1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    daar zat ik dus ook aan te denken maar moet nog ff uitzoeken of dit zo is

    ik wacht nog even wat andere reacties af voordat ik hem gaat bestellen ;)
     
  2. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    er is dus ondersteuning , ik heb hem dus ook maar besteld ;)
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Denk niet dat het een slechte koop is, zelf weinig eigen ervaring met die Netgear (ik weet enkel dat ze bij vriendin thuis er ook zo een hebben, maar geen idee of ze daar uberhaupt weten wat UPnP is). ;)

    In elk geval, mocht je toch problemen ondervinden met je NAT, laat hier maar iets weten en dan proberen we er ook wel uit te geraken.
     
  4. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    ok bedankt
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop voor jouw dat de Netgear niet is voorzien van een speciale UPC firmware zoals bij @Home/Ziggo.
    De instellingen zaten zo vast in de Netgear dat je ze met een hard-reset niet kon verwijderen.
     
  6. storm69

    storm69 Sephiroth X

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    disconnected to xbox live - telfort

    Wellicht kunnen jullie me antwoord geven op het volgende:

    1) Ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen dat ik een melding krijg 'Disconnected to XBOX Live' tijdens het gamen. Ik speel samen met een aantal vrienden en 1 daarvan heeft hetzelfde probleem, we hebben beiden Telfort als provider.

    Direct erna kan ik weer inloggen, dus het lijkt alsof de verbinding ineens weg is.
    Voor de rest niet echt problemen, maar vraag me af wat dit kan veroorzaken. Ik gebruik de Zyxel modem , heb open NAT en gebruik Powernet om mijn internet te delen, alhoewel er tijdens het gamen niets anders internet gebruikt.

    Is het een algemeen probleem bij telfort? ...wellicht dat jullie ervan af weten? Dit is overigens niet altijd zo geweest...maar ben onlangs verhuisd. Gebeurt overigens ook als ik Powernet oversla en direct uit mijn modem internet haal.

    ----

    2) Wat is nu echt belangrijk om een goede connectie te krijgen met online gamen?

    Telfort heeft tot 20 Mbit down en 1 Mibt up, maar heb regelmatig een slechte connectie met MW2 (vooral ochtend / avond als de US wakker is....) . Zou dat beter worden als ik bijvoorbeeld overstap naar ziggo met 25 Mbit down en 4 Mibt up?

    Bedankt alvast voor de reactie!
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Powernet bedoel je daar homeplugs mee? Want dat kan de oorzaak wel zijn, hoe snel zijn ze en hoeveel heb je er in actief gebruik? (ps; je xbox is neem ik aan verbonden d.m.v. ethernet kabel en niet wireless met een gateway/wrouter?)
    Ofwel is het ook soms gewoon te wijten aan een (oude) router, maar je hebt dus hetzelfde probleem als je je xbox 360 daar direct mee verbindt?. Nu je zyxel is zeker zo'n modem/router combo, heb je die al lang?
     
  8. peking

    peking Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een vraag:

    Ik heb sinds kort een xbox elite gekocht, perfect ding btw:) MAARRR.. ik heb zo'n grijze draadloze ontvanger van mijn maat gekocht voor 20 euro. Ik heb echter boven in me kamer(2 hoog) maar 2 streepjes bereik en telkens zoekt ie erg lang naar servers. Ook met schietspellen ben ik meestal te laat met reageren en dan ben ik al neer geschoten:mad: Zo frustreren allemaal:mad:

    Mijn pa wilt geen kabels naar boven trekken, ook zo vervelend:mad:

    Ik heb gelezen over die home plugs.. Maar ik weer er zowat niks over. Geven deze dingen evengoed ontvangst als de normale internet kabel die je doortrekt naar boven?

    Want heb pakketjes gezien van 60 euro..


    De router is een speedtouch 780 WL

    Ik hoop op hulp!

    Robert
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hi Robert, ja homeplugs zijn eventueel een goed alternatief. En anders kan je eventueel ook overwegen om de zwarte xbox 360 N adapter te kopen voor een betere ontvangst, let wel op dan moet je natuurlijk ook een wireless N router hebben.

    Je kan best ook eens even kijken/posten in het [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2] topic, in de startpost vind je al wat meer info over eventuele wireless alternatieven zoals homeplugs.

    Edit: Ah je had daar ook al je vraag gepost blijkbaar.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  10. peking

    peking Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja maar dan koop ik straks zo'n dure zwarte, en blijkt dat ik nog steeds slecht bereik heb.. Router staat beneden. ik op zolder.

    Maar als een home plug zelfde werkt als een normale kabel dan lijkt mij dat toch velen malen beter?

    Ik weetniet als ik N heb:p staat iig niet op de router:p


    ps. Ja had ik inderdaad al gedaan, maar kon hem op de 1 of andere manier niet meer terug vinden
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    jezus ik wordt laatste tijd vaak zomaar opeens disconnected van xbl.. echt balen.. kan meteen ook weer online maar lig wel uit de game steeds :confused:
     
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    Als ik de kabel vanuit Lan-router1 in een lan-router2 port steek ipv Wan-router2 dan krijg ik geen internet verbinding.

    Ik kan in het config scherm komen door 192.168.0.1 activeren in me browser.
    Ik zie daar alleen niet de optie om DHCP uit te zetten.
    Ik heb dat ook niet gedaan trouwens toen hij het nog wel deed.

    Het is een Sitecom DC-210.
     
  13. l095

    l095 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Router

    Welk merk router heb je?: Tele 2
    Welk router type?:weetikniet?
    Welke firmware?:weetikniet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:can't connect to xboxlive.
    W:0000 000B
    X:8001 0600
    Y:0000 0000
    Z 0000 0000
    ID 0001 0002
    Wat heb je geprobeerd?: router uitdoen xbox uitdoen , de kabel erin.
    Waar stopt de test?:bij test xbox live connection ..failed connection.

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info)
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je xbox live heeft ooit wel gewerkt achter 2 routers voordien?

    Ps; als je toch router 1 verbonden hebt met router 2, en vervolgens nog een ethernet kabel van router 2 naar je xbox 360, is het dan ook praktisch bij jou thuis niet mogelijk om je xbox waar hij nu staat rechtstreeks te verbinden via kabel met router 1?

    Het routertype staat normaal op een plaatje op de onderkant of zijkant van je router zelf vermeld. Of anders kijk je even op de routerinstellingspagina, daar zou het ook wel moeten staan.

    Stopt je test hier dus?
    [​IMG]

    En als de xbox live connectie test daar stopt, staat er dan niet meer info zoals MTU failed of ICMP error?
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  15. l095

    l095 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    de link kan ik niet openen btw.
    en hij stopt bij failed connection.
    meer zegt die niet ..
    alleen dus die coordinaten.
     
  16. SysanApse

    SysanApse Guest

    Ja het werkte eerst wel gewoon, na een storing(o.i.d.) kan ik niet meer met de 360 via router2 op live.

    Ik heb beneden het modem staan, die gaat naar de WAN-router1 die splits dan 3 keer naar Beneden, boven en mijn zolder.

    Bij mij gaat dan de inkomende kabel in de WAN-router2 en dan kan ik wel internetten met de PC, maar niet met de 360 op live. Heeft te maken met het internet zegt hij dan. Als ik de Router1-Lan in Router2-Lan steek dan gebeurd er niks qua verbinding.


    Ik kan hem dus niet rechtstreeks verbinden, want dan kan ik niet meer internetten.
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat zou dus wel gemakkelijk moeten lukken met een switch i.p.v. router boven. En een router waarbij je de kabel in de LAN poort steekt en DHCP uitzet werkt normaal gewoon als switch, echter bij jou is er dus blijkbaar nog iets mis want dan heb je helemaal nergens internet, niet op je pc en xbox...

    Beide routers waren dezelfde, zo'n Sitecom DC-210 toch?
     
  18. l095

    l095 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    idd ja. nu zie ik het plaatje en daar stopt die , hij verbindt zich nog niet eens naar my network.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al een andere LAN poort geprobeerd ???

    Er zijn namelijk modem/routers van Tele2 waarbij alleen LAN1 en LAN4 geschikt zijn voor internet.
    LAN2 en LAN3 werken alleen met digitale televisie.
     
  20. l095

    l095 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    fff proberen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina