit kan veranderen, want het kan via xbox.com, maar dan veranderd ie gelijk weer terug
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je probleem lijkt op een kabel breuk ... kan je de kabel van de pc eens gebruiken ..om te kijken of je probleem dan is opgelost (ik zou dan ook weer eens automatisch proberen)
     
  10. The Disco Mole

    The Disco Mole Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Gast wat bij mij heeft geholpen is de computernaam (van de hoofdcomputer die aangesloten is op de router) invoeren in je xbox
     
  11. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de kabel die mijn Xbox verbindt met de router aan de computer kan ik zonder problemen internetten dus een kabelbreuk lijkt mij niet waarschijnlijk. Toch voor de zekerheid aan andere kabel aangesloten, Xbox komt nu wel voorbij de IP adres en DNS test maar blijft nu hangen bij de MTU test. Gelukkig ben ik nu weer een stukje verder, heeft iemand nog suggesties wat betreft de MTU test.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Okay vermodelijk toch een kabel breuk :eek: .. doe even het volgende .. zet je xbox op automatisch .. zet je router uit wacht 2 minuten en zet hem weer aan .. zet je xbox 360 aan... hoe ver kom je nu?
     
  13. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox op automatisch gezet, router en Xbox uitgeschakeld, na 2 minuten aangezet, geen resultaat. Test komt dan al niet voorbij IP adres. Geprobeerd met IP adress auto en DNS manueel. Heb toen 1 keer 'n IP adres van de router gekregen (echter daarna niet meer bij dezelfde instellingen). Alles weer op manueel gezet, met het adres dat ik 1 keer automatisch kreeg, test stopt dan weer bij MTU.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je dan wel dezelfde kabel als die van de pc gebruikt?
     
  15. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb inderdaad de kabel van de PC gebruikt.
     
  16. TriMeX

    TriMeX Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt idd wazig.. Alsof hij ene keer wel signaal krijgt en de andere niet...

    klinkt toch idd alsof er dan een poort of adertje beschadigd is..
     
  17. TriMeX

    TriMeX Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 2 kabels aan 1 via een verbindings stukje.. ook voor de pc...

    en deze werkte op de pc 100 % maar xbox niet... gister nieuwe kabel getrokken en 1 hele... werkte meteen perfect...

    de andere klopte de kleurcode niet helemaal van..
     
  18. robynator

    robynator Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb met de computerkabel de Xbox 360 rechtstreeks op mij kabelmodem aangesloten, hel lukte nu wel om op Xbox live te komen, althans er werd gevraagd om een update te doen, heb ik echter nog niet gedaan. Mijn probleem was dus de kabel en nu blijkt ook de router. Ik moet nu dus verder met de routerinstellingen, hoewel ik denk dat deze nu goed staan.
    De Xbox loopt nu vast op de MTU test en heb de MTU settings manueel aangepast. Iedereen bedankt voor het meedenken, Misschien wel een Xbox compatibel router kopen._0/
     
  19. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    lekker dan!

    denk je weer eens een potje te kunnen game op live krijg ik dit. ik kom niet op live. ik krijg bij error status raport dit. DIT IS VAN DE IP ADRESS test!

    W: 0000-000B
    X: 0000-F009
    Y: 30A8-4840
    Z: 0000-0000


    en wat nu |:-
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat er geen tekst? wat staat er? Met uitleg .. als hij faalt bij de xbox live test is namelijk je 360 9 van de 10 ker gebanned

    post anders ook even de gegevens van de start post
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina