1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox Magazine NL suggesties?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door arthurg, 8 jul 2002.

1. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als ik heel eerlijk mag zijn:

Ik ben het eens met de post hierboven. De Demo-DVD is voor mij een belangrijke reden om het blad te kopen. Ik heb dus ook alle issues van OXM (met wat moeite :{ , maar ik heb ze). 14 euro is inderdaad heel erg duur, maar met die extra moet dat maar. Het is maandelijks, dus wat mij betreft prima. Ik koop weinig bladen en heb net twee abonnementen opgezegd (van maandelijkse F1-bladen die compleet achterlopen qua actualiteit), dus dat geld kan er op maandelijkse basis nog wel vanaf.

Ik ga naast OXM geen ander blad kopen, en zeker geen tweemaandelijks blad. Behalve dat je ontzettend achterloopt op de actualiteit (je hebt alles simpelweg al op internet gelezen, of desnoods in een ander blad, voor het in XBM blad staat), heb je zo ook onvoldoende contact om een achterban te krijgen. Zeker met een zo'n moordende concurrentie als OXM. De prijs mag 2 1/2 keer zo hoog zijn, maar het blad is ook 2 1/2 keer zo dik.

Bovendien zit er door de demo disc en de moeilijke verkrijgbaarheid zelfs een doorverkoop-waarde aan, wat voor mensen met weinig geld erg interessant kan zijn. Er worden zelfs bladen boven de koopprijs verkocht! Zie vooral XBazar hier. Dit betekent dus in feite dat je voor maximaal 7 euro dat blad hebt. Als je 't slim aanpakt zelfs voor 0 euro.

Laatst bewerkt: 17 jul 2002
  2. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    MS maakt de demo-DVD's en geeft die alleen weg bij OFFICIELE bladen en aangezien XBM een onofficieel Xbox magazine is is een demo-DVD niet haalbaar.

3. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    En voor de mensen die geen Xbox hebben, maar wel graag erover lezen e.d. Is het ook leuk als ze gewoon een schappelijke prijs kunnen betalen, inplaats van 10 euro of hoger omdat er een demo-cd bij zit waar men niks aan heeft.

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat probleem is snel opgelost door net als pcgameplay 2 soorten versies op de markt te brengen, 1 met en 1 zonder..

5. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Heb jij wel eens een blad gekocht van een console die je niet hebt? Ik niet namelijk :+

6. Zooi

Zooi Reserve Modje

Leuk Bevonden:
    0
    Met alle respect maar ik kan me 200% vinden in Twi zijn betoog.
    De frequentie is gewoon niet hoog genoeg. Dit op te lossen door te zeggen: Indien er meer leden zijn gaat de frequentie evenredig mee, is natuurlijk toch het probleem en geheel omdraaien.

Zoals bij elke onderneming zal er eerst geinvesteerd moeten worden voordat je kun verwachten winst te draaien, want zoals ik het begrijp is het een kostentechnisch plaatje om niet eens per maand (zoals de concurentie) uit te komen maar enkele keren per jaar?

Zoals een aantal hierboven ook al aangegeven hebben: Ook ik koop een magazine een stuk sneller als er een demo disc bijzit. Logisch dat dit een te hoge kostenpost met zich meebrengt t.o.v. andere "officiele" bladen die dit schijnbaar onder de paraplu van Microsoft doen, maar als een demo disc zo enorm veel meerwaarde aan een blad geeft en je concurenten dit wel hebben + regelmatig (lees: 1 x per maand) uitkomen, moet je jezelf dan niet afvragen of jullie 1) Op een verkeerde manier de markt proberen te penetreren, en 2) Of jullie uberhaupt wel op deze markt moeten zijn op deze manier?

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben een enorm voorstander van een Nederlandstalig X-box blad, en zeker na kennismaking met jullie schrijfstijl en manier van presenteren kan ik alleen maar zeggen: ga zo door, je doet er een hoop mensen een plezier mee. Alleen kijkende naar de troeven die XM-NL in hand heeft t.o.v. de "andere" zie ik gewoon een aantal dingen die ontbreken.

Zeker het jongere publiek of mensen die gewoon een klein beetje bewust met hun centjes om moeten gaan (opa spreekt nu :)) zal dan eerder toch voor een OXM met demo disc gaan, omdat ze hiermee a) wat levels kunnen spelen, demo's krijgen en soms intervieuws, en b) tevens kunnen zien wat ze nu echt leuk vinden en wat nu echt niet. M.a.w. Een leuke extra die tevens een doel dient: Van die spaarzame centjes precies die game kopen waarvan je zeker weet dat je hem leuk vind.

Commercieel gezien zou ik zeggen: Maak eens een praatje met Microsoft Benelux om te zien of er nu geen mogelijkheid is om onder deze paraplu mee te varen (Of zijn hier allerlei voorwaarden aan verbonden, wellicht?) Of praat eens verder met je adverteerders. Een demodisc geeft een hoop met extra promotie en gooit de sales omhoog. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat een adverteerder deze kosten niet zou willen dragen om met zijn demo op een disc te komen.

Jullie zijn echt op de juiste weg, maar zorg voor een budget en kom maandelijks uit, of gooi de frequentie iig iets omhoog. De wachttijd is n.l. te lang, met als effect dat de doelgroep toch andere magazines gaat kopen om up-to-date te blijven en denk toch eens zwaar na over wat nog meer aan toegevoegde waarde te kunnen behalve een leuke schrijfstijl (dit meen ik echt) en het uitbrengen van een blad waarbij de voertaal nu eens niet Engels is.

De markt is niet groot in Nederland, de concurrentie (in aantal) ook niet. Zorg ervoor dat de troeven aan de juiste zijde liggen, dan komt de rest ook wel. :).

Met betrekking tot de inhoud van het magazine: Daar wil ik graag later deze week meer over kwijt. Eerste indruk is iig zeer zeker positief.

7. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    ZIn om te typen ofzo?

En ik heb wel eens een blad gekocht van een console die ik niet had. Heb N3 namelijk 2 keer gekocht. Nu koop ik ut ni meer.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    1. XBM heeft geen concurrentie (en al zeker niet die een DVD rom oid uitgeve), alleen van de veeeel grotere engelse en amerikaanse bladen die zich het kunnen veroorloven veel kosten te maken omdat ze publiek uit de hele wereld hebben

2. eh er is geen 2, je hebt een goed stukje geschreven :) iig hebben wij ook wat plannen die binenkort gelanceerd zullen worden (geen eigen mag ofzo!!!!!!!0

9. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Alle soortgelijke producten is concurrentie. Dus XBM heeft wel degelijk concurrentie: en stevige ook! Iedere persoon in de doelgroep van XBM (eigenaren van een Xbox: mensen van 14-35 vnl.) is in staat om een aardig woordje Engels te lezen. Een erg hoge drempel om een Engels blad te kopen is er niet, en dus is het directe concurrentie. Er is dus zeker concurrentie met DVD-ROM uitgave, te weten OXM UK.

Bovendien, al zou alleen Nederlandse concurrentie tellen (welke er meen ik niet is): dit is geen excuus om géén pogingen te wagen om meer geld los te peuteren om (eventueel eens per half jaar?) een leuke extra in de vorm van DVD of whatever te bieden.

10. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat je groot gelijk hebt twi
    we worden ook overspoeld door buitenlandse mags, en bijna iedereen kan engels dus dat is duidelijk geen drempel om hem niet te kopen

11. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kunnen jullie, om een grotere userbase te verwerven, een of andere talk aannemen en dan het blad in meerdere talen en landen uitbrengen. Ik bedoel, als je dit doet, dan hoeft die talk niks anders te doen dan een stuk text vertalen. De argumenten bijvoorbeeld bij een review waarom de game goed of slecht is, hoeven niet opnieuw worden bedacht.

Reageer hierop alsjeblieft Arthur

Edit: Anders koop ik het volgende nummer van het blad niet meer}:]

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je bedoelt een 'tolk', he? :confused:

13. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook goed:)

14. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    MS maakt geen demo dvd's en geeft ze al helemaal niet weg. Het is simpelweg veel te duur om xbox dvd's te maken die aan andere eissen moeten voldoen. Dan moet de prijs van XBM ook omhoog. Alleen OXM kan dat omdat ze wereldwijd uitkomen, maar de verkoop ervan in Nederland is echt niet denderend.

Natuurlijk proberen we er alles aan te doen om daar verandering in te brengen, maar de markt is momenteel nog te klein. Maar we houden de prijs laag, dat is natuurlijk ook iets waard.

15. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen de hoeveelheid lezers (of liever gezegd abonnees) telt, er is ook nog niet genoeg Xbox materiaal om elke maand een blad mee te vullen.

En voor de duidelijkheid. Xbox Magazine is tweemaandelijks! Vanaf 19 september liggen we er gewoon elke twee maanden. En dan weet je ook dat het blad goed gevuld zal zijn en niet volgepropt met powerdrinks of andere shit die niks met Xbox te maken heeft. Alleen games en Xbox hardware.

16. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik hier echt op reageren? :p

17. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het zo'n slecht idee dan?

18. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    theoretisch niet. praktisch wel.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is een tolk niet talk ;)

maar dat is idd niet echt een super idee.. Probleem is gewoon ook dat er in de Benelux weinig aan Xbox marketing wordt gedaan behalve dan advertenties in mags etc. Wat mensen echt aanspreekt is TV commercials

20. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ingame, 't liefst. Iets dat laat zien wat ze op hun scherm krijgen als ze xbox kopen.

Deel Deze Pagina