1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hfgrtNL

hfgrtNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:
    waarom mail/bel je ze niet om een vergoeding te vragen...eens ff kijken 3 x 4 uurtjes ofzo = 12 uur waar je dus niet hebt kunnen gamen

365*24 = 8760 uur in een jaar

Uren waarbij xbox live niet werkte is 12 uur....dus 12/8760= 0,001369
    Vergoeding die je wellicht kan vragen = 60 * 0,001369 = 0,08219 euro

Waar wacht je op man...onderneem aktie!!!! :thumbs:

Sorry beetje kinderachtige post maarja....als ik sommige reacties hier lees. :'-(:'-(:{:x:emo::lol:

Nu even serieus:
    En als xbox live down is omdat ze een update voorbereiden of voor een evenement bepaalde dingen moeten regelen..dan boeit het niet...en is het alleen maar vet. Maar als er een storing is ofzo of het loopt even niet lekker gaat iedereen zeiken......_0/

Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  2. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad erg kinderachtige post.

3. badname

badname Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En wat een flut mentaliteit van die mensen die maar alles accepteren en dan andere die opkomen voor hun rechten en principes zeikerds noemen. Maja dat zit vast diep geworteld in de laffe genen he ;)

Zeker als je zelf een ict dienst levert of afneemt weet je dat dit onacceptabel is. Alle 'kinderachtig' roepers zijn waarschijnlijk dus nog niet oud genoeg om een van deze twee te hebben.

4. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Als MS geen geld voor online peer to peer gaming (ze draaien geen dedicated servers) zou vragen, dan zouden mensen zoals ik een stuk minder klagen kan ik je melden.. Het is eigenlijk al belachelijk dat we daarvoor moeten betalen (op de PC en PS3 etc is het allemaal GRATIS!), en als het dan ook nog eens voor langere tijd niet goed werkt, tja, dan gaan we zeiken.. En volledig terecht dus..

Op de PC heb je ook wel eens problemen met het onlinegedeelte van een game, maar nooit zo heel lang, en bovendien is het daar allemaal gratis, dus accepteer je dit soort problemen gewoon sneller.. Zoals ik al zei, online gamen op de Xbox 360 had allang gratis moeten zijn.. Dat MS geld wil verdienen aan gamerpics, thema's en allerlei andere DLC op de marketplace prima, maar maak dan iig online gamen gewoon gratis, schaf die Silver en Gold onzin af en maak gewoon 1 gratis XBL abbo.. Verkopen ze waarschijnlijk ook weer meer Xbox 360's mee, vanwege meer goodwill etc bij de consument.. Bovendien staat XBL ook met Gold vol met reclame waar ze ook aan verdienen..

Maargoed, MS heeft door dat er genoeg mensen zijn die bereid zijn ervoor te betalen (ik ook stom genoeg), dus zullen ze het niet nalaten er geld voor te vragen.. De Xbox-afdeling moet winstgevend voor ze worden, dus elke cent telt.. Ik begrijp het wel, ben het er alleen niet mee eens.. Het kan ook anders imho, maar dat gaat er bij het uber-kapitalistische MS kennelijk niet in..

5. [-FREEZER-]

[-FREEZER-] Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk jij dat het mij als klant interesseert dat een bedrijf baalt als hun dienst niet goed werkt waar ik als klant de dupe van ben? Ik dacht het niet.

Omdat ik een dienst bij hun afneem welke ze nu niet leveren terwijl ik daarvoor heb betaald.

Wees blij? Ik betaal ervoor dus ik verwacht ook niet anders.

Wat is dit nu weer voor een vergelijking? Ik heb liever? Ik heb recht op een service die gewoon altijd werkt. Niet een dienst waar nu al 3 dagen achterelkaar problemen mee is.

En voor iedereen die hier zeurt dat wij maar klagen; ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden vinden als jouw gsm provider enkele uren uit de lucht is, jouw internet provider uren offline gaat of dat de eneco jouw geen stroom levert voor enkele uren 3 dagen lang. Noemen jullie de mensen die dan klagen en deze bedrijven bellen ook zeikerds? Ik dacht het niet he?!.

Er zijn genoeg mensen met een LIVE abonnement die niet de luxe hebben om elk uur van de dag online te gamen omdat ze nog op school zitten of werkloos zijn. Sommige mensen hebben pas tijd om te gamen in het weekend of in de avond. Wellicht dat jullie daar zelf achterkomen als je wat ouder bent, op jezelf woont, een gezin hebt en alles uit eigen zak moeten betalen.

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    heeft de hele wereld dit probleem?? ik heb het idee dat een hoop amerikaantjes/engelsen uit me lijst wel aan het online gamen zijn..

7. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, want een paar Amerikaanse vrienden van mij hebben precies hetzelfde.. Afentoe werkt het met veel geduld, en dan nog halfbakken.. Zo kan ik b.v. wel met enige moeite en geduld met wat vrienden in TDU rondrijden, maar op mijn friendslist is iedereen offline, en ik kan niks vanuit het dashboard, geen chat, messages, invites, niks werkt.. Het is gewoon een zooitje..

8. wachindo

wachindo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    orange livebox xbox live

Goede dag (avond)

Ik ben pas nieuw ik heb sinds zaterdag me xbox maar ik krijg me x box live niet aan de praat..

mijn utp poorten van me live box zitten voor maar 2 aansluitngen daar zitten 2 pc's op aan gesloten.

ik wou dus op 1 kabel een router aanlsluiten een linksys wrt54gc . maar deze maakt conflict denk ik met mijn livebox omdat de live box zelf ook al een router is.
    dus daar schiet ik ook niet veel mee op.

ik heb ook een 3com switch gebruikt een oudje zag ik nog ergens liggen als ik dan test connectie druk op me xbox dan is alles goed.. maar ik zie geen games en hij zegt dat die niet kan inloggen bij mesenger ..als iemand enig idee heeft graag.

hoe kan ik dit oplossen dat ik wel via xbox live kan gamen ?
    hadden ze maar 1 extra utp poort gemaakt op de veroote live box

bedankt voor de moeite alvast

9. Miathan_nl

Miathan_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je livebox deelt normaal gesproken via een ingebouwd dhcp servertje een ip adres uit aan je pc/xbox
    Echter als je een linksys accespoint erop zet, worden er geen ip adressen meer uitgedeeld aan je pc/xbox die je via de linksys aan je netwerk connect.
    Concreet sluit je het zo aan:
    vanuit je livebox gaat er een utp kabel op een LAN poort van je linksys, niet op de internet/wan poort dus!
    De linksys stel je zo in dat deze geen dhcp server meer is.

Op je xbox stel je handmatig je ip configuratie in.
    Bijvoorbeeld:

Ip adres: 192.168.1.100
    Subnet: 255.255.255.0
    Gateway: IP adres van je livebox, vaak: 192.168.1.254
    Primary DNS: IP adres van je livebox
    Secondory DNS: niet nodig

het ip adres van je livebox moet je even checken, ik weet niet of dat is wat ik hierboven opgeef.
    Als het ip adres van je livebox in een andere range zit dan ik als voorbeeld gebruik, geef je een ip adres op de Xbox op in de range van je livebox inplaats van de range die ik hierboven gebruik

Verder niet vergeten je draadloze verbinding (als je draadloos gebruikt) te beveiligen! Gebruik daarvoor bijvoorbeeld MAC filtering EN WPA2

Op deze manier zou het moeten werken! Veel succes!

10. deleon

deleon SPnl

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of het al opgelost is??

zit namelijk op me werk en kan ff niet koeken!!!

ben trouwens nieuw hahaha hallo allemaal !!!

gr. leon

leon spijk nl (gamertag)

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nou, ga je 0,08 eurocent terug eisen dan!

En wat is dit nu voor een vergelijking?:confused:
    Das appels met peren vergelijken.

En net als bij die bedrijven help het niet als je gaat klagen als een verwend kind.

Effe kijken:
    Ouder-check
    Niet thuiswonend-check
    Gezin-check
    Alles zelf betalen-check

Hmm, en toch zie je mij niet zo overdreven reageren zoals anderen en jijzelf.
    Als je dan toch zo oud en wijs bent, gebruik je verstand dan even.
    Act your age.

Natuurlijk is het kut, balen, irritant etc etc dat Live nu niet (goed) werkt.
    Nogmaals, ook ik kan alleen online gamen in het weekend!

Met klagen is ook niks mis mee, het gaat erom dat er zo overdreven gereageert wordt.

MS werkt eraan, dus afwachten, en een game offline spelen dan maar.
    Moet zeggen dat ik me prima vermaak met Assasins Creed.:thumbs:

12. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk eens op http://www.majornelson.com/ Hier wordt uitgelegd dat ze er mee bezig zijn....

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Bwhahahahaha!!:lol:
    Geniaal!
    Wilde het zelf al uitrekenen maar je was me voor.:thumbs:

Precies. Soms moet je afdalen naar hun nivo om ze iets duidelijk te maken.

Ja, triest he?

14. deleon

deleon SPnl

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx,

maar de laatste update is van 29 dec..........:confused:

nou ja, who care's wat de rest ook al zeg:

die paar dagen kut is niks in vergelijking van al die dagen 24/7 fun!!!

we moeten maar ff door de zure appel heenbijten.

en neem lekker een :b: vnvnd.

15. deleon

deleon SPnl

Leuk Bevonden:
    0
    maar hij moet het volgend jaar wel doen!!!!:lol::lol::lol:

16. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    iemand belde naar support en daar werd verteld dat ze nog niet eens weten wat het probleem is, laat staan dat ze het kunnen fixen, zal nog wel ff duren dus.

17. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Alright ik heb een vraag, ik kan gewoon makkelijk op Xbox Live komen enzo en mensen naar me game inviten ze kunnen me ook joinen, maar Xbox.com en Mygamercard.net kan me Gamertag niet vinden door 1 of andere reden? ik vroeg me af waarom dit is.

18. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Live doet weer gek, lees net de post van dat iemand helpdesk had gebelt. Balen zeg. :mad:

_0/

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Bij mij doet live het prima..

20. Mi Cono

Mi Cono Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor kerst heb ik een 360 gekregen met daarbij Halo 3. Zoals bij alle nieuwe aangeschafte 360'en krijg je daarbij een maand live gold. Alleen heb ik daar niet zoveel aan als mijn NAT verbinding strict is. Zoals jullie vast al weten betekend dat dat ik dan niet volledig toegang heb tot live.

Om dit op te lossen heb ik mijn port geprobeerd te forwarden. Deze guide hielp mij hierbij. Dit verliep mij allemaal vrij gemakkelijk. Ook heb ik hem, als het goed is, verwezen naar het juist device.

Het probleem zit volgens mij daar echter niet in. Eerder in mijn netwerkverbindingen. Om mijn 360 te verbinden met het internet moest ik een nieuwe poort zien te vinden. Dit had ik verholpen door een netwerk kaart te installeren. M'n huidige internet verbinding is aangesloten op mijn moederbord. Deze heb ik dus moeten delen met mijn netwerk kaart om te zorgen dat mijn port forwarden niet voor niks was. Daarnaast heb ik een statisch IP moeten maken voor mijn netwerk kaart omdat Live niet mijn IP adres kon achterhalen. Hier zit volgens mij het probleem. Als iemand het denkt te weten, hulp is geapprecieerd.

Wat misschien nog handig is om te vermelden is dat hiervoor mijn NAT verbinding open was en later weer besloot strict te zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina