1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien zou het zo moeten gaan, je zal hem wel terug moeten recoveren thuis dan en de arcade games kan je zonder license transfer enkel spelen bij je vriend als je bent ingelogd op xbox live.
     
  2. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ok bedankt! Dus die vriend van me kan straks niet meer die arcades spelen als ik weer weg ben (en mn Gamertag dus weer van zijn xbox verwijderd heb)? En wat is een license transfer?

    EDIT: nog een vraagje! Moet ik als ik morgen naar huis ga, eerst mn Gamertag van de xbox van mn vriend verwijderen, of eerst mn Gamertag op mn eigen xbox recoveren en m daarna door mn vriend van zijn xbox laten verwijderen? Niet dat ik dalijk iets verkeerd doe en alles kwijt ben :eek:!?!
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  3. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik had je reply niet gezien, maar ik had het gefixt door op automatic te zetten en opnieuw op te starten. Toen had ik 1 dag gespeeld, maar gister had ik opeens weer geen internet op mijn xbox (en nu ook niet).

    Ik wil dat van jou wel even proberen morgenochtend, maar het knopje op mijn (nou moet ik het goed zeggen, want ik haal het altijd door elkaar) router (zwarte doos :+) werkt niet, hij gaat nooit aan of uit dus dan zou ik hem helemaal moeten afsluiten eerst. Ik kijk morgen wel.

    (Hetzelfde trucje heeft dus niet gewerkt dit keer, wat opzich natuurlijk ook wel raar is).
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet niet of het er nog toe doet, want ik lees je reply nu pas. In elk geval zodra jij thuis je gamertag terug recovered kan hij toch niets meer doen met je account op zijn xbox tenzij hij 'terug zou recoveren' maar daarvoor heeft hij gegevens nodig. En inderdaad zal hij je arcade games nietmeer kunnen spelen. License transfer is voor wanneer je een nieuwe xbox hebt en je al je gedownloade games etc. opnieuw wil toewijzen aan die nieuwe xbox. Als je dit niet doet kan je zelf ook enkel je arcade games spelen als je op live bent ingelogd.

    De beperking hierop is dat dit normaal maar 1x /12 maanden gaat. Nu was er enkele dagen geleden nog een thread waar iemand binnen de 12 maanden het toch heeft kunnen voor mekaar krijgen door naar xbox support te bellen, maar normaal gaat dit niet zomaar. Het gaat dus niet om zoiets telkens bij je vriend ofzo te doen. :)

    Werkt internet wel gewoon voor je PC? Want dat het zomaar opeens uitvalt is wel raar natuurlijk. Je router is via ethernet verbonden met je xbox neem ik aan? Normaal zou het gewoon moeten gaan als je het op 'automatisch' zet.
    Staat bij je router DHCP aan?
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
  5. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Bedankt voor de info! Het terug recoveren is gelukt
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Geen enkel probleem, trouwens als je dat echt redelijk dikwijls doet bij een vriend is het misschien wel handiger/veiliger om een MS memory unit aan te schaffen. Ik geloof dat die officiele kleine van 64MB nog geen 8USD kost.

    (Wel opletten dat je geen MU koopt van een 3th party ontwikkelaar want die werken niet meer sinds de laatste dash update, maar dat had je misschien al wel gehoord.)
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb geen flauw benul of mijn DHCP? aanstaat :+

    Internet op mijn laptop is draadloos en met homeplugs heb ik het op mijn xbox. Ik weet ook niet hoe het kwam, maar irritant is het wel. Zometeen maar even kijken of het niet opeens verholpen is :+ Hoe kan ik anders checken of mijn DHCP aanstaat?
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is normaal een optie bij je routerinstellingspagina. Maar het probleem zit hem misschien in de homeplugs. Normaal moeten deze perfect werken, en dat doen ze waarschijnlijk normaal ook enkel klinkt jouw 'wegvallen van verbinding' probleem toch wel bekend in de oren.
    Zijn er nog meerdere homeplugs in gebruik, buiten degene van je xbox? Staat er toevallig toch geen appara(a)t(en) aan die veel stroom vragen, wasmachine + droogzwierder ofzo.. In sommige gevallen kunnen deze blijkbaar voor kleine storingen zorgen, ik dacht misschien o.w.v. harmonische netvervuiling, weet niet of dat plausibel is in dit geval want normaal gezien zijn de regels daaromtrent wel strenger. Nu uit ervaring blijkt dat dat sowieso soms(!) toch wel een probleem kan veroorzaken. Het zou dan wel eerder een korte onderbreking mogen zijn.

    Heb je/ben je in de mogelijkheid te testen of je ook problemen hebt als je je xbox even gewoon via ethernetkabel met je router verbindt?
     
  9. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Helaas niet zo'n lange kabel. Ik zal wel even kijken nu wat ik kan doen.
     
  10. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmm. Typisch. Heb een beetje zitten kutten in de meterkast en alle draden opnieuw erin en eruit gedaan etc. Vervolgens de modem gereset. Dit alles terwijl settings op manual stonden. Toen deed ik die yes proceed bij die stap van router resetten, dat lukte niet. Toen kreeg ik de optie naar automatic te zetten en opnieuw te testen en nu doet ie het weer :eek:
     
  11. TheEreaser

    TheEreaser Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem dat bij mijn NAT: strict staat.

    Modem: Speedtouch 780
    Ik heb de poorten van xbox live al toegevoegd, UPnP heb ik aan gezet. Maar het werkt nog steeds niet.

    Ik heb overal gezocht en zo zou hij het moeten doen, maar blijkbaar hebben nog meer mensen dit probleem...
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Poorten manueel openen en UPnP samen is geen goede combinatie. Probeer eens met UPnP zonder portforwarding eerst.
     
  13. TheEreaser

    TheEreaser Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Mn NAT staat nog steeds op strict...
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is toch niet die KPN router he, want daar was er een probleem zolang je geen up-to-date firmware had..

    Edit: Ah nee dat blijkt de experia box te zijn daar.

    Nu als het niet met UPnP gaat (je hebt toch zeker je settings gesaved en je router even uitgetrokken alvorens te testen?) kan je met portforwarding proberen. Had je die toch correct geforward, zoals in deze guide voor jouw router?
    Staan je IP settings trouwens op automatisch of heb je een statisch IP gebruikt?
     
  15. TheEreaser

    TheEreaser Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het gedaan zoals in die guide staat.

    Bedoel je dit met mijn IP settings?:
    Toewijzing IP-adres: DHCP
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja DHCP moet enabled blijven. Maar in je xbox 360 kan je bij settings het ook op auto zetten of manueel.
     
  17. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Dial, ik vind het nogal raar dat als ik mijn IP op manuel zet en dan een willekeurig nummer kies, zelfde DHCP en DNS ( ? ), dan krijg ik geen eens connectie op mijn Xbox met het internet..

    Begin die NAT poorten echt kut te vinden.. Sjees man
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Even een vraagje:

    Als je eerst nooit je nat open krijgt.
    En dan de DD-WRT firmware op je router flasht.
    Gaat je dan nat dan meestal wel naar open?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is per merk/type router verschillend.

    In het algemeen werkt de DD-WRT firmware veel stabieler en er zijn meer instel mogelijkheden.
     
  20. TheEreaser

    TheEreaser Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn xbox staat hij op manual
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina