1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox Maakt Krassen !!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door bartje_bartje, 16 mrt 2002.

1. bartje_bartje

bartje_bartje pro

Leuk Bevonden:
    0
    he sYc wat is "FRS" en wat is het nr.???

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Free Record Sho

www.freerecordshop.nl

Je moet wel contact opnemen met de retailer waar JIJ hem gekocht heb..

3. Rookstar

Rookstar X-perienced gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz..na nog wat uurtjes spelen + grondige inspectie ontdek ik nu zowaar ook krassen op mijn xbox spellen. Heel dun, maar wel duidelijk aanwezig. En zeker niet alleen aan de buitenkant. Het lijkt wel alsof er gelijkmatige rondjes over de hele dvd-surface komen te staan. Precies de plaatsen waar de randjes van de dvd-lade zich bevinden.

Lijkt me niet dat dit de leesbaarheid aantast, maar dit is toch geen goede zaak. Ga morgen maar eens even naar Fore Games met mijn xbox spellen en eens even met ze praten of ik misschien een nieuwe kan krijgen.

Betaal verdorie geen 475 euro om al mijn dvd's te laten bekrassen door mijn prachtige xdoos.

Ik denk trouwens dat meer mensen dit probleem hebben dan iedereen denkt. Ik denk echter dat veel mensen er of niet op letten (als je de surface niet in het licht houdt zie je het niet/nauwelijks) of dat veel mensen er niet voor uit durven komen en zoiets hebben van "ik vind het allang best. Zal wel zo horen en zal wel geen verslechtering van de leesbaarheid bewerkstelligen".

4. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft de Xbox een al jaren geheim gehouden probleem aan het licht gebracht. Ik bekeek net namelijk een aantal van mijn Audio CDs en je gelooft het niet: KRASJES! Maar goed dat ik m'n electronen microscoop bij de hand had, want anders was het me nooit opgevallen.

Ik weet nog niet of dit komt door de voorzichtige behandeling in de CD-shop toen de CD bij verkoop uit de kast terug in het hoesje wordt gedaan, of doordat het toch wel moeilijk is om de CD in me ladeloze CD player in de auto te stoppen tijdens het rijden, of misschien wel omdat ze hier los op de tafel liggen.

Anywayz, ik weet zeker dat ik nu wel wat bits moet missen van mijn Audio CDs (niet dat ik ze al gehoord heb), dus ik ga morgen de hele verzameling maar terugbrengen en gauw terug naar m'n platenspeler.... ]:-

5. Dabo

Dabo Guest

Of je houdt het gewoon bij mp3´s daar komen ook geen krassen op

6. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt zeker je harddisk nooit goed bekeken.. ;)

7. Lourens

Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al mijn spellen en afgespeelde DVD-video's bekeken en nergens een krasje te vinden!;)

Die gozer heeft waarschijnlijk net pech met een defecte xbox, gewoon inruilen man!

8. Dabo

Dabo Guest

Mijn harddisk laat ik liever heel mark maar bedankt voor de tip

9. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds geen kras te zien.
    Ik hoop ook niet dat ze komen!

10. Loekos

Loekos Huur moordenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn ook geen wir war krassen maar het zijn perfecte flinterdunne cirkels een stuk of 5 in de draairichting van de dvd alsof de laser hier en daar de dvd zachtjes geraakt heeft, en op die manier die cirkels veroorzaakt heeft.

Het valt eigenlijk totaal niet op als je het niet weet zou je denken aan scheidings lijnen tussen data movies en muziek op de dvd.

11. Rookstar

Leuk Bevonden:
    0
    Loekos, klopt als een bus. Stuk of 5 flinterdunne krassen in het rond.

Morgen even proberen een andere xbox te regelen.

12. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een US box, echt nergens last van!

Wel zonde dat ze die batches met verkeerde DVD's niet uit voorzorg hebben vervangen.

13. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GRRRr ook hier aan de uiterste randjes van mijn spellen allemaal hele kleine krasjes kutzooi.

maar ff als ik zin heb naar de bartsmit gaan.
    Frank

14. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las ergens dat de cd-tjes uit het doosje al aan de rand wat cirkel vormige 'krassen'/banen hebben. Deze zitten er dus al op. Ik weet niet of het waar is maar heb jullie ze weleens bekeken voordat je hem er in deed?
    Kijk krasjes die kort en zomaar ergens staan die zitten er normaal nooit op maar hele cirkels lijkt mij stug (tenzij de spelers echt zo slecht zijn maar totdat door de keuring komt lijkt me vreemd).

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmnm heb nu hier geen nieuwe games liggen, van de week weer :) Zal ze eens bekijken..

16. Cra5hKrE8OR

Cra5hKrE8OR disconnected...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb na de eerste dagen nog niks kunnen constateren, maar zou vanmiddag toch nog eens goed kijken. Heb overigens pas 1 game en een demo CD, dus kan niet bij DVD videos kijken.

17. Rookstar

Leuk Bevonden:
    0
    Even met een aantal film-dvd's ge-expirimenteerd.

DVD in xbox. Flink track skippen. Forward en backward spoelen. Kortom dvd-speler stressen. Kan echter hierop nog geen krassen detecteren.

Of het probleem treedt alleen op na veelvuldig afspelen. Ofwel het probleem komt alleen bij xbox-game-dvd's voor.

Toch even naar foregames vanmiddag (pas 13.00 uur open).

Wat ook zo gek is, is dat Halo, RSC en Amped er bij mij vrij veel last van hebben, maar dat JSRF eigenlijk nog maar 1 cirkel (lees: kras) op de dvd heeft.

En dat terwijl ik JSRF het meest gespeeld heb (hoewel....inmiddels is dat toch Halo denk).

18. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1

eej vet ook een Tilburger....Ik ga hem bij de V&D halen, vriendin van me werkt daar en krijgt er goed korting voor :D!

19. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb mijn PGR en HALO gechecked..
    en nou PGR heeft wat lichte krassen maar onregelmatig. dus dat komt gewoon door gebruik. (zal mijn broertje erover aanspreken :) )

maar bij HALO zie ik als ik echt in het licht zie staan en ik een beetje mijn ogen knijp 2 hele lichte lijnen. zo'n 1 cm van elkaar.

maar om daar nou mee terug te gaan?
    of wordt dat steeds erger?

20. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet echt goed gekeken, maar krijg je niet al krasjes op cd's door ze in het hoesje te doen, ergens neer te leggen, etc.?

Deel Deze Pagina