Okay, dat is duidelijk en een mooi streven. Ik begrijp alle argumenten maar al te duidelijk, waaronder het kostentechnische plaatje en de wijze waarop XB-NL zich wil profileren in deze markt, maar..... (Je wist dat er een maar zou komen, toch? )...
Ik geef geen commentaar om jullie te wijzen op alle slechte dingen en alle dingen die wel niet fout worden gedaan, c.q. beter hadden gekunt, ik probeer een gedachtegang te deponeren waarvan ik denk dat deze onder veel van de users (welke jullie doelgroep is) leeft.
Persoonlijk zou ik het zonde vinden om een verfrissend blad met een dito schrijfstijl ondergesneeuwd te zien worden door het geweld van de buitenlandse bladen. Wellicht is het een gezonde dosis chaufinisme (w.s. verkeerd geschreven?) om een Nederlands alternatief te ondersteunen en te hopen dat ze - op deze ongetwijfeld moeilijke markt - zich staande kunnen houden.
Dat jullie een 2 maandelijks blad presenteren met als doelstelling: geen kwantiteit, maar kwaliteit kan ik alleen maar voor 200% aanmoedigen. Users willen leuke intervieuws, diepte verslagen en achtergrond info. Als het nodig is om hier per 2 maanden een blad voor uit te geven, ipv eens per maand, om deze kwaliteit te waarborgen, heb je iig hierbij 1 extra fan en lid.
Echter: de doelgroep wil (denkt opa in dit geval) iets meer dan alleen maar het alternatief van een Nederlandstalig blad t.o.v. het engelstalige geweld. De barriere is er niet, immers: Xbox en zijn games zijn allemaal engels georienteerd. Ik begrijp maar al te goed dat kostenposten als een demo-dvd beter te behappen zijn als de doelgroep groter is, en daardoor juist door Engelstalige bladen gedaan kunnen worden, maar wellicht zijn er opties in andere vormen?
Ik persoonlijk zou het hartstikke leuk vinden om een mooie plattegrond/poster/whatever te vinden in jullie blad over een game die populair is. Wellicht dat dat soort kosten wel een interessant alternatief voor mogelijke adverteerders zijn?
Een goed voorbeeld hiervan is (vergeef me dat ik wederom dit blad aanbreng) OXM UK nr. 2 waarbij een poster zat van Halo met op de achterkant een aantal uitgelichte multiplayer maps. Dat geeft toegevoegde waarde en zal ongetwijfeld door Bungie ook gewaardeerd, c.q. gefinancieerd worden.
Het is natuurlijk makelijk praten vanaf een andere stoel dan die van jullie, maar probeer toch eens na te denken over mogelijke alternatieven. Ik weet zeker dat hiermee een grotere doelgroep bereikt zal worden dan dat jullie momenteel doen.
Overigens: kleine tip - Geef eens een leuke korting op vertoon van je xboxworld.nl userID. Wedden dat je binnen 2 weken ca 100 extra leden hebt?
Laatst bewerkt: 18 jul 2002