1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DESTNiii

    DESTNiii Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu hadden jullie me straks erg geholpen, en alles deed het ook mn NAT, maar nu zegt ie MTU en DNS failed, waardoor kan dit veroorzaakt worden?

    oowja, als ik nu mn netwerk kabel uit poort 3 naar poort 1 doe van mn router kunnen hierdoor ook nog problemen onstaan, of in ieder geval dat ik iets moet veranderen?

    mvg,

    DESTNiii
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  2. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:als ik mijn ethernet kabel van mijn xbox 360 rechstreeeks naar mijn modem doe dan brand het groene lichtje op xbox 360 dachboard en brand het lampje van act maar door dat mijn xbox 360 in mijn modem zit heb ik geen verbinding dus ik sttek de ethernet kabel van mijn pc in mijn D-LINK des-1005 fast ethernet switch als ik dan mijn testen laat lopen lukt mijn ip adress maar dns server test niet en als ik mijn 360 kabel in mijn d-link steek dan brand er wel een groen lampje maar het lampje van act niet want ze zeggen dat je voor dns servers op internet moet kunnen gaan en dat lukt niet als ik de kabel van mijn pc in mijn d-link stop en in de modem heefd ie wel verbinding en als mijn 360 kabel in de d-link zit dan laat ik de testen lopen en stopt het al bij ip adress hoe komt dit
    Welke provider?:
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:weet ik niet
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:motorola
    Modem type?:confused:BV5120E
    USB/ Ethernet?:ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:mcafee

    Router

    Welk merk router heb je?:heb ik niet denk ik
    Welk router type?:nvt
    Welke firmware?:nvt
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet ik kan ook draadloos maar dan lukt er helemaal niks dus ik wil het graag bij ethernet houden

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:ik heb dns servers handmatig is gezet en ook is automatische
    Waar stopt de test?:dns servers
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Wow, vriend zou je even wat aan je interpunctie willen verbeteren? Het is nu erg lastig lezen nu. Ik snap nu niet precies waar het probleem zit.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik heb echt te weinig info om je te helpen.. kan je aan iemand vragen of hij jou wilt helpen met het formulier?
     
  5. Opper

    Opper Xbox 360 nub

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    DiaL, dat met die veranderen van de beveiliging heeft geholpen. Erg bedankt hiervoor:D
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is graag gedaan)

    @hell-soldier, ben je wel heel zeker dat je geen extra router hebt want de Motorola SBV5120E cable modem is normaal gezien enkel modem dacht ik, en dus ook al niet wireless. Als je niet zeker bent kan je best zoals Fardo reeds al zei iemand anders even vragen om de lijst met gegevens even helpen in te vullen. Alvast kan je als je manueel gegevens invoert op je dashboard nog eens nakijken dat de DNS settings hetzelfde zijn als je 'default gateway'.
     
  7. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    kben zeker dat mijn dns gegevens juist zijn heb ze 3 keer opniew ingevoert maar als ik mijn 360 aansluit op mijn motorola modem dan lukt de ip test maar dan heeft mijn pc geen internet verbinding en als ik dan de dns servers op mijn pc wil nazien zijn er helemaal geen maar als ik mijn 360 dan op mijn d-link aansluit dan lukt de ip test weer niet hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pc internetverbinding heeft en dat mijn 360 de ip test werkt want voor die dns servers moest je op je pc op het internet moeten kunnen ik ga nog is proberen het formulier in te vullen
     
  8. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:zie vorig bericht ik ga het proberen korter uit te leggen als ik mijn 360 rechstreeks naar mijn motorola SBV5120E doe dan lukt de ip test maar dan heefd mijn pc geen verbinding dus dan lukt de dns test niet dus ik dacht mss heefd mijn pc verbinding als ik het in mijnD-LINK des-1005 ethernet switch steek ik doe dat en dan komt er op mijn pc de internet verbinding is beperkt of heefd zelfs geen verbinding
    Welke provider?:telenet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:ik denk 100

    Modem

    Welk merk modem heb je?:motorola
    Modem type?:confused:BV5120E
    USB/ Ethernet?:
    ethernet
    Internet Delen / ICS:ics

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:mcafee

    Router

    Welk merk router heb je?:heb ik niet
    Welk router type?:nvt
    Welke firmware?:nvt
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:bij dns test
    Wat heb je geprobeerd?:handmatig en manueel invoeren
    Waar stopt de test?:dns server
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je ene plaatje maken? Hoe heb je je xbox met je pc verbonden?
     
  10. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    ik heb mijn xbox niet met mijn pc verbonden ik steek mijn ethernet kabel van mijn xbox 360 en da andere kant in mijn motorola modem
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je dan ook je modem uitgezet? Dus gerest of doe je hem er direct in?
     
  12. Red Megane

    Red Megane Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de link met de mogelijke routers!!_O_
     
  13. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    direkt in is dat een probleem?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, want je provider accepteert maar 1 mac adres, dus geeft dan geen ip adres uit.

    Wat kan je doen:

    De directe connectie
    [​IMG]
    De directe connectie is de goedkoopste oplossing. Echter is deze oplossing niet de beste oplossing. Immers ga je een hoop coole dingen missen als je computer niet verbonden is aan je xbox 360. Tevens werkt deze oplossing niet voor iedereen, omdat vaak een modem aan een MAC adres is gekoppeld en dit MAC adres maar aan 1 machine word uitgegevn. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzijlen, maar er zijn makkelijkere oplossingen.

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem
    • Xbox 360
    • Breedbandverbinding
    Wat moet je doen?
    1. Als je je modem aan je computer hebt aangesloten
    2. Schakel je computer uit
    3. Schakel je modem uit
    4. Sluit de UTP kabel aan op de ethernet port van de xbox 360
    5. Zet je modem aan
    6. Wacht even
    7. Zet je Xbox 360 aan
    Als het goed s kan je nu direct gamen. Wil je je weer je pc gebruiken moet je het zelde ritueel uitvoeren.

    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem is een dns error of DHCP error. Wat kan je hier aan doen. Ga naar je computer. Start --> uitvoeren (run) --> cmd . Er opent nu een dos prompt. Tik dan het volgende in. Ipconfig /all . Noteer de volgende gevens: Ip adres, Subnet Mask, Gateway, DHCP, DNS (1,2), Physical Adres (dit is het mac adres). Zet deze gegevens in je Xbox 360. Als het goed is kan je dan gamen. Lukt het dan is je modem niet geschikt voor een directe connectie. Kies of voor een router of voor ICS
     
  15. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    dus mijn pc moet afstaan dan zet ik mijn modem uit en aan en dan sluit ik mijn ethernet kabel aan van mijn 360 naar mijn modem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2008
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  17. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    ok bedankt ik hoop dat het nu werkt maar dat zal ik morgen pas te weten komen
    maar kan ik dan ook mijn 360 zender dan gebruiken?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is je 360 zender?
     
  19. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    ik bedoel xbox 360 wirless adaptor
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt geen wireless router, dus die kan je nog niet gebruiken. (Tot je een wireless router hebt gekocht)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina