1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smütn =)

Smütn =) GT: Smutzig

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb het volgende probleempje: (staat elders ook gepost, maar wist niet onder welke ik hem moest plaatsen.. Haal er maar een weg als het moet.)

Ik heb hier staan:

- (Gateway) Copperjet 1616 2P (Modem/Router in één)
    - Sitecom WL-153 MIMO-XR
    - PC
    - XBox 360
    - Regelmatig een laptop die aangesloten word met kabeltje
    - Provider: Alice

Ik heb het als volgt aangesloten:

Aangezien de Copperjet ook al een routerfunctie heeft wil ik de Sitecom als switch instellen en dus de copperjet de IP adressen laten verdelen. Hiervoor heb ik de copperjet op een LAN poort van de Sitecom aangesloten ipv op de WLAN poort. Hierdoor deelt de Copperjet IP adressen uit aan mijn apparaten in de 172.19.x.x range, met subnetmask 255.255.0.0 en met gateway 172.19.3.1.

Als ik het goed begrijp is de 172.19.3.1 dus de copperjet. (Gateway)

Nu lees ik telkens dat ik voor een open NAT mijn poorten moet openen. Hiervoor dient zowel de XBox 360 als mijn PC een statische IP toegekend te krijgen. Maar als ik dit doe beginnen de problemen. Het lijkt alsof ik een netwerk- of IP conflict krijg. Mijn Live-verbinding wordt traag, het chatten hapert en soms zegt ie dat mijn vrienden stuk voor stuk uit mijn party zijn vertrokken, terwijl het erop neerkomt dat ik juist weg ben. Zet ik de netwerkinstellingen op automatisch, zijn de problemen ook weer weg..

Mijn vragen zijn nu:

- Als ik statische IP’s uit wil delen, welke adressen kan ik dan als beste gebruiken? Volgens mij heb ik gelezen dat de copperjet automatisch 172.19.3.2 t/m 172.19.3.254 gebruikt. Moet ik dan IP’s als 172.19.3.101, .102, .103 etc gaan gebruiken? (zolang maar niet in de range .2 t/m .254?)

- Welk IP gebruik ik dan op de laptop? Als ik een statische invoer, kun je bij anderen niet makkelijk op internet, als ik hem op automatisch zet heb ik toch kans op netwerkconflicten? Dat de copperjet de laptop bijv. dezelfde IP geeft als de XBox?

- Wat vul ik in bij DNS zowel op de XBox als op mijn PC? De waardes die ik kan vinden op het forum van Alice internet, of laat ik deze verwijzen naar de gateway? (172.19.3.1) Zo ja, wat vul ik dan in bij DNS 2? 0.0.0.0 pikt ie niet..

Kan iemand mij helpen?

2. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag was ik op mijn 360 aan het gamen, niet online, maar wel verbonden.

Op eens ben ik niet meer verbonden, en krijg het met geen mogelijkheid meer voor elkaar.

Mijn setup:

360 --> PC met 360 netwerkkabel --> draadloze verbinding met router beneden.

Hij geeft aan dat hij helemaal niets meer vindt van een verbinding, ook op de pc staat dat er een cable unplugged is, terwijl hij er goed in zit, heb ook al een andere geprobeerd.

Wat kan dit zijn?

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Misschien is de kabel van de modem naar de router kapot, of de router zelf is kapot?
    Dat is het enige waar ik op dit moment op kan komen 8)

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Probeer 's met een andere kabel...

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik al geprobeerd, een adnere kabel, router en modem zitten in 1.

Ik kan ook niets streamen van mn pc naar mn 360.

Ik heb sterk het vermoeden dat het probleem tussen de 360 en pc zit.

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  6. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Blijkbaar is mn 360 dus voor de 3e keer niet optimaal :').

Begin er een beetje de pest in te krijgen eigenlijk, heb deze net een maand terug.

Gelijk maar een draadloze netwerk adapter besteld, dan maar zo :')

Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Of je PC netwerkkaart is aan z'n grutjes. :p

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    kloppen al je settings nog wel voor je netwerkbruggetje en welke lampjes knipperen en op de netwerkkaart op de pc?

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Link lukt gelijk als ik de kabel tussen de pc en laptop zet, en de verbinding is niet gebridged, alleen geshared.

Morgen komt mn wireless adapter binnen, dus dan is het weer in orde.

10. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al in het topic van die nat problemen gepost maar niemand reageerd er op dus dacht misschien hier proberen:p.
    Dit is het bericht wat ik gepost had:

"Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT blijft Strict nadat ik de poorten 88 en 3074 udp en 3074 tcp geforward heb.
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: KPN Adsl, Experia box.
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 8mb of 20mb download en upload 1 of 2 mb.
    Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: het is een thuis netwerk dat weet ik wel
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    windows
    Router

Welk merk router heb je?: Grijze experiabox
    Welk router type?: Symens
    Welke firmware?: laatste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Gedraad

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT is not open
    Wat heb je geprobeerd?: poorten open te zetten
    Waar stopt de test?: Niet hij zegt alleen dat mijn nat op strict staat
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): naar hun site gaan maar daar wordt ik niet wijzer van.

Wat staat er bij NAT?: Strict"

11. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ~!@$&^%$# al heel de avond problemen met joinen van party's(en 1 game van gears of war2):mad::'-(
    Ik heb de netwerk instellingen al een hele tijd hetzelfde en altijd gaat het goed tot vanavond:mad:

Weet iemand misschien hoe dit zou komen? en nog belangrijker: hoe ik het weer goed kan krijgen?

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Kan ook door GoW2 komen, multiplayer is kut.

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Enige remedie is de NAT voor je Xbox open zetten, als je niet weet hoe moet je het even zeggen.

14. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    Nou mij lukt het niet om ze open te zetten Volkoren, ik heb dit als gedaan:
    Xbox gebeld, Kpn gebeld en ik heb dit geprobeerd:
    - Ik ben via internet explorer naar mijn router gegaan, dan heb ik de pporten 3074 udp en tcp en de poort 88udp geforward.
    - Maar na dit gedaan te hebben is mijn nat nog steeds niet open dat is juist het punt.
    groetjes michel

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk de volgende punten nog eens na.
    1. poorten gekoppeld aan het ip-adres van de Xbox360.
    2. Activeer de UPnP eens ( UPnP = Universel Plug and Play ).
    3. Start na alle wijzigen altijd de router opnieuw op.

Werkt het nog niet dan is de DMZ de laatste oplossing.
    DMZ = DeMilitarized Zone.

Helaas hebben niet alle routers deze mogelijkheid.
    Voeg het ip-adres van de Xbox360 tot aan de DMZ en start de router opnieuw op.
    Alle poorten in de DMZ staan wagenwijd open , NOOIT het ip-adres van pc/laptop aan de DMZ toevoegen !!!!

16. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    Zal vanmiddag nog eventjes kijken Melbuuln;), ben nu even aana het leren voor mijn examen haha.
    Hartstikke bedankt en ik laat het nog wel even weten of het gelukt is;)
    Moet ik Xbox dan een vast ip adres geven bij settings en dan manual ipv automatic?

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je zet zowel de router als Xbox360 op automatisch !!

18. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    UpNp open, xbox staat op automatisch, router denk ik ook, nog keertje gekeken naar dat ip adres weer dat is gewoon correct dus ik weet het niet en dan DMZ heb ik niet;)

19. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    hebben jullie ook dat als je de laatste paar dagen een film kijkt of in je eentje speelt dat je automatisch van xboxlive afgemeld wordt? Is dit een instelling ofzo? Kan me niet herrineren dat ik iets veranderd heb.....

Behoorlijk irritant. Ga je met forza 2 in je eentje racen en dan kun je daarna de scoreboards niet in omdat je niet meer bent aangemeld?

thanx in advance.

20. Radmsc

Radmsc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan al sinds een tijdje niet goed verbinding meer maken met parties in verschillende spellen. Daarom een test gedraaid van xbox zelf, maar krijg een error status report waar ik de ballen van snap. Kan iemand mij uitleggen wat het volgende betekend?

W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y:20A8-4840
    Z: 0000-0000
    ID: FFFF-FFFF

Ik gebruik DHCP voor het geval het van belang is en alle instellingen zijn standaard (ook in de router).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina