1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox Magazine NL suggesties?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door arthurg, 8 jul 2002.

1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tuur,

Het gaat er om dat je je blad onderscheidt van de anderen. Dus niet de zelfde demodisk. Niet alleen vanwege budget redenen zoals Wouter goed opmerkt, maar gewoon vanwege originaliteit.

Het eerste nummer van het blad is goed, maar ik word er inmiddels ziek van dat ik elke keer tegen Buffy aankijk als ik zoek naar een nieuw exemplaar. Pauze tussen nr 1 en nr 2 is dus echt te lang.

Dingen toevoegen aan je blad is goud. Bijv een mooie poster van een game. (De Hollandse fans hiero willen dolgraag een poster van DOA Extreme Volleybal!). Wel voor Xbox alsjeblieft en wel met vette Nederlandse teksten erop. En een goede ondersteunende website is eveneens een stimulans. Als je zelf geen tijd hebt voor je website dan sluit je een deal met de boyz van Xboxworld en werk je gewoon samen. Zij een hoop exposure in je blad en jij exposure op de site. Web en papier zijn een prima aanvulling op elkaar. Je kunt hun bijvoorbeeld een bedrag geven voor elke via XBW aangemelde abonnee. Moet je eens kijken wat ze beginnen te lopen! <gniffel>

Tenslotte: Ik wilde me abonneren en zag toen dat je interessante abonnementendeal alleen voor het F1 spel geldt. Vind ik dus niet zo interessant. Als je mij de keuze uit twee verschillende spellen had gegeven ("Kies tussen 'F1' en 'Barbie goes shopping' voor slechts xx gulden extra" of zoiets) dan had je mij zeker over de streep getrokken.

2. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    Een paar korte reacties:

Dit was eenmalig voor het eerste nummer zoals je zelf al aangaf. We hadden een inslag te maken. Volgende keer worden de reviews langer, al zijn er ook mensen die dat liever niet zouden zien...

Mee eens. Zal nooit meer gebeuren. :p

Bewuste keuze geweest. We dachten dat er ruimte zou zijn voor een serieus blad. Dat de schrijfstijl goed is hebben we te danken aan de ervaren crew die we tot onze beschikking hebben. Alle schrijvers zijn al reeds voor XBM geruime tijd actied geweest in de gamesjournalistiek. Voor het volgende nummer proberen we de groep nog verder uit te breiden.

Dat betekent dus óf reviews dus op 2 pagina's afdrukken (en dus effectief minder spellen besproken), óf minder tekst... Want minder screenshots...? Het waren er al zo weinig!

Later meer! Keep posting!

3. Quasar de Duif

Quasar de Duif Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Magazine nr.1 is over het algemeen een goed blad. Een paar kleine puntjes die ik persoonlijk belangrijk vind:

Het opvallenste is dat ik nogal wat info mis over het spel. Niet zozeer het verhaal erachter of over de gameplay maar meer over de kleine dingentjes zoals "kan ik schade rijden bij PGR" of "hoeveel auto's kan ik berijden in het spel?" (nu neem ik even PGR als voorbeeld) Of bij de review van Wreckless "kan ik zonder tijdslimiet of checkpoints overal rondkarren?" (hiervoor heb ik de PU moeten kopen om erachter te komen)
    Misschien komt dat doordat de reviews vrij kort zijn maar het zijn voor mij wel punten waarop ik beslis of ik de game zal kopen of niet.
    Nu wilt de Xbox Magazine zich profileren als een wat serieuzere, kritische gamesmagazine maar dan zal er wel meer ruimte vrij gemaakt worden voor de reviews van diverse spellen.

Ook vergelijkingen met games in dezelfde categorie zou prettig zijn zodat ik weet welke game de beste is of blijft. Ik ga tenslotte niet 3 verschillende autoracespellen halen bijv.

Wat ik een sterk punt vond is het onderdeel Xbox-nieuws met allemaal spellen die nog komen. Goed uitgebreid.

Hardware updates (nieuwe accesoires etc.) zou mooi zijn als dat vermeld blijft worden.
    Nadere kijk op de ontwikkeling van een nog te komen spel is altijd leuk mits het een topspel in wording is.

Wat ik me trouwens afvraag, kunnen jullie wel helemaal objectief en kritisch zijn qua beoordeling? Als bijna alle spellen beroerd zijn en jullie dat dus melden zullen veel mensen stoppen met het kopen van spellen en dus overgaan naar iets anders. Dat resulteert weer in mindere verkoop van Xbox Magazine en dat mag niet gebeuren waardoor je zeg maar hogere cijfers moet geven als dat het spel eigenlijk waard is. Aan de andere kant zullen de lezers van jullie blad dan denken dat Xbox Magazine een waardeloos blad is en dus ook minder verkoopt. Zitten jullie met zo'n dilemma of niet?

PS. liever geen computergeanimeerde babes op de voorkant van Xbox Magazine zoals de PU dat nogal eens doet, alsof de gamers daar op geilen...

4. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las volgens mij in jullie blad een stukje over het vertrek van S. Blackley...toch? Dat vond ik een belabberd, vertekenend stukje tekst. Er stond niet eens bij waar die zich nu mee bezig ging houden, is vrij positief nl.
    Als je de xbox in mekaar zet, zal je ook een paar redelijke games voor die console kunnen ontwerpen, lijkt mij dan.
    Wel humor, als ik dit stukje ergens anders heb gelezen....dan was het een vrij lose reactie.:+ Verder was ook ik erg te spreken over Colin Mcrae stukje, lekker vlot geschreven en onderhoudend.
    Ik haal hem de volgende x ook wel weer.
    Missch. speciaal voor Kseen een enorm belachelijk groot uitgebreid artikel over Tekki plaatsen?:9
    Enneh...
    *Denkt.
    En ff madcatz laten beloven in een stukje tekst dat de lightgun ook werkt op een 100Hz tv?
    Alle info over xboxlive verzamelen?
    Nog een laatste advies: Neem Kobold/Mirik aan en geef hem een verschrikkelijk bruut salaris!;)

5. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De reviews langer en de screenshots groter. Ook aanzienlijk meer nieuwstjes (en rumour) als het even kan, dat is vaak erg leuk om allemaal te weten.

Bovenal, het blad dikker, daar kunnen nog heel wat blaadjes bij (bijvoorbeeld om de grotere screenshots en reviews kwijt te kunnen). Ook wat meer kleur kan geen kwaad.

Tot slot, 8.5 voor Halo was erg laag, kijk wel uit dat je er serieus mee omgaat want als jullie als onbetrouwbaar blad worden bestempeld schrijven jullie je reviews op gegeven moment voor niks.

Thanks voor de nieuwe magazine.

PS geen GameCube adds instoppen, creëert alleen maar ergenis.

Laatst bewerkt: 9 jul 2002
  6. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0

Ok, bij deze zal ik dit voor eens en altijd rechtzetten:

Advertenties worden niet door ons geplaatst, die pagina's worden verkocht aan adverteerders.

In dit geval had de adverteerder een foutje gemaakt en de verkeerde advertentie gestuurd. Hier kunnen wij dus niks aan doen. De adverteerder heeft hiervoor zijn excuses aangeboden.

7. TO3T3R

TO3T3R Guest

Oi Oi...

Ey XbOx GaMeRz,

Het blad is wel ok. Er zijn voor mijn wel 4 dingen op te merken.

1 ) Ik miste in deel 1 ( weet niet of het in deel 2 zit ) de post van de lezers. Dus dat de lezers zoals ik :) iets kunnen schrijven, te zeiken of suggesties te posten.

2 ) Cheats, ik vind dat er een blad moet komen waar is GEEN cheats in staan. Cheats zijn lame en alleen voor de NIET die hard gamerz. Spellen zoals CS, Quake, UT gaan naar de klote door cheats. Niet dat dit met offline gamez te maken heeft maar mijn maag draait al om als ik het woord cheats hoor.

3 ) Demodisc is niet haalbaar zoals Wouter al zei. Dit is voor mijn niet echt het belangrijkst. Tuurlijk het had perfect geweest, maar het is beter om het blad toch proberen anders te maken dan de andere bladen. Je hebt nu al veel keuze en het is ook slim geweest om zo een post te maken om zo te weten te komen wat de lezers eigenlijk willen.

4 ) Niet echt iets om op te merken maar toch mijn petje af voor de stunt die in het midden van het blad zit van deel 1 :) F1 + 6 Bladen voor 50,- euro. Jammer dat ik F1 al had :+

KeEp On GoInG gUyS.... cYa

Grt TO3T3R 8)

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk overigens dat het beter is als MS zelf een demo-DVD uitbrengt, en die verspreid dmv de magazines..

9. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze dan eerst maares een cd-rom maken, want er zijn nog genoeg mensen die helemaal niet weten wat de xbox allemaal in huis heeft.
    Zoals bv dat kleine schijfje van de gamecube die net voor de launch bij verschillende bladen zat. Dat zou moeten werken en niet zo'n lame xbox-xperience!

Daarna pas een demo disc!

10. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien iets als lezers vragen kunnen insturen, en dan de beste 20 vragen aan bijvoorbeeld developers of MS voorleggen enz. enz

Mijn vraag aan MS "waar blijft nou die campagne"

Duidelijk:confused:

Laatst bewerkt: 9 jul 2002
  11. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat een beetje moeilijk he, een brievenrubriek in je eerste nummer:) In het tweede nummer beginnen we met deze rubriek.

Maar bij deze; alle post kun je richten aan redactie@xbm.nl

12. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    S ook een beetje logisch...

Kunt moeilijk overal posten: Wij zijn een nieuw blad en nu hebben we post nodig zonder dat jullie weten waar het precies over gaat!!! SCHRIJF!!!!

Dan krijg je heel veel verbaasde gezichten!
    :eek:

13. LLas

LLas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    - De previews vond ik lang genoeg.

- De reviews mogen iets langer om een betere indruk van een spel te krijgen.

- Ik vond het blad iets te dun voor een blad dat eens in de 2 maanden uitkomt. (maar als de reviews langer worden is dit natuurlijk opgelost, want de hoeveelheid reviews was goed)

- De layout vond ik mooi.

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.096
    Mag inderdaad een stuk dikker...probeer zoals wouter al opmerkte by microsoft erop aan te dringen elke 3/4 maanden een nieuwe demodisc uit te brengen en die dan by het blad te stoppen...
    Cheats mogen wat my betreft gewoon blyven.
    Ik vind persoonlyk altyd wel leuk om de geschiedenis van bepaalde verhaalreeksen een beetje te zien, zoals byvoorbeeld een special over metal gear solid, waarby ook teruggekeken op de geschiedenis van de game op andere platforms, plus wat meer informatie over de maker van het spel en de muziek etc. en ook info over byvoorbeeld toys en manga´s/comics en de opkomende film etc...
    Daar kun je wel 8 a 10 pages mee vullen lykt me...

15. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.096
    ow ja...probeer een gesprek te krygen met de mensen van region~X om zo wat info te verschaffen hoe ze te werk gaan en waarom het zo lang duurt...

16. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    FF een vraagje: wanneer kwam deel 2 nu uit?
    Was dat een kwart of een half jaar later?
    :confused:
    me is puzzled en ik heb mijn blad weggegeven aan iemand die misschien een xbox wilde kopen...
    (en er NU eentje heeft gekocht dankzij mijn gezeur!!)
    hahaha!

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb ook wel een vraag: "Waar blijft nou die campagne?" :confused:

18. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    19 september 2002

19. Bliss123