1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox live vs PS2 network gaming

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zelda, 21 jun 2003.

1. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb jouw eerste betoog nog eens gelezen en dat is duidelijk.;)

Ik dacht ook dat online gamen op de consoles een tegenvaller zou gaan worden, maar dat valt nog tegen. Het is helemaal zo slecht nog niet. Het is puur dat ik een echte shooter-fanaat ben, dat ik daarom voor de PC kies als platform.
    En gekloot op de PC met medegamers hangt er een beetje vanaf welk soort gamers een bepaalde game aantrekken. Ik speel nu een tijdje Vietcong online, dat bevalt me zeer goed, maar wat mij opvalt is dat vooral de Duitsers en de Fransen bijzonder asociaal gedrag vertonen. Het zijn teamkillers, hebben een grote bek en hebben schijt aan alles en iedereen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). En op de PC heb ik nooit een hoge ping, meestal zo rond de 50ms. Plus dat je zelf kan instellen welke pings niet worden geaccepteerd en dat cheaters worden gekicked.
    Dit zijn echter handelingen die je met een PC zelf moet verrichten, terwijl met Live! Microsoft dat voor je doet.

Dus ik beaam jouw uitspraak hierover. Als je gemakkelijk zonder allerlij extra handelingen online wil gamen, is Live! of PS2 Network Gaming(als het daadwerkelijk aanslaat natuurlijk) een wel overwogen keuze.

Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  2. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dit is een punt waar ik het met jouw volledig mee eens ben, doe mijn ook maar een goede shooter met de muis en het toetsenbord, dit gaat veeel sneller als met een gamepad.

Salva

3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In principe ben ik het er ook wel mee eens, maar aangezien ik van dat gedoe met installeren op de PC (enzo) af wou(/wil) heb ik al een tijdje geen shooters meer met muis gespeeld, en eigenlijk alle behoorlijke shooters voor de Xbox wel lopen spelen en het went wel hoor

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Fardo gaat zich ook met deze thread bemoeien ;)

PS2

Pro

geen cc
    bijna alle spellen gratis online
    alleen een adapter en breedband nodig
    elk type breedband abbo voldoet

Con

Je moet een adapter kopen om on-line te kunnen
    geen of nauwlijks support
    Je bent niet uniek
    Je hebt geen ranking
    Straks geen eigen webpage
    Geen Communicator
    Deen Donwloadable Content
    Geen aparte servers (PS2 = P2P)
    Cheat gevoelig (gemodiceerde PS2 kunnen on-line)
    Alleen spelen tegen europeanen

Xbox

Pro

Communicator
    Downloadable Content
    Premium Content
    apparte servers
    Goede support
    Bijna alle spellen gratis on-line
    Gamertag
    Geen Cheaters
    Iedereen broadband
    Creditcard (geregistreerd bij MS)
    Tournaments en acties
    Goede website Xbox live

Con

CreditCard (vind ik ik ook een voordeel)
    geen EA games
    Premium content
    Abbo kosten (maar je krijgt er veel voor terug)

5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    heel origineel van mij, ik ben het eens met fardo ook.. dat is even duidelijk op een rij gezet:)

1 punt: bij jou staat xbox con: geen EA games.. ik begrijp dat een hoop mensen dit als groot nadeel beschouwen, maar ik lig er niet wakker om, in tegendeel: Ik vind dit juist een voordeel... relatief gezien komen er kwalitatief betere games op de xbox uit dan.. ok voor de voetbal fanaten is dit natuurlijk even een brok, maar mayb komt xsn er ook nog mee.. (al lijkt me het niet) maar je kan natuurlijk ook rekenen op een thirth party..
    maar anyway, we hebben sega met hun sport serie, en we hebben xsn, dus waarom zou je je druk maken om EA? ik heb hun games altijd beschouwt als wel aardig om even te spelen, maar altijd maar erg middelmatig en uitmelkerij...

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    PS2 online is gewoon net als de Dreamarena van Sega, het werkt gewoon niet. Tis zwaar irritant en de eenheid is weg. Redelijk loos als je gaat beweren dat Live niet beter is dan PS2 online..

PS2 online kunnen ze ook kosten gaan vragen, kunnen ze je ook gaan laten betalen voor content. Het enige verschil is dat wij betalen voor een constante service. Wil je dat niet, dan kun je lekker met Xbox Connect gaan klooien.

7. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat toch een heleboel games geld gaan kosten om ze online te spelen op de PS2. Aangezien Sony overal zelf voor zorgt, zoals Microsoft, zullen developers kunnen doen en laten wat ze willen. Als ze willen naaien ze jou verschrikkelijk door torenhoge prijzen te vragen voor online gamen. Dat er ge-modifceerde PS2's opkunnen vind ik niet echt slim, en het lijkt me al helemaal kut om lag te hebben.
    Live! is gewoon beter.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoe weet jij dat? Heb je het toevallig al?

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik geloof zelf ook dat live beter is,
    niet dat ik het heb maar geprobeert bij een
    vriend.

het is een beetje logisch dat live beter is want MS heeft er aardig wat geld in gestopt en sony denkt uitgevers zoeken het maar uit

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    dat heet simpel redeneren wat hij deed, conclusies trekken op basis van feiten, en niet op basis van ervaring..

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    _O_ Goed gezegd Jordonator

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mijn vriendin is Harry Potter fan en ik zou best wel een potje zwerkbal live willen spelen ... dat gaat dus niet ...

de rede dat ea niet meedoet aan live is simpel ... ze willen geld zien van Microsoft... anders gaan ze het vragen van sony of zelf beheren ... het ligt daarom in de verwachting dat ea straks met playstation on-line geld gaat vragen voor haar service

maar dit is beredeneren

13. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet niet of EA geld gaat vragen voor haar online service (is wel goed mogelijk), maar waar het hem vooral in zit is dat ze :

- net zelf een compleet serverpark hebben gebouwd m.b.t. het online gamen. Het steekt EA dat ze dit met Live totaal niet nodig zullen hebben en geen controle zullen hebben zoals ze wel hebben als het via hun eigen online netwerk gaat.

- nu bij elke nieuwe versie van een online spel, de ondersteuning voor de oudere versie zsm stop zetten. Zodat dus iedereen weer klakkeloos die nieuwe versie gaat kopen, puur omdat je toch graag het spel online wilt spelen ($$$ tsjing tjing, ik hoor de kassa's al rollen).

Dit is niet de juiste manier IMO en ik hoop dat ze zichzelf nog tegen gaan komen. Want het steekt me wel een beetje dat ik geen Fifa2004 op Live kan gaan spelen. Hoe oneens ik het ook ben met EA, dat had me wel cool geleken.

Maar je hebt wel gelijk, uiteindelijk is het probleem met EA => geld.

14. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heeft EA toevallig grote schulden,
    niet dat het me intreseert maar
    wil het wel ff wete

15. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    hahaha dus jij denkt dat ea grote schulden heeft je weet niet half hoevel ze aan fifa en comand en conquer verdienen

16. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Warning: Jordi-bullshit alert... (-_-)'

Je kan er veel over zeggen, maar je hebt het nog geen enkele keer aangeraakt wat al fout nummer 1 is.
    Kosten vragen gebeurt alleen voor MMORPGs net zoals op Live (effe kappen met MS na te blaten op het 'maar PS2 heeft extra kosten' punt terwijl ze zelf juist geld vragen via het jaarlijks abo).

XBL werkt prima (maar kan zeker wel evrbeterd worden). SNG moet nog opstarten maar is zeker niet meteen slecht. En EA's online tools voor de PS2 zijn al uitgerbreider dan wat Live op dit moment biedt.
    Wacht nou maar eerst af wat het wordt, je kan altijd nog schreeuwen dat het bagger is.

17. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Als je ons wilt verrijken met interessante info dan sta ik er open voor hoor!

18. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Zeg maar alles wat Live heeft (friends list, matching systeem, voice ondersteuning, plus keyboard ondersteuning, EA messenger (een MSN kloon dus), tournamenten e.d.

Opvallend genoeg kwam MS iets later met de aankondiging van XBL2.0 en XSN. :) (voor de volledigheid; GameSpy heeft dit soort dingen allemaal voor Nintendo geregeld, maar Nintendo blijft huiverig het te gebruiken)

Uiteindelijk krijgen beide 'kampen' dus alle opties, maar het is best opmerkelijk zoals het nu allemaal loopt. Speaking of which, wanneer gaan die XBL2.0 dingen in?

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Klinkt erg hoopvol. Maar het blijft dus alleen voor de EA games voor de PS2. Het nadeel blijf ik vinden dat je dus bij spellen van andere ontwikkelaars, weer op een andere (of geen) manier o.a. scoreborden, friendslists en voice support hebt.

En je hebt geen unieke gamertag. Ja dat is handig, je kunt hem in 3 seconden veranderen.. Maar het voordeel van Live is juist dat je nu met je goed overwogen gamertag wel een credibility opbouwt. Danwel positief, danwel negatief. Maar mensen herkennen je er altijd aan als ze je vaker zien!

XBL 2.0 zat er al een tijdje aan te komen hoor, wist ik al vanaf voor de E3. En als ik het me goed herinner wordt het (in de USA iig) in de herfst geintroduceerd. Zal wel rond 14 november liggen, als Live daar een jaar bestaat.

Ik heb absoluut niks tegen PS2 online, maar ben gewoon erg sceptisch. Er zullen IMO genoeg spellen zijn waarbij het zwaar cool is, maar ook veel spellen waarbij de frustraties van je af zullen druipen.

Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  20. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cyhwuhx luister,

Er wordt hier geredeneerd op de basis van de aan ons verstrekte informatie.
    Hier voor eens en altijd de door Sony gegeven informatie,

SALVA: deze moet je dus kopen voor een bedrag rond de 40€.

SALVA: Bij dit spel krijg je dus een vergelijkbaar headsetje, maar ik kan nergens terug vinden dat ie bij elk spel bruikbaar is?, ik hoop dit uiteraard wel, met zoveel tegelijk en zo duidelijk vond ik namelijk revelutionair voor online gaming.

SALVA:Zoals ik het zie geen kosten, maar dat houd dan ook in dat je niet de service krijgt die je bij Live krijgt, zoals de score borden met ranking, eigen servers voor een constante kwaliteit.
    Dit wordt hieronder ook bevestigd.

SALVA:Dit verhaal zegt eigenlijk genoeg, SONY HOOPT dat de zogenaamde third part publishers niet gaan overdrijven met de kosten, maar ze zijn hier vrij in.
    Alleen van Sony's eigen games ben je zeker dat je die gratis kan spelen.
    Ben blij dat het bij Live niet zo gegaan is, wat beter is moet nog blijken.

SALVA:KPN, CHELLO, ETC. als het maar lekker loopt vind ik het goed, dit verhaal levert geen enkel voordeel op voor de gamer.

SALVA:Net als bij de xbox dus, geen illegale praktijken mogelijk online, jammer voor sommige maar een goede zaak voor de ontwikkeling.

SALVA: zover ik weet kun je niet cheaten op de xbox, ik vind dit dan ook allemaal zeer omslachtig, doordat je bij de xbox 1 unieke gamers tag krijgt, heb je een "gezicht" waardoor je je eigen toch beheerst anders hebben de ander jouw zo door en kicken ze je.

SALVA: Nogmaals ik betwijfel of dit gaat werken.

SALVA: Ja ik zou ook wel willen dat ik NL achter m'n tag had gezet, en ben denk ik nu verplicht om volgend jaar een nieuw live setje te kopen (bij sommige games nu voor de helft van de prijs!)
    en mijzelf opnieuw aan te melden.
    Maar is het zo erg om als friend of geust bij mij thuis te spelen, ik blijf erbij die unieke naam geeft een duidelijk overzicht met wie je te doen hebt, en maakt het ook mogelijk om een friends list te creëren en daarmee vrienden te maken en vervolgens uit te nodigen.

Maar goed de xbox was al toe die werd uitgebracht voorbereid op de online markt, en de playstation niet en moest ook vlug iets ontwikkelen om te kunnen concurreren.

Salva,

(ik moet wel zeggen dat ik de laatste weken meer op het Forum zit dan achter m'n xbox.

Deel Deze Pagina