1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [yt]TbLby0R8BcA[/yt]
    kan je het formulier van de startpost invullen thnx
     
  2. clawclock

    clawclock Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha Super! duidelijker kan gewoon niet he! :thumbs:
     
  3. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar een topic openen hiervoor vind ik ook weer zoiets:

    ik ben van plan om mijn xbox 360 via een powerline adapter (je weet wel, netwerk via het lichtnet) te verbinden met de router die bij ons op zolder staat (ik zit op de 1e verdieping, zolder = 2e). nu zijn er alleen 3 (theoretische) snelheden qua adapters: 14Mbps, 85Mbps en 200Mbps. ik weet dat dit nooit gehaald wordt, maar welke zou het nuttigst zijn? zelf lijkt me 200Mbps zinloos, je zit zelden op die snelheid. ik neig naar 85Mbps, maar als dat overdreven is en 14Mbps al voldoende is, dan ga ik daarvoor (wil niet onnodig veel geld gaan uitgeven als het weinig tot niets uithaalt)..

    hebben mensen ervaring met deze manier van aansluiten / hebben mensen hier een mening over? ik hoor het graag
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    200 MBPS = voor streamen HD films en live gaming
    85 MBPS = Streamen films en live gaming
    14 MBPS = streamen audio (niet geschikt voor live gaming)

    NB de 200, 85 en 14 mbps zijn maximums
     
  5. lightchaser

    lightchaser Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn probleem even hier in gezet ik hoop dat iemand mij hiermee beter kan helpen. alvast bedankt.

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:ik krijg geen ip-adress toegewezen van mijn router denk ik want ik heb op het gedeelde netwerk beperkte netwerkmogelijkheden. maar ik heb wel gewoon internet.
    Welke provider?:ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:?

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Arris zo'n standaard ding van @home/ziggo.
    Modem type?:?
    USB/ Ethernet?:?

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:windows

    Router

    Welk merk router heb je?:netgear
    Welk router type?:WGR614v5
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:UTP kabel van xbox naar laptob en vanaf mijn laptob draadloos naar de router.

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:xbox live krijgt geen ip-adres van mijn router toegewezen.
    Wat heb je geprobeerd?:confused:troom van router afhalen en weer erop zetten
    Waar stopt de test?:bij het testen van mijn IP-adress
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):?

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @lightchaser - ICS+ Router is je probleem = Je moet je xbox direct op je router aansluiten tevens geeft het altijd een strict of moderate NAT en dat betekend dat je neit echt kan gamen

    Oplossing = Trek een utp kabel naar je router, koop een wireless adapter, koop een wireless bridge of koop een Homeplug (netwerk via stroom)
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  7. lightchaser

    lightchaser Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    maar Fardo ik heb een tijdje gewoon online kunnen gamen maar na 3 weken ofzo deed live het niet meer. ik kan dan ook helemaal niet verbinden met xbox live

    en ik heb nog een paar vraagjes over homeplug

    1. moet je dan 1 homeplug in het stopcontact steken bij de xbox en 1 in het stopcontact bij de router en dan 2 utp kabels gebruiken? 1 vande xbox naar de homeplug en 1 van de homeplug naar de router

    2. kan je het in elk huis gebruiken?

    3. heb je een stabiele/goede verbinding?

    4. en de waar kan je het kopen?? en welke zou je me dan adviseren?

    alvast bedankt.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het lijkt me sterk dat je verbinding optimaal was en dat je daar voor geen problemen hebt gehad met het joinen van games of dat andere vermelden dat ze lag hadden ICS + Router geeft gewoon veel problemen. Pakketjes welke naar je xbox gestuurd worden komen niet aan of te laat aan.. etc.

    Ja

    ja
    Net zo stabiel als een utp kabel trekken en net stabieler dan draadloos
    Media markt en andere computer boeren (+/- 50-90 euro) of on-line vaak goedkoper

    85 MBPS moet deze hebben .. merk maakt niet zoveel uit
     
  9. lightchaser

    lightchaser Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok vantevoren gaf hij bij halo 3 aan dat mijn nat niet goed was of zoiets maar ik kon gewoon praten en games joinen dus dat was niet echt een probleem maarja

    toch heel erg bedankt.
     
  10. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem, als ik mijn xbox probeer te verbinden met internet via pc krijgen beide geen verbinding met het net.
    Kabel is een crossed, dus dat is het niet.
    Ik krijg deze fout code:
    W= 0000-000B
    X= 4000-1001
    Y= 0000-0000
    Z=0000-0000

    Kan ik dan echt geen verbinding maken via draadloos internet laptop?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan echt geen verbinding maken met een laptop en xbox als er een draadloe router tussen zit. (Technisch gezien is het wel mogelijk) maar voor gamen is dit niet geschikt en je moet dan ook verstand hebben van computers (netwerken)... Je houd in iedergeval een moderate/stict nat en je ult last hebben van lag. Je moet je xbox dus op de router aansluiten.
     
  12. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    ZUCHT
    Dan maar ergens goedkoop een draadloze netwerk adapter zien te kopen voor de 360.
    Bedankt voor je antwoord :b:
     
  13. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar kan ik dan in plaats van die dure adapter dit ding niet gebruiken?
    Lijkt mij even goed en goedkoper, maar weet enkel niet of het zou werken.
     
  14. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf ook geprobeerd om een 'alternatief' te vinden voor de microsoft adapter, maar die werken (voor zover ik weet) simpelweg niet (had zelf nog een usb adapter).. heeft ms voor gezorgd (alleen hun spul werkt uiteraard)..

    ik wil nu zelf een homeplug gebruiken (je weet wel ethernet via stroomnet): als je een beetje goed zoekt heb je een 85Mbps (aangeraden snelheid) plug kit (je hebt er 2 nodig, red.) voor minder dan die 80 euro die je betaalt voor dat MS draadloze kreng..

    bij bol.com zag ik een homeplug set voor 60 euro..
     
  15. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik hoop dat dit de goede plek is voor deze vraag.

    Ik heb geen Live maar omdat de creditcard is verlopen. Nu heb ik zo'n kaartje met een code, maar hoe installeer ik deze? Ik kan namelijk niet op Account Management komen omdat ik geen verbinding heb, en bij gamertag recovery kan ik helemaal geen betalingsopties veranderen.
     
  16. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @ optimus, via xbox.com kan je ook codes van kaartjes invoeren!

    hallo, is er iemand die mij kan helpen met het probleem van mijn vriend?

    Zal het nog een keer allemaal opnoemen, plus wat nieuwe info

    De xboxlive staat trouwens op "open".

    Hij heeft sinds donderdag een 360. Account aangemaakt, en spelen. Meteen probleem dat hij NIET online is als hij BUITEN een spel is. Zo gauw als hij een spel gaat spelen komt hij ook bij mij als ONLINE te boek. Hij kan zelf niemand uitnodigen om te gamen, maar wij hem wel. Bv forza2, daar kan hij dus wel meeracen, maar zelf niemand uitnodigen. Hij kan ook niet op auction house, of via het spel op marketplace komen om content te downloaden of in geval van a.h. een gegeven auto in ontvangst nemen.

    Hij had ms gemailed, en die zeiden dat hij enkele dagen moest wachten.. dit heeft hij gedaan maar nog steeds hetzelfde probleem, hij gaat ms ook wel weer mailen maar ik vroeg me toch af of iemand hier raad weet.

    bedankt voor elke mogelijk oplossing!
     
  17. Infusion

    Infusion Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een MTU probleem

    Ik speel nu 6maanden online en gisteren wou ik weer inlogge en ik kreeg connection error,Vond ik erg vaag dus deed even een Connection test op me xbox

    Daar stond er MTU: failed

    Ik las dat het boven de 1364? moet zijn maar dat is raar want ik speel al 6 maanden zoner problemen en nu heb ik ineens dit..

    Hoe kan dit nu ineens zomaar gebeuren :?
     
  18. clawclock

    clawclock Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee
    Ik heb een kort vraagje:
    Ik heb laatst bij de Gamma zo'n verdeeldoos gekocht
    Lijkt op ongeveer zo'n ding:

    http://www.computercablestore.com/images/products/No%20Manufacturer/7-SMPD452.jpg

    Als het goed zou zijn kon ik op de pc internet vangen en op me 360 alleen daar is dus het probleem, het gaat maar steeds bij 1 en niet tegelijk!
    Moet ik hiervoor iets veranderen op me 360 bij connection ofzo?
    Thanks!:)
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    hmm ik weet niet precies wat dat voor kastje is of wat het doet,..

    maar ik weet wel dat als je zowel je pc als je xbox op internet wilt hebben je ergens een router zult moeten hebben die aan beide een IP uitdeelt.

    je krijgt van je ISP maar 1 extern ip,.. dus je kunt wel direct vanaf je modem gaan splitsen maar ze kunnen dan nooit beide tegelijk op internet
     
  20. clawclock

    clawclock Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt! nja dan is de enigste optie een gewoon internet hubje te kopen.
    Had gehoopt dat dit ook zou werken aber helaas :p :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina