[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ofwel is er een speciale knop voor voorzien, ofwel moet je meestal gewoon de reset knop extra lang ingedrukt houden. Bij twijfel kan je best je handleiding eens even inkijken.
     
  2. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat houdt "Connection timed out" of zoiets in? Ik krijg dit bericht als ik sommige potjes bij Bomberman live wil joinen, maar heb zelf verder geen last van mijn verbinding.
     
  3. undeadghost

    undeadghost Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe stel je heb daarna weer in??
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik denk dat hij geen potjes heeft kunnen vinden.
    Gaat als het goed is automatisch. Als hij maar is aangesloten met je pc/xbox.
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je NAT setting is open? Er is toch niet teveel netwerkverkeer, of ben je iets speciaal aan het downloaden? En heb je het enkel bij Bomberman of ook bij de meer populaire games, het zou kunnen dat er gewoon te weinig games zijn en dat er wordt geprobeerd om je in gelijk welke online game te stoppen ondanks een eventuele slechte verbinding met jou.

    Zoals Dazling al zei staan de settings soms gewoon goed als default, maar je kan ook alles configureren via je setuppagina. Bij vooral wireless routers krijg je soms een installatie cd met een wizard om gemakkelijker alles in te stellen.
     
  6. undeadghost

    undeadghost Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb men router gereset maar het werkt nog niet
     
  7. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Alles staat open bij connection test. Daarnaast gebeurt het alleen bij bomberman live en dan specifiek bij custom games. Hierbij geeft het spel een lijst van te joinen games, hij vindt dus wel potjes, maar zo gauw ik hierbij een potje wil joinen geeft die connection timed out aan. Bij een quick game kan ik bijvoorbeeld wel gewoon meedoen. Daarbij staat er ook een ping? meter, dit gaat toch over de internetverbinding, hierbij heb ik alle streepjes (deze staan bv. ook bij Halo 3 en daarbij heb ik ook alles maximaal op groen).
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    En die ping-aanduiding is niet te zien bij de lijst van custom games in tegenstelling tot bij quick matches? Waarschijnlijk worden er gewoon te weinig Bomberman custom games gespeeld waardoor je xbox dan maar probeert verbinding te maken met de enkele games die wel beschikbaar zijn met als gevolg een slechtere verbinding en een time-out.
    Blijven proberen tot je een game met goede verbinding te pakken hebt, of zelf hosten en wachten op andere lijkt de enige oplossing bij zulk gebrek aan matches vrees ik.
     
  9. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, ik heb (weer) een probleem m.b.t. Xbox Live. Ik heb dus beneden een Netgear WGR614 Router staan die het signaal naar mijn computer boven zendt. Mijn computer ontvangt dit signaal dus ook gewoon. Nu probeerde ik dus om via een Ethernetkabel aangesloten op de Ethernet-Poort van mijn computer boven dezelfde Ethernetkabel aan te sluiten op mijn Xbox 360. Als ik dan "Test Xbox Live Connection" doe, dan geeft hij ook heel mooi aan: "Wired". Maar bij IP Address geeft hij aan:"Failed". Weet iemand wat ik hieraan kan doen, of is mijn enige hoop een Wireless Network Adapter voor de Xbox te kopen ? We hebben @Home breedband internet met een maximale snelheid van 54 Mb/Ps. Alvast dank.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  10. undeadghost

    undeadghost Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb helzelfde probleem
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  11. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    nu geraak ik niet op mijn router instel pagina heb ee DLINK router welk ip adress moet ik ingeven want ik snap het niet meer
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    @ elvini en undeadghost

    Is de laptop/PC wireless of via kabel verbonden met je router? Respectievelijk zal je netwerk bridging of ICS moeten gebruiken. Bij die setup heb je met ICS dikwijls problemen met een stricte of moderate NAT, maar met een bridge kan je open bekomen.

    Standaard is dit http://192.168.2.1/, anders start > run > cmd > ipconfig > Default Gateway, en dat in je browser ingeven.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  13. undeadghost

    undeadghost Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    ik steek mijn netwerk kabel in mijn xbox en de andere kant in mijn computer bij de ethernet poort en mijn computer heeft draadloos internet die gaat naar de rout onder
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar heb je al een netwerk bridge ingesteld? Aangezien je laptop wireless verbonden is met je router en je xbox op zijn beurt via een kabel met je laptop moet je een netwerk bridge aanmaken tussen je local area connection (waaraan je xbox 360) en je wireless verbinding. Ga naar network connections, selecteer beide en rechter-muis-klik 'bridge connections' (zodat je xbox 360 via je wireless inet verbinding kan tot stand brengen). Normaal zou je nu geen IP address failed error meer mogen krijgen.
     
  15. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem. Hoop dat ik in dit topic goed zit hiermee...

    Ik heb een draadloos modem van Tele2. De Davolink DV-201AMR...

    Mijn laptop maakt draadloos verbinding met internet.
    Mijn 360 zit bekabeld op dat modem aangesloten.
    Zowel het internet op mijn laptop als xbox live werken prima...

    Echter nu wil ik via mediacenter mijn media streamen naar mijn xbox. Maar zoals ze nu zijn aangesloten op dat modem, zien ze elkaar niet... Echter wanneer ik mijn laptop ook bedraad met een netwerk kabel op dat modem aansluit, werkt het wel.

    Maar ik heb geen zin om elke kaar een draad in me laptop te gaan hangen, dus heeft iemand enig idee hoe ik mijn 360 met mijn laptop kan verbinden als mijn laptop draadloos verbinding maakt met dat modem?

    Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben. anders hoor ik het wel. Alvast bedankt.
    groeten, Ilja
     
  16. undeadghost

    undeadghost Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    yesss! het werkt, thx!
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Op die vraag ga je misschien eerder een handig antwoord krijgen in de specifieke [Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD thread. Maar heb je nu nog een switch tussen je modem en je wireless router hangen waar nu je xbox 360 is ingeplugt ofzo? Als je xbox kabel gewoon vanuit je wireless router vertrekt, heb je dan nog hetzelfde probleem?

    Blij dat te horen, daar doen we het voor!
     
  18. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
     
  19. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg dus wel nog `Failed´ bij het IP Address. Ik heb dus ook zo´n network bridge opgezet tussen mijn computer die het internetsignaal ontvangt en mijn Xbox 360. Hij geeft ook aan: Netwerkkabel niet aangesloten, met firewall. Ze herkennen elkaar wel, want toen ik op mijn Xbox probeerde om een ander IP-Address in te vullen, toen gaf mijn computer op zijn beurt weer aan dat er een "fout in een ander deel van het netwerk was" of zoiets.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    netwerkbrug /ics + router niet doen! Dat geeft problemen of je xbox direct aan je router koppelen of een wireless adapter halen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina