1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox Magazine NL suggesties?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door arthurg, 8 jul 2002.

1. Zooi

Zooi Reserve Modje

Leuk Bevonden:
    0
    Okay, dat is duidelijk en een mooi streven. Ik begrijp alle argumenten maar al te duidelijk, waaronder het kostentechnische plaatje en de wijze waarop XB-NL zich wil profileren in deze markt, maar..... (Je wist dat er een maar zou komen, toch? :cool: )...

Ik geef geen commentaar om jullie te wijzen op alle slechte dingen en alle dingen die wel niet fout worden gedaan, c.q. beter hadden gekunt, ik probeer een gedachtegang te deponeren waarvan ik denk dat deze onder veel van de users (welke jullie doelgroep is) leeft.

Persoonlijk zou ik het zonde vinden om een verfrissend blad met een dito schrijfstijl ondergesneeuwd te zien worden door het geweld van de buitenlandse bladen. Wellicht is het een gezonde dosis chaufinisme (w.s. verkeerd geschreven?) om een Nederlands alternatief te ondersteunen en te hopen dat ze - op deze ongetwijfeld moeilijke markt - zich staande kunnen houden.

Dat jullie een 2 maandelijks blad presenteren met als doelstelling: geen kwantiteit, maar kwaliteit kan ik alleen maar voor 200% aanmoedigen. Users willen leuke intervieuws, diepte verslagen en achtergrond info. Als het nodig is om hier per 2 maanden een blad voor uit te geven, ipv eens per maand, om deze kwaliteit te waarborgen, heb je iig hierbij 1 extra fan en lid.

Echter: de doelgroep wil (denkt opa in dit geval) iets meer dan alleen maar het alternatief van een Nederlandstalig blad t.o.v. het engelstalige geweld. De barriere is er niet, immers: Xbox en zijn games zijn allemaal engels georienteerd. Ik begrijp maar al te goed dat kostenposten als een demo-dvd beter te behappen zijn als de doelgroep groter is, en daardoor juist door Engelstalige bladen gedaan kunnen worden, maar wellicht zijn er opties in andere vormen?

Ik persoonlijk zou het hartstikke leuk vinden om een mooie plattegrond/poster/whatever te vinden in jullie blad over een game die populair is. Wellicht dat dat soort kosten wel een interessant alternatief voor mogelijke adverteerders zijn?

Een goed voorbeeld hiervan is (vergeef me dat ik wederom dit blad aanbreng) OXM UK nr. 2 waarbij een poster zat van Halo met op de achterkant een aantal uitgelichte multiplayer maps. Dat geeft toegevoegde waarde en zal ongetwijfeld door Bungie ook gewaardeerd, c.q. gefinancieerd worden.

Het is natuurlijk makelijk praten vanaf een andere stoel dan die van jullie, maar probeer toch eens na te denken over mogelijke alternatieven. Ik weet zeker dat hiermee een grotere doelgroep bereikt zal worden dan dat jullie momenteel doen.

Overigens: kleine tip - Geef eens een leuke korting op vertoon van je xboxworld.nl userID. Wedden dat je binnen 2 weken ca 100 extra leden hebt? :)

Laatst bewerkt: 18 jul 2002
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Juist,

want de enige reclame campagne die nu hier is geweest (op TV) was te kort voor echte naamsbekendheid, en nu weet ook nog niemand wat 'Xbox' is.. Dat hadden ze eigenlijk moet doorzetten,

maarja ik ben maar de 16-jarige HAVO patient zonder Marketing-opleiding dus ik kan het mis hebben

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Punt is dat Nederland voor een tent als MS een klein k*tlandje is em geen strategische waarde heeft. Uitgangspunt is dat men zich richt op een aantal strategische markten en dan volgt de rest vanzelf wel.

En wees nou eerlijk, zo is het toch ook? Als de een of andere Amerikaanse mafkees brult dat we Joegoslavie of Irak of Afghanistan moeten gaan bombarderen dan stuurt ons ministaatje toch meteen de troepen mee? Of dacht je echt dat er in Nederland een meerderheid voor oorlogsgeweld te vinden is? (Oh, nou ga ik vreeeeeselijk offtopic... sorry!)

Terug naar MS, dus. Als de Xbox een suc6 wordt in Japan (heel erg belangrijk) en USA (ook heel erg belangrijk) dan is het ding al een commercieel suc6. Vervolgens hebben we in Europa een aantal grote strategische markten. Engeland, Duitsland, Frankrijk en ik meen Zweden. Daarna heb je 'eerstelijns volgend' en daar zit o.a. Nederland bij en 'tweedelijns volgend'. Men beschouwt ons dus als meelopers (en dat zijn we ook). ;)

Overigens heb ik niet veel meer marketingkennis dan jij, maar ik ben wel al heel veel langer 16. :D :D

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja maar het is zo uiterst frustrerend om elke dag Nintendo reclames voorbij te zien schieten als je weet dat MS bakken met geld heeft, en bakken met geld uitgeeft aan marketing en wij daar niks van terugzien.

Tevens vind ik het een beetje aan aanfluiting dat wij hier ons kapot zwoegen aan een site voor een product dat in ons land niet groots wordt ondersteund door zijn producent..

5. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer dat MS maar eens wijs te maken. Nederland is gewoon te klein om voor Microsoft echt mee te tellen.

Ze doen wel "wat" maar ze zullen nooit zoveel doen als ze bijvoorbeeld in de UK doen.

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat is het zeker. En niet alleen voor jullie.

Ik ken dat gevoel. Ik ben zelf eens hyperaktief geweest als (eind-) redakteur van een computerblaadje voor een bep. type thuiscomputer en had de zelfde frustraties...

Vraag maar eens aan Tuurtje hoe hij zich voelt als ie weer eens de kous op de kop krijgt van Microsoft... ]:- Ongetwijfeld heeft ie zat prachtige idee-en voor zijn blad maar vele idee-en standen op het gebrek aan hulp van de fabrikant.

Ik weet niet of dat nou klote of kloten is, maar in elk geval is dat bijzonder vervelend... :'-(

7. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    Microsoft moet zich er op een of andere manier van bewust worden dat er in de Benelux wel degelijk een flinke doelgroep is. Het enige wat de Xbox en dus ook Ms tegen zich heeft is de naamsbekendheid. Jammer dat ze niet inzien dat er hier ook veel reclame nodig is willen ze een grote userbase creëren.
    Kan XBM ze niet op de een of andere manier hiervan overtuigen?

8. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een grote, meelopende doelgroep:)

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    liever een grote meekopende doelgroep...

10. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik nog ff niet alle 9 pagina's doorgelezen, maar als je een soort van "plus abonnement" kan invoeren (dus met demoCD) is misschien een optie? (Sorry als het hier al genoemd is).

BTW: leuk blad hoor! :)

11. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, als enige nederlandstalig xbox-blad kunnen jullie toch wel eens gaan aankloppen bij MS om te klagen over (het gebrek van) de reclame voor ons boxie, niet?

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    MS weet het zelf ook.. het is Londen dat geen geld stuurd..

13. wenze

wenze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb lkkr splintercell gespeelt.

14. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar?

15. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    lkkr off-topic. Nou ja ik heb ook wel splintercell gespeeld alleen is het maar de techdemo van de E3, je kon een paar ventjes neermaaien en voor de rest neit veel byzonders.

edit:

Je kreeg op de megafestatie ook gratizzz xbox magazine(ja die waar we het nu over hebben)Hebben jullie die zelf bestaald om een beetje reclame te maken of heeft microsoft die van jullie gekocht om voor de xbox reclame te maken?

Laatst bewerkt: 18 jul 2002
  16. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft vond ons blad zo leuk dat ze er een paar gekocht hebben, klopt.

17. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen we niet zo'n petition aanmaken zodat we gezamelijk een oproep kunnen sturen naar Microsoft, voor meer reclame? Ik vind die petitie's meestal nogal nutteloos maar het is toch tenminste wat.. ik vind het gewoon zo irritant, iedereen weet wat een Playstation is maar als je ze vraagt naar een Xbox staan ze met een bek vol tanden.

18. arthurg

arthurg Xbox Magazine

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je dat Microsoft het hierbij gaat laten dan? Wees gerust mijn zoon, we krijgen een groene herfst en winter dit jaar...

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Is het niet iets om 1 of 2 pagina's aan merchandise van Xbox te besteden. T-shirts, Caps keycords enz.enz.
    Is maar een idee, maar volgens mij is er veel vraag naar.
    Kan MS misschien ook een duit in het zakje doen:D

PS: onder merchandise versta ik dan bijv. een zwarte polo met klein Xbox logo op de borst, geen Xbox ski-pakken.
    gewoon onopvallend en niet te overdreven.

Laatst bewerkt: 22 jul 2002
  20. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop het...
    (let's pray for a green christmas)

Laatst bewerkt: 22 jul 2002

Deel Deze Pagina