1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

1. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Is die Cisco je modem of je router? Tegenwoordig hebben bedrijven als Ziggo en UPC er een handje van zogenaamde slimme modems uit te leveren, waardoor je zogezegd geen router meer nodig hebt. Zooi eerste klas. Gewoon vragen om de domste modem die ze hebben (Unmanaged) en je eigen router eraan knopen.

2. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is dus zo'n modem/router. 2 in 1 dus. Maar dat ding is nou niet echt geweldig. Maarja, mijn vader vind het onnodig om een router te kopen als deze modem ook gewoon zelf draadloos kan. Ach, ik heb ook maar een kabel naar mijn xbox aangelegd. En ik heb gemerkt dat het gelijk stabieler is.

Alleen is het internet op mijn laptop nog steeds vrij langzaam. We hebben 120Mbps, maar dan lijkt het me dat ik minimaal wel 60Mbps moet halen draadloos, toch? Alles is trouwens wel gewoon met het N protocol.

3. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Die modem/router combinaties zijn allemaal kut. Cisco is een prima merk namelijk. Gewoon bellen met UPC dat je een losse modem wilt die alleen het signaal binnen haalt en verder geen toeters en bellen heeft.

Maar dan koop je toch zelf een router. Heb ik ook gedaan, en dan bepaal je ook gewoon zelf hoe je netwerk in elkaar steekt. Je hoeft niet perse net als ik een bijna 300 euro voor zo'n ding neer te tellen. Van Cisco hebben ze ook prima routers rond de 100 euro. Ik heb 'm dan ook gewoon op m'n kamer staan. 2 UTP's die vanuit de meterkast komen (heen en terug dus), waar alles nog eens wordt opgesplitst met een switch van -jawel- Cisco. Ik heb de Time Capsule op m'n kamer gezet, om ik hier boven ook een Access Point moet hebben voor WiFi en ik natuurlijk wel het snelste signaal wil hebben zonder tussenkomst van switches.

Snelheid van de verbinding op je laptop hangt ook af van welke netwerk protocollen je laptop ondersteund. Als je laptop 802.11a/b/g/n ondersteund heb je het maximaal haalbare.

4. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal ik dan maar eens gaan doen.

En mijn laptop ondersteunt b/g/n. Dus geen a.
    Toch vind ik het vreemd, een half jaar geleden had ik wel iets van 50Mbps op dezelfde laptop.

5. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    50Mb/s moet ie sowieso kunnen halen. M'n iPhone haalt 65Mb/s, en dan is ook b/g/n.

6. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn iphone haalt dus 20Mbps met veel geluk. :emo:
    Zou ik wat instellingen verkeerd hebben staan in de modem?

7. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Nee, die modem van je is ruk. Snap dat dan..8)

8. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat begrijp ik ook.
    Maar daarvoor gebruikte ik wel een router van belkin en daar was het niet beter mee. En met een Netgear ook niet. Dus dat begrijp ik dan niet helemaal.
    Dat die modem ruk is begrijp ik ook wel.

Om het op een rijtje te zetten:
    Had eerst gewoon een modem (cisco) met daarnaast een Belkin router. Haalde daarmee 20-30Mbps.
    Hebben toen 120Mbps gekregen, en dezelfde modem gehouden, een Netgear router gekocht. En nog steeds precies hetzelfde.
    Toen kregen we dus een Modem/Router van UPC, die cisco dus, en daar haal ik nog steeds de 20-30Mbps mee. Mijn vader vond het niet nodig om die netgear router te houden, omdat het toch geen verschil maakt.

Denk dat dit het een beetje opheldert met wat ik nou bedoel.

9. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Ja, dat heldert op.

Maar nu. Wat dus vaak het probleem is. Een modem/router apparaat + een router gaat niet werken. Het probleem daarin zit dat het 2 'slimme' apparaten zijn. Dat is in het normale leven het zelfde, de een levert en de ander zorgt ervoor dat het werkt. Als zoals in jouw geval dus de een zich bemoeid met het andere apparaat, gaat dat voor conflicten zorgen.

Hopelijk maakt het 't zo voor jou ook wat helderder.

10. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik op dit moment dus alleen de Cisco Modem van UPC.
    Maar dan zal ik maar eens gaan sparen voor een router, want de oude modem heb ik gewoon nog liggen.
    Hopenlijk kan ik die wel gewoon aansluiten zonder problemen te krijgen met mac-adressen enzo.

Thx voor de hulp! :thumbs:

11. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Ik raad je dan, als je dan toch iets goeds wil, een AirPort Extreme aan. Kun je gewoon vanaf je iPhone configureren, mocht je geen Mac hebben. Kost wel 160 euro.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Airport extreme's zijn prima routers maar het gebrek aan een normale webinterface blijft voor mij onbegrijpelijk.

Daar komt nog bij dat je voor 50 euro minder ook uitstekende Belkin's hebt die dezelfde snelheden halen (en niet via een speciale utility benaderd hoeven te worden)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    airport extreme prima .. maar veel te duur en alleen voor de mac puristen. Belkin en Linksys (cisco) routers zijn vaak beter en +/- 50 euro goedkoper en via elk operating systeem te bedienen.

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Extreme heeft wel 2 minpuntjes.
    1. Geen ondersteuning voor UPnP.
    2. Maar 3 LAN poorten.

Ik heb de Extreme nu >2 jaar en ik zou hem niet meer kwijt willen.

15. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Die 3 LAN poorten vind ik inderdaad ook wat schaars. Ik heb mijn Time Capsule alleen voor op m'n eigen kamer, en dan heb ik er nog te kort aan. Echter moet ik wel bekennen dat er dan wel 1 daarvan wordt gebruikt voor de switch om de rest van het huis nog aan te sluiten. ;)

En over dat UPnP..

http://support.apple.com/kb/HT1552?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
  16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    kan niks kopen op XBL atm? Wil met vrienden die southpark game ff spelen maar we krijgen een error bij purchase

17. Snicky

Snicky Member

Leuk Bevonden:
    0
    Disconnecting van Xbox Live

Hallo allen,

Ik heb een probleem en ik kom er niet meer uit. Internet afgespeurd, allerlei instellingen uitgeprobeerd, maar niks helpt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Wordt om de 5 a 10 minuten van Xbox Live gegooit. Alleen als ik in het Dashboard zit of een private match speel, alleen. Als ik online game is er niks aan de hand. Ook gaat het downloaden van demos, apps erg traag..
    Welke provider?:Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:50/4

Modem

Welk merk modem heb je?:UBEE
    Modem type?:EVM 3200
    USB/ Ethernet?:Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:nvt

Router

Welk merk router heb je?:Sitecom
    Welk router type?:WL-309 Gaming Router II
    Welke firmware?:WL-309 Firmware 1.2.05 beta
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Er is geen foutmelding
    Wat heb je geprobeerd?:
    De Router instellingen standaard gelaten: Probleem blijft
    De router instellingen aangepast: Probleem blijft
    - Xbox Statisch IP gegeven + DNS
    - Xbox Automatic IP gegeven + DNS
    - port forward aan met upnp uit (in de router staat zelf Xbox Live bij port forward)
    - port forward uit met upnp aan
    - port forward aan en upnp aan
    - MTU staat op 1500, ook 1364 geprobeerd
    - Xbox IP in DMZ gezet
    - Firewall SPI uitgezet
    - StreamEngine uitgezet
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: NAT is open

Als ik de Xbox rechtstreeks op de modem van Ziggo aansluit is het probleem verholpen...

Weet er hier iemand raad mee? Of zal het aan de Sitecom router liggen die niet in het lijstje staat van routers die compatible zijn met xbox

:-(

Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is een zogenaamde gaming router dus je bent vast niet de enige die er mee op Xbox live zit (en Google loopt niet echt over van de mensen met hetzelfde probleem met die router)

Maar het probleem lijkt wel in de router te zitten aangezien je aangeeft dat het rechtstreeks op het modem wel goed werkt.

Je hebt al heel veel geprobeerd dus ik kan niet heel veel nieuwe suggesties bedenken behalve dan misschien

- router updaten naar nieuwste firmware
    - router terug zetten naar fabrieksinstellingen en config even overnieuw doen

Heb je dit probleem btw ook als je wireless verbind?

En zijn er nog meer xboxen in huis die op dezelfde router/hetzelfde modem zitten?

19. Snicky

Snicky Member

Leuk Bevonden:
    0
    Router heeft de nieuwste firmware. Heb ook al meerdere malen terug naar de fabrieksinstellingen gezet enz..

Nou heb ik me Xbox voor het eerst wireless verbonden en ben nog steeds niet van Xbox Live gekicked!

Hoe is dit mogelijk?! Zo lag free is deze router niet met wireless :eek: heb alleen me xbox aan en best last van lag

Er is nog 1 xbox in huis maar die staat altijd uit..

Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kabeltje al eens vervangen en in een andere port in de router gestopt?

Deel Deze Pagina