1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox maakt tikkend geluid: red ring! (oude xbox!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Yi-Long, 30 jul 2007.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Sinds gistermiddag heb ik problemen met mijn oude Xbox. Toen ik hem opstarte hoorde ik steeds een 'tikkend' geluid (zat geen disc in btw), waarna hij niet naar het opstart menu ging. Na 1-2 minuten aan latens taan met dat tikkende geluid, kreeg ik een scherm dat ik contact op moet nemen met de service van xbox, en begon het lampje te knipperen (rood).
    Toen ik daarna de xbox uitzetten, en opnieuw aanzette, was het probleem over en kon ik rustig spelen.

    Maar vandaag was het dus weer hetzelfde probleem. Ik starte hem op, weer dat tikkende geluid, en weer de foutmelding. daarna weer uitgezet en opnieuw aangezet, waarna ik kon gaan spelen... maar het lijkt me dat er dus iets ernstigs mis mee is...

    - iemand ervaring met dit probleem en enig idee hoe het op te lossen is?
    - Hoeveel kost het om de xbox te laten repareren?
    - Iemand enig idee waar ze nog nieuwe xbox-en verkopen? Ik heb nog 5 goede xbox controllers en een stuk of 40+ games ofzo, dus ik ben niet echt happig om al over te gaan op een 360 waar de helft van die games die ik graag speel het maar matig op doen...
    Ik wil dus het liefst gewoon weer een nieuwe (oude) xbox halen voor 100 euro of minder.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hard disk is overleden. Reparen kost meer dan een nieuwe xbox kopen denk ik :eek:
     
  3. qusSiaGod

    qusSiaGod Registered Wanker

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee, ik heb nog wel een oude xbox voor je neem ff contact op als je interrese hebt (eventueel nog wat spellen erbij)
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Mijn HD overleden? Maar ik heb gisteren nog gewoon een goal kunnen saven van Van Persie...
    En hij laadt ook gewoon mijn option-files enzo...!?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tikkend geluid is een HDD probleem het kan ook zijn dat je dvd speler aan het begeven is :eek:
     
  6. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox1 onderdelen, zéker hard disc's en dvd rom's zijn prima verkrijgbaar,
    ook 2ehands..
    Ik zou toch even informeren wat het kost bij een reparatie bedrijf, of zelf inbouwen als je een beetje handig bent.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Ik heb zojuist even de HD bekeken vanuit het menu, en alle savegames enzo staan er nog prima op...

    Ik heb er geen verstand van, maar als de HD kapot is dan zou de hele xbox toch moeten weigeren? Er is met HD's toch niet echt een 'middle-road'?

    DVD speler zou het kunnen zijn, alhoewel ik afgelopen zaterdag gewoon nog een DVD heb bekeken, en ook dus nog NA de tik-foutmelding, als ik dan even opnieuw opstart, wel gewoon kan spelen. Ik heb wel heel af en toe (maar dat is al langer dan ene jaar zo) dat de xbox problemen heeft met het afspelen van het laatste gedeelte van een dvd, dus wellicht is daar een probleem met de dvd-lens... maar tot voor zondag nog nooit eerder een tikkend geluid gehoord.

    Klote man. Ik speel echt nog dagelijks op mijn xbox... dus ik moet gewoon een nieuwe hebben (nog beter zou het zijn geweest als Microsoft de 360 gewoon volledig BC hadden gemaakt, en dat je de oude controllers ook kon meenemen naar de nieuwe console. :mad: Net afgelopen week 3 splinternieuwe joypads gekregen vanuit Hong Kong (japanse controller S versie)... dus ik baal er echt van als mijn Xbox nu kapot is...
    En mijn save games :mad: Die wil ik ook niet graag kwijt...
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Wat voor reparatiebedrijven zijn er dan, voor de Xbox? Kan dat niet alleen maar bij Microsoft?
    Ik ben bang dat een reparatie meer gaat kosten dan een nieuwe xbox zou kosten. En daar heb ik dus absoluut geen zin in. Maar er zijn gewoon nergens meer nieuwe xbox-en te koop. :N Jammer genoeg.

    Ik zoek trouwens ook gewoon een NIEUWE Xbox, en niet 2de hands. Mocht ik een nieuwe moeten aanschaffen.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    update: Xbox blijft tikken en kan nu geen games meer opstarten, zelfs niet na opnieuw opstarten :mad:

    Diepe zucht.

    Mijn garantie periode is allang vervallen (xbox in 2003 ofzo gekocht... toen ie net uitkwam), dus is het slim om hem zelf open te schroeven en even te bekijken wat er mis is...!?
     
  10. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn er op dit forum niet zo happig op maar bel even een aantal modchip-inbouw bedrijfjes op. Naast illegale praktijken doen ze vaak ook reparaties en waarschijnlijk weten ze zo te vertellen wat hij mankeert.
    De meeste hebben ook wel gebruikte onderdelen liggen.

    Je kunt het altijd proberen, je vind er genoeg op marktplaats.

    EDIT: Maak hem niet open als je niet weet wat je doet.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Bedankt. Ik ben al een paar van dat soort websites tegen gekomen nu ik op zoek ben naar een nieuwe xbox om aan te schaffen.
    Ik zit persoonlijk niet echt te wachten op een gemodde Xbox (niet nodig, want ik heb vrijwel alle games die ik wil hebben, al gekocht), maar wellicht kunnen ze me daar idd helpen.

    Ik heb zojuist xbox costumer-suppport gebeld, en het uitgelegd... maar de jongen aan de andere kant zei dat het waarschijnlijk beter is om op zoek te gaan naar een nieuwe xbox, want een reparatie kost 95 euro...
    Probleem is dus dat er nergens meer xbox-en verkocht worden...

    Ik twijvel er dus over om hem te laten repareren, maar als ik nu toch mijn savegames kwijt ben, dan weet ik nog niet wat ik ga doen. Ik ben echt gek op mijn xbox, maar als de 360 een degelijk apparaat was met goede BC, dan zou ik die aanschaffen.

    Zwaar kut dus... :N
    Ik ga me de komende dagen maar een beetje orienteren op de verschillende mogelijkheden... :mad:
     
  12. Test driver

    Test driver Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal...

    de normale microsoft xbox systemen zijn nergens meer te krijgen

    toen ik de mijne aanschafte samen met een maat van mij hadden we bij dixons net de laatste 2

    Ik weet eventueel wel iemand die xboxen verkoopt... nieuw dachtik voor zon 50 tot 80 euro

    Die kent u naar uw huis op laten sturen... op eigen risico

    ik kan kijken of ik nog contact gegevens van die man opkan zoeken

    Met vriendelijke groet xander
     
  13. Test driver

    Test driver Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal...

    de normale microsoft xbox systemen zijn nergens meer te krijgen

    toen ik de mijne aanschafte samen met een maat van mij hadden we bij dixons net de laatste 2

    Ik weet eventueel wel iemand die xboxen verkoopt... nieuw dachtik voor zon 50 tot 80 euro

    Die kent u naar uw huis op laten sturen... op eigen risico

    ik kan kijken of ik nog contact gegevens van die man opkan zoeken

    Met vriendelijke groet xander

    en anders is dr 1 mogelijk heid... en dat is toch een 360 aanschaffen waarop je je oude xbox spellen op kan spelen maar ook 360 spelen die steeds vetter worden
     
  14. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan er nog eentje bij Neckerman kopen:),heb zelf ook nog een reserve gekocht voor 100 euro,het is trouwens een Burnoutpack echt de allerlaatste.\o/
     
  15. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.digifan.nl/web/index.php?page=detail&id=4594
    ik weet niet waar je woont maar deze winkel is in Haarlem en Schalkwijk.
    in deze winkel kan je ook 2e hands kopen maar ik las dat je dat niet wil maar je krijgt geloof ik wel garantie erbij, ik heb zelf mijn oude xbox daar gebracht voor de xbox 360 met die inruilactie.
    wel duur daar want ik kreeg 80 euro voor mijn xbox uit 2004.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Ik woon in Alkmaar. Die winkel in Haarlem, is dat in het winkelcentrum van schalkwijk? Want daar ben ik vroeger wel eens geweest (ik liep stage bij een uitgeverij daar in de buurt).

    Ik zit nu dus nog steeds erg te twijvelen over wat ik ga aankopen. Een nieuwe 'ouwe' xbox, een nieuwe 360, of wellicht zelfs een PS3. Zou fijn zijn geweest als ze wat goedkoper waren geworden, maar helaas is dat nog niet het geval.
     
  17. dj tee

    dj tee Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het zelfde probleem met dat tikken enz ook met het rode licht bij mij ging hij ook de eerste paar keren opnieuw opstarten maar nu niet meer weet ook niet wat ik moet doen heb de xbox wel open gemaakt omdat er een schroefje los was zit nu weer vast maar hij doet het nog steed :eek:

    ik heb aan een reparatie bedrijf gevraagd wat er is en ik krijg binnenkort een reactie ;)
     
  18. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je allemaal xbox games hebt die je graag speelt, lijkt me PS3 geen handige optie he! Maar als je ook de nieuwe games wil spelen, nu of in de toekomst, zou ik toch maar voor de 360 gaan.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Dat is op zich waar, maar gezien de hardware problemen van de 360, en de korte shelf-live van de oude xbox, weet ik nog niet zeker of ik dan wel weer door wil gaan met een nieuwe microsoft console. Daarnaast zijn een aantal van mijn favo games op de xbox nog niet BC op de 360. (Rallisport Challenge 2, Tiger Woods 2005, etc bijvoorbeeld)

    Dus ik twijvel nog, en voorlopig is het zowiezo nog verstandiger die beslissing voor me uit te schuiven ivm hardware verbeteringen en prijsverlagingen.

    Dus als dit probleem (tikkende HD, red lights) gewoon goedkoop opgelost kon worden, of er gewoon goedkoop ergens nieuwe xbox-en enzo werden verkocht, dan ging ik dus gewoon voor die optie... maar helaas :N
    Echt belachelijk dat je overal nog volop ps2's kunt kopen en ps2 games enzo... maar dat de xbox gewoon nergens meer te verkrijgen is, of voor teveel geld...
    In de UK scheen hij vorig jaar trouwens maar 50 pond ofzo te kosten, inclusief 4 games. Jammer dat ze zoiets niet hier in NL hadden :N Dan had ik er alvast 1 of 2 extra kunnen kopen.
     
  20. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn eerste xbox overigens laten repareren door idd zo'n ombouw mannetje, die een nieuwe harde schijf erin heeft gezet (die ik zelf bij een pc winkeltje had gekocht). Kostte met iets van 25 euro, en hij deed het weer perfect!
     

Deel Deze Pagina