1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dylankieft

    dylankieft Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Soms als ik gow2 online speel heb ik strict firewall. Dan kan ik niet online. Soms heb ik het niet en kan ik wel online.
    Welke provider?: ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: weet ik niet



    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Wl-173
    Welk router type?: ?
    Welke firmware?: 1.28
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: you may have a poor network experience because of your firewall settings. verify your firewalls security settings

    Wat heb je geprobeerd?: Me upnp aangezet
    Waar stopt de test?: .
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): je nat open zetten maar hoe?
     
  2. Ketchup

    Ketchup Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan ook vreemd. Met mijn oudere computer deed live het altijd, en heb nooit last gehad van problemen (alleen in het begin even) en mijn verbinding was altijd erg goed. Pas sinds ik een nieuwere computer heb doet live vreemd.
     
  3. Live

    Live The killer in me

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Als ik op xbox live ga, dan komt er na een half uurtje spelen: Can't find information for xbox live. Dan haal ik mijn draadloze internetverbinding uit de brug. Herstel hem. En zet hem weer in de brug. Dan doet hij het een half uur en dan krijg ik het zelfde probleem.
    Welke provider?: kpn
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen idee



    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton

    Router

    Welk merk router heb je?: Kpn experiabox
    Welk router type?: Ik denk ST780
    Welke firmware?: Geen idee
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: you may have a poor network experience because of your firewall settings. verify your firewalls security settings Deze krijg ik zoiezo, maar bij mijn vrienden is het niet zo een probleem. En Can't find any information for xbox live.

    Wat heb je geprobeerd?: Uit de bridge halen en er weer in zetten
    Waar stopt de test?: Network, iig het 2 de plaatje naast de xbox
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Hij vind niks meer oppeens IP adress. Als ik hem overnieuwe bridge wel


    En trouwens hoe kan het dat ik met anderen niet kan praten, of spelen via Halo 3? Ik neem aan dat dit door het NAT-probleem komt, maar als het goed is moet je firewall dan open staan. Mijn vrienden krijgen ook dat NAT-probleem maar kunnen ook bijna met iedereen praten en spelen, behalve met mij.

    Alvast bedankt
     
  4. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je bij port forwarding nu En je pc EN je xbox een statisch ip adres geven of alleen je pc???
     
  5. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu voor mezelf een oplossing gevonden. Even voorleggen;

    Mijn internet kabel ging via een USB kabel in mijn pc en daarnaast had ik nog een ongebruikte ethernet opening in de pc. Nu heb ik de xbox aangesloten op die ongebruikte ethernet (utp) poort en mijn ziggo verbinding gedeeld met die andere verbinding.
    Het werkt als een tierelier, hopen dat het zo blijft!

    Dus;

    Internet via ethernet kabel naar pc >> van daaruit utp naar xbox. et voila. Dat kan dus ook!
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heet ICS (Internet Connection Sharing ) ;)
     
  7. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, weer wat geleerd, altijd fijn!:) Kan dat verder geen kwaad? Ik deel dus eigenlijk mijn internet-verbinding via de pc met mijn xbox?

    Heb je misschien nog tips of ik bepaalde instellingen nog moet/kan controleren? ik heb min of meer de LAN verbindingen (Netwerk settings in het config. scherm) op verbinden gezet en daarna deed ie het vanzelf, maar misschien moet ik nog andere instellingen nakijken?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2009
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk alleen even uit welke programma's op de pc draaien.
    Stevig downloaden en XBL gaan niet samen.
    Zet Explorer/Firefox en de mail programma's uit als je op XBL gaat.
     
  9. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt man! Ik zal inderdaad bij het online gamen de pc wat minder werk laten doen:)
     
  10. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit man, nu heeft de xbox geen verbinding meer, terwijl alle kabels goed zitten. Wat kan ik nu doen?

    Elke keer als ik de XBOX uitgeschakeld heb en weer aanzet heeft ie geen verbinding meer...dan stel ik alles opnieuw in doet ie het prima, maar ik moet em steeds opnieuw instellen bij het opnieuw opstarten. Wat doe ik fout?

    Ik gebruik by the way een normale ethernet (witte) kabel tussen pc en xbox. Kan ik daarvoor beter de bijgeleverde xbox kabel gebruiken of een (crossover??) kabel??

    Alle hulp is welkom! Bedankt:)

    Edit: ik heb nu een oplossing gevonden. Voordat ik de xbox aanzet, schakel ik ICS UIT, wanneer vervolgens de xbox aanstaat, schakel ik ICS in en dan doet hij het prima. Wel vaag, maar goed.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2009
  11. ChillenDerWijs

    ChillenDerWijs Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mij inlog op XBox LIVE en ik wil vervolgens een spel spelen, bijvoorbeeld Fable II of Fifa 09 dan wordt ik automatisch uitgelogt. Is hier iets tegen te doen?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat is de melding die je krijgt als je wordt uitgelogd?
     
  13. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me af welke poorten ik moet openzetten voor xbox live
     
  14. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    is dat niet per game verschillend?
     
  15. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik xbox live connection test doe geeft hij moderate aan

    heb het al opgelost
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  16. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Op de console worden allemaal dezelfde poorten gebruikt, aangezien je connect met de xbox live service.

    De volgende poorten moet je forwarden/openzetten: 88 UDP, 3074 TCP, 3074 UDP
     
  17. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Effe een vraagje..

    Er staat als dautm dat mn xbox live afloopt morgne, dus 26e. Loopt hij dan precies zometeen om 0:00 af of kan ik morgen dan nog spelen?
     
  18. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las ook ergens op een site poort 53 (UDP en TCP). Kan dat kloppen?

    Heeft iemand nog een oplossing (idee) voor mij wat betreft ICS. Hij doet het op zich prima, maar ik moet dus steeds nadat ik de xbox uitgezet heb, em weer opnieuw inschakelen als ik weer ga spelen. Of misschien kan het ook niet anders.:confused:
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee

    ics niet gebruiken .. je moet een bridge opzetten .. zie filmpjes in de startpost

    ICS moet je inderdaad elke keer opnieuw opbouwen (works as designed + strict nat)
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  20. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoor heel soms mezelf door mijn headset. Zou er een instelling zijn die ik moet veranderen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina