Xbox live vs PS2 network gaming

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zelda, 21 jun 2003.

  1. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    XBL 2.0???

    heeft iemand hier wat info over....kan er namelijk weinig over vinden!
     
  2. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar dat wil dus ook zeggen dat je een reputatie opbouwd, waarna dus iemand anders dezelfde naam neemt als jouw en iedereen kan gaan lopen uitschelden.....en ook betekent dat dat je doordat je anoniem bent je niet verantwoordelijk bent voor wat je doet, want
    A. je kunt zeggen dat er iemand anders met jouw naam was.
    B. Je kunt zo een andere naam kiezen.
     
  3. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Ok leuke lijst maar dat was dus allemaal bekend. :/

    verder is er wel een uniek iets om friends listen en dergelijke te creeren wat wordt gekoppeld aan ej hardware setup maar ala.

    Verder heeft Sony langer over online angedacht dan MS en de ontwikkeling van de PSX en de PSP geven aan dat Sony een ander doel voor ogen heeft dan MS (die niet bepaald de resources, rechten of armslag heeft een multimedia hub te bouwen zonder hulp van buitenaf). Sony is heus niet over een nacht ijs gegaan al is dat een heersende gedachtegang.

    [edit] Don't get me wrong, maar op eht mometn lijkt MS net zo tegen online gaming aan te kijken als Nintendo tegen consoles ze zijn er maar voor een ding games. MS begint nu langzaam hun lang ontkende droom te verwezenlijken dat eht een soort mini-pc moet worden, maar Sony is heir al vanaf het begin mee bezig en is in Japan al bezig films e.d. via het PS2 netwerk te distribueren.

    Ik begin alleen een beetje ziek te worden van mensen die constant zeggen dat Sony er niet over heeft nagedacht, terwijl de PS2 vanaf het begin af aan een optie voor online had. Dat de Xbox een netwerk kaart ingebouwd heeft maakt hem net zo min online gereed als de PS2, beide vereisen extra kosten om het ding online te krijgen.
     
  4. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    multimedia hub.....wat stel ik me daarbij voor....


    en Microsoft heeft niet genoeg resources om zoiets te bouwen....jah...denk het ook
     
  5. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Ik bedoel geen geld. Sony is van nature al een multimedia bedrijf met uitzaaingen naar film, muziek, hi-fi e.d. Microsoft heeft de PC markt idd en HEEL VEEL geld, maar om zover te komen als Sony qua breedte moeten ze nog wat doen.
     
  6. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet wat de breete van een bedrijf toevoegd aan een console, en ik wist niet dat sony ook al voorbereid was op de online markt.
    Wel jammer dat ie dan al geen netwerkkaart en een hd heeft, jammer omdat je het nu weer allemaal kan gaan afschaffen.

    Nee de ps2 is voor zijn tijd een solide product, maar de xbox trok mijn over de streep doordat ie extra's heeft, muziek op HD en LIVE.

    Salva
     
  7. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Sony gaat de PSX (die PS2.5 zeg maar) gebruiken als mediacentrum, vervolgens worden SP2, PS3 en PSP randapparatuur. De PSX krijgt zeg maar media binnen (films, muziek. games, sseries etc) en die kan je dan overzetten naar je andere apparaten.

    gi.biz had een aardig inzicht erover;
    http://gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=pub&aid=1724
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :) ... cyhwuhx is een echte anti-xbox campagne begonnen ... en terecht de psx is een hele leuk Monster ... eentje die ik graag naast of onder mijn tv heb staan _O_

    Maar nu even zonder gekheid ... Xbox Live of PS2 on-line ... zijn 2 verschillende werelden ... aan de ene kant software gigant MS en aan de andere kan Sony. MS heeft het voordeel dat ze de xbox later ontwikkelt hebben dan de PS2 ... dus zij zorgde al direct voor de benodige randapparatuur HD/Broadband Nic ... en creeerde de hype Xbox Live... en deed een beetje Dreamcastisch .... verder hadden ze al een plan opgezet ... maar wisten nog net of ze deze konden realiseren....

    Nu heeft MS de eerste stap gezet naar on-line gaming voor consoles ... maar ze zijn ook veel problemen tegen gekomen ...

    Sony was ook druk aan het ontwikkelen en besloot even te wachten op concurent MS om ze direct neer te sabelen ...

    MS ging alliancies aan met software bedrijven ... zo ook Sony EA... Tevens heeft sony veel geld geinvesteerd in on-line gaming / PSP en de PSX ... om zo de marktleider te kunnen blijven

    MS gaat deze slag nog niet winnen ... maar ze heeft wel een naam gezet in de game industrie, zodat de slag om de beste Multimedia Machine los kan barsten in 2005/2006

    Ik ben blij dat ik van beide walletjes ga geneieten ... en zodra ps2 on-line beschikbaar is en de PSX betaalbaar (rond de 1000 euro) dan koop ik naast mijn Xboxje een PSX.... tenzij MS een Xbox Next uitbrengt ...
     
  9. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Anti-Xbox campagne? Nah. Ik kan er alleen niet tegen als mensen zo stompzinnig doen en schreeuwen dat Sony er niet over heeft nagedacht.

    Vooralsnog is het MS die halsoverkop de console markt is ingedoken en het meer dan aardig uithoudt.
    *legt alvast shotgun klaar voor mensen die over verkoopaantallen beginnen te zeiken*
    Xbox Live heeft op dit moment de mentale voorsprong, en het is zaak dat MS die vast houdt. Wachten tot Sony online gaat prediken is niet voldoende ze moeten ze nu voor zijn en vooral hard kennis geven van hun eigenschappen.
    Enige probleem is dat de Live catalogus sterke overeenkomsten met de gehele Xbox catalogus begint te vertonen. :/ Shooters, racers e.d. Er is meer variatie nodig maar tegelijkertijd mogen er weer niet teveel games uitkomen. Als ik nu kijk naar wat er online is tijdens een gemiddelde PSO sessie dan valt m'n bek open want dat is nog niet eens de helft van wat op GC PSO rondliep. In CvsS2EO en Whacked online tegenstanders vinden is vrijwel hopeloos. Ik hoop dat er rekening wordt gehouden met die vorm van kannibalisme, want elke Live gamer kan maar 1 game tegelijk spelen helaas.
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21


    Klopt, maar het gaat mij om de vergelijking met het Dreamcast netwerk wat fundementeel hetzelfde is als wat sony nu doet. Gewoon zorgen dat mensen online kunnen zonder extra service. Ik heb zelf met de Dreamcast online gespeeld. Heel erg leuk dat je kon mailen, internetten etc, maar het werkte gewoon niet. Waarom werkte het niet? Doordat er geen eenheid was, je moest kloten om online te komen.

    Waar zeg ik PS2 heeft extra kosten? Ik reageerde op iemand die zei dat Xbox Live extra kosten had. Voor de PS2 online moet je net zo goed gaan betalen en misschien zelfs wel vaker dan bij Xbox Live omdat Xbox Live al een vast abbonement bedrag heeft. Ik vind het gewoon handig dat ik niet hoef te kloten met verschillende abbonement of kosten maar dat alles in een keer wordt geregeld. Je geeft je met 1 klik op voor een service en het is klaar, geen papieren, fraude, etc. Xbox kies je zelf voor of je Xbox Live neemt of niet. Neem je het niet dan is het net als PS2ONline.. dan kun je gewoon online gamen doormiddel van Gamespy Tunnel.

    De tools van EA zijn leuk, maar laat me eerst maar zien dat het werkt, en dat er genoeg animo is. Hoe willen ze die messenger in een game stoppen? Ik vind het hartstikke cool hoor, alleen ik vraag me af hoeveel mensen EA messenger downloaden op hun PC, om er dan alleen maar mee te kunnen communiceren met andere EA spelers. Xobx Live breidt zich rustig uit. We begonnen met de friends list, de quickmatch. Nu wordt het langzaam steeds meer naarmate we weten wat cool is om te doen. Xbox Live had ook al vanaf het begin de bedoeling om een site online te krijgen waar je scores kunt checken. De extra functies komen echt wel, het wordt alleen niet allemaal in een keer gedaan. Nu heb je weer live aware, wat ik een super coole functie vind.

    Ik moet echt nog zien dat EA genoeg diverse games uitbrengt. Ze hebben tot nu toe alleen hun sport titels en Need for Speed Underground aangekondigd. Wellicht ook Harry Potter. Maar er moeten nog wel heel wat games bijkomen wil het aanbod genoeg zijn om veel gamers te trekken naar die service van EA.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De kracht van xbox live komt straks te voorschijn met de webpage service ms ... jouw rankings op internet ... uitnodigingen via e-mail/msn en mobiel (vermoedelijk gratis sms service) (daar betaal je voor xbox live abbo)

    heel erg vet dus
     

Deel Deze Pagina