1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

  1. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik disconnect geregeld met xbox live. Vaak als ik de xbox net opstart.
    Ik heb vele uren geprobeerd het te verhelpen, maar dat terzijde.

    Mijn vraag is:
    Kan het disconnecten ook aan een defecte xbox of ethernet-kabel liggen? Of is dat onmogelijk.

    ik wil namelijk een goede connectie als ik halo reach heb.

    Alvast bedankt.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Problemen kunnen ook veroorzaakt worden door een modem of router !
    Hoe is de Xbox360 aangesloten op het internet ?
     
  3. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het. Ik heb vele uren geprobeerd het te verhelpen en heb gebeld naar linksys, tele 2, xbox support. Ik heb het op verschillende fora gevraagd. iedereen gaf tips, niets hielp...

    MAAR mijn vraag was:


    Kan het disconnecten ook aan een defecte xbox of ethernet-kabel liggen? Of is dat onmogelijk?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb jij van Tele2 een gecombineerde modem/router gekregen ?
    Als dat zo is dan is dit ook meteen de oorzaak van jouw problemen!

    Je kan de poorten of UPnP van de Linksys wel opengooien maar in de modem/router van Tele2 blijven ze nog potdicht zitten.
     
  5. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja van Tele 2 hebben wij een davolink DV210AM die verbonden is met een linksys wrt54gr, van uit de linksys loopt de kabel naar mijn xbox.

    Rechtstreeks met de DV210AM verbinden is ook geen succes.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jij hebt een Davolink DV-201AMR.

    Er zijn bij jou 2 problemen.

    1. Je hebt een router (Linksys) achter een andere router (DV210AM).
    2. De poorten van de DV210AM zitten potdicht.

    Probeer eens het volgende als dat mogelijk is.
    1. Zoek uit welke ip-adress de Linksys krijgt toegewezen van de DV210AM.
    * Dat moet ergens in het menu van de Linksys staan !
    2. Voeg het ip-adress van de Linkys toe aan de DMZ van de DV210AM.
    3. Geef de Linksys een hard-reset en schakel vervolgens alleen de UPnP in.
     
  7. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem...
    Ik heb mijn netwerkkabel aangesloten op XBOX en computer, verbindingsbrug ingeschakeld, dus ik deed de connection test en toen kreeg ik te zien dat mijn MAC code werd tegen gehouden dus ik op mijn router web page mijn MAC code ingevuld en toegepast, weer de connection test toen stond er dat mijn pc niet automatisch het ip adress weer geeft dus ik het RUN prompt opgeroepen alles handmatig ingevuld en toen weer de test gedaan en dan zegt ie weer dat ik de pc het ip adres automatisch moet laten weergeven ik weet het niet meer, wat moet ik nou doen om verbinding te krijgen het lukt gewoon totaal niet ... en net nu er een DLC voor ME2 is pffff
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  8. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.843
    Leuk Bevonden:
    49
    Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Xbox 360 en mijn vriendin dr broer heeft er ook een. Als ik naar haar ga neem ik mijn harde schijf mee. Dan kan ik lekker bij haar op mijn savegames spelen. Maar als ik naar huis ga en ik start dan mijn xbox 360 op dan is mijn profile gewist. Enigste wat ik dan kan doen is de profile wissen op de hdd en me opnieuw aanmelden. Ik ben niet van plan dit elke keer te doen. Wat is het probleem en hoe los ik dit op?
     
  9. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Het ip-adres van de linksys is 10.0.0.1. als ik deze intype kom ik ook in het linksys menu, maar die bedoel je niet he.

    Voor de rest kan ik geen ip adressen vinden die die binnen die omschrijving vallen. Weet jij wat de precieze omschrijving is?

    2. Ik heb gehoord dat de dv210am upnp niet ondersteunt, dus dat als je die inschakelt dat de connectie dan nog minder goed is.


    3. Ik heb laatst al 2 harde resets gegeven en toen lag alles in de soep. Is dat persé nodig?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan proberen om van de Linksys een Switch te maken ipv een router.
    De werking blijft het zelfde alleen zal de Davolink zorgen voor het aanmaken van de ip-adressen.

    1. Ga naar het menu van de Linksys.
    2. Ga naar het eerste menu en zet daar de automatische DHCP helemaal uit.
    3. Sla de instellingen op en trek de stekker uit het stopcontact.
    4. Haal de UTP-kabel uit de WAN aansluiting en stop deze in de LAN1.
    5. Start de Linksys nu weer op.

    Belangrijk.
    Als je de Linksys in een Switch veranderd krijg je geen toegang meer tot het menu , dit omdat het verdelen van de ip-adressen is overgenomen door de Davolink.
    Je kan alleen toegang krijgen als je de Linksys een hard-reset geeft !!!!

    Ga nu naar het menu van de Davolink via 192.168.1.1
    En volg de instructies op van de volgende site Davolink

    Sla alle gegevens op en trek van de Davolink en Linksys de stekker uit het stopcontact.
    Na ± 20 seconden druk je eerst de stekker van de Davolink in het stopcontact en als deze volledig is opgestart gaat de Linksys pas achter de spanning.

    Ik hoop voor jouw dat dit de problemen met XBL oplossen !!!
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb sinds gisteren Halo Reach. Matchmaking duurt naar mijn smaak erg lang, in de "hints" van het spel staat steeds dat mn NAT niet goed geconfigureerd is. In m'n router (sitecom 300N) staat NAT enabled. In mn Modem/Router van Tele2 staat niet de optie om NAT te enabelen. Wel kan ik bij de subkopjes: "virtual servers" en "port triggering" waardes toevoegen. Ik had gelezen dat poorten 80, 88, 53, 3047 voor live open moeten staan. Die waarden heb ik dan ook overal maar ingevuld: echter, geen succes.

    Wat kan er fout gaan?


    MODEM (PORT TRIGGERING)
    Application Trigger Open Remove
    Name Protocol Port Range Protocol Port Range
    Start End Start End
    LIVE TCP/UDP 80 80 TCP/UDP 80 80
    LIVE TCP/UDP 88 88 TCP/UDP 88 88
    LIVE TCP/UDP 53 53 TCP/UDP 53 53
    LIVE TCP/UDP 3047 3047 TCP/UDP 3047 3047

    MODEM (VIRTUAL SERVER)
    LIVE 80 80 TCP/UDP 80 80 192.168.1.1
    LIVE 88 88 TCP/UDP 88 88 192.168.1.1
    LIVE 53 53 TCP/UDP 53 53 192.168.1.1
    LIVE 3074 3074 TCP/UDP 3074 3074 192.168.1.1

    ROUTER
    - NAT enabled
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je werkt met 2 routers dan moeten bij beide apparaten de poorten openstaan.
    Het belangrijkste is de Davolink omdat deze de verbinding maakt met de server van XBL.
     
  13. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    dankje voor de hulp! Als ik thuis ben en hij disconnect er weer op los ga ik het proberen.

    Moet ik nou trouwens de linksys een hard-reset geven of niet?
    En de pc beneden zit ook aan de linksys vast. Is dit een probleem?
     
  14. soultje

    soultje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    sitecom 300n problemen.

    Het Probleem:

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:een strict nat type op mijn 360.
    Welke provider?:ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:hoogste snelheid

    Modem

    Welk merk modem heb je?:motorola
    Modem type?:de nieuwste van ziggo
    USB/ Ethernet?:ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:avg

    Router

    Welk merk router heb je?:confused:itecom
    Welk router type?:300n
    Welke firmware?:weet ik zo niet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:bedraad

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:na alle poorten open gezet te hebben en-of in dmz gezet te hebben blijf ik een strict nat houden,ik heb natuurlijk mijn xbox een vast ip gegeven ,en naar gelang daarvan de poorten geforward of de dmz.
    het domme dat ik bij dns settings niet het adres van de router 192.168.0.1
    kan zetten dan komt hij niet eens op live ,maar wel het dns wat ik van ziggo krijg een 212..........nummer
    dat is raar want dat heeft een kameraad wel met dezelfde verbinding
    uiteraard staat nat aan en upnp staat ook aan.
    Wat heb je geprobeerd?:portforwarding ,dmz enz.
    Waar stopt de test?:geeft een nat strict aan.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):niets waar ik wat aan heb
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Geef de Sitecom eens een hard-reset.
    Als de router opnieuw is opgestart activeer alleen de NAT en UPnP.
    Sla de instellingen op en geef dan de Sitecom een soft-reset !!

    Soft-reset = Router ± 30 seconden van de spanning halen.

    Dat zou geen probleem mogen zijn !!
     
  16. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Heb gisteren 12+1 maanden Gold besteld bij Gamehubs, nu vandaag de code ontvangen maar krijg steeds een foutmelding dat de code niet beschikbaar is en dat ik het later moet proberen, zowel op mijn Xbox zelf als via xbox.com
    Ligt dit aan drukte op Live of zou er iets mis zijn met mijn code? Wil morgen wel graag de PES demo downloaden, daar heb ik mede de code voor gekocht..
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ligt meer aan Gamehubs denk ik. Had een maand code voor m'n vriendin besteld, krijg ik: "Deze code is al eerder gebruikt". Gemailed, gechecked met MS, nieuwe code gehad: "Deze code is al eerder gebruikt." Godsamme, ik open maar een PayPal dispute denk ik.

    Moraal van het verhaal, koop geen codes bij gamehubs.
     
  18. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Hmm, das genaaid. Gamehubs maar even gemaild of ze me een nieuwe code kunnen sturen en dat deze niet werkt. Zou mooi zijn als ze het doen en me een goed werkende code sturen en dat allemaal een beetje op tijd morgen.
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar kreeg jij ook echt een bericht dat de code al gebruikt was? Indien niet zou het gewoon kunnen zijn dat de account service er even uitlag. Je kan best, als je zoiets nog meemaakt, daarvoor even snel kijken op de xbox live status pagina, ook al is die niet altijd even accuraat. Gewoon even later opnieuw proberen dan.

    Krijg je echter wel de mededeling dat je code al gebruikt geweest is, wat meermaals voorvalt bij webshops, gewoon even mailen voor een nieuwe zoals Slurpgeit reeds zei. Op zich best vervelend, maar normaal doen ze gelukkig wel niet moeilijk om een nieuwe te versturen.
     
  20. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Jammer, maar ze storten m'n geld dus terug. Nu snel even besteld bij xbox360gold.nl en had de code voor 14 maanden binnen 10 seconden binnen. Deze werkte wel gelukkig :)
     

Deel Deze Pagina