Xbox met een lcd tv

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Cybershooter, 3 mei 2005.

1. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
  2. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    wow, HDTV 7000 euro?!?! Ik zag er laatst eentje staan van 3799....

3. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 899 heb je al een HD TV van 66 cm
    De Acer AL2671W

HD TV is toch gewoon HD Ready of is dat weer de voorloper :confused:

Trouwens als ik een LCD tv had zou ik niet mijn xbox met een advance scartkabel aansluiten, maar met een composiet aansluiting. Deze kost 40 euro, maar heeft een veel mooier beeld :)
    Verder kan je deze niet overal halen, volgens mij is hij in Rotterdam alleen in de Future Zone te halen. Ik heb hem namelijk alleen daar gezien ;)

Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  4. mars15

mars15 Guest

Deze stond vandaag bij alternate met een home cinema set
    jezus wat mooi hier op xboxen lijkt me zo tof

Prijs:
    EUR 1.299,00

Max. resolutie: 1366x768 Pixels

Grootte: Scherm: 32 inch
    Zichtbaar beeld: 82,0 cm

Kleuren: 16,7 miljoen miljoen

Pixelafstand: 0,51 mm

Kijkhoek: Horizontaal: 170 graden
    Verticaal: 170 graden

Reactietijd: 12 ms

Contrast: 800:1

Ingangen: 1 x VGA
    1 x DVI-D
    2 x S-Video
    5 x StereoCinch
    2 x SCART
    1 x StereoCinch

Uitgangen: Luidspreker (ingebouwd)

Energieverbruik: Gebruik: 200 W

Gewicht: 20 kg

Afmetingen (BxHxD): 997 x 592 x 190 mm

Instelmogelijkheden: OnScreen Display
    Kleurcontrole
    Taal

Overige informatie: De prijs is exclusief een verplichte verwijderingsbijdrage van EUR 8,- per apparaat.

Garantieperiode: 24 maanden

Artikelnummer: EL6C02

5. FabianNL

FabianNL Guest

als ie HD ready is, betekent het gewoon dat ie de goede aansluitingen heeft (HDMI meestal) en het een HD TV is

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    En ik heb van een verkoper ook een tv gezien en die was HD voorbereid...
    Zit daar ook weer verschil in of is dat gewoon hetzelfde als HD Ready?

7. FabianNL

FabianNL Guest

waarschijnlijk bedoelen ze dan idd echt precies hetzelfde, ready en voorbereid, opzich hetzelfde dusja... :)

8. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Nu is HD TV nog lekker duur.

Zoals met LCD's zal deze straks FORS in prijs zakken dus ik wacht nog wel even.
    Je kan veel leuke dingen kopen voor 4000 euro!!!

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    OK. ik overdreef nogal met de prijs van HDTV's. Maar is die eens Philips die ik heb zien staan nou wel of niet HDTV. Want ik snap het niet helemaal meer. Want als dit een HDTV is. Dan heb ik er wel meer zien staan. Soms iets goedkoper. Ik zal zelf ook maar eens goed zoeken of ik leuke aanbiedingkjes kan vinden.

10. FabianNL

FabianNL Guest

je hebt al een goede HD TV tussen de 1000 en 2000 euro, tuurlijk is die van 2000 beter en kan je nog veel hoger gaan met de prijs...

en philips heeft een stel HD TV's alleen hebben sommige een echt te lage resolutie, ik weet nou nog steeds niet precies hoe dat zit en bij welke reso het nou een HD is :confused:

a.s. vrijdag gaan wij, als het goed is, onze nieuwe TV halen en dan ga ik ook ff super uitgebreid vragen hoe dat nu allemaal precies zit, door de bomen is het bos namelijk echt totaal verdwenen...

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2005
  11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Dan hoor ik het ook graag, bij welke resolutie's het nou wel HDTV is.

12. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er niet al te hard op vertrouwen dat de verkopers in de winkel precies weten hoe het zit met het HDTV verhaal.
    Ik heb al van verschillende TV-verkopers een heel raar gezicht gekregen als ik ze iets over HDTV vroeg.
    Er waren er zelfs bij die gewoon helemaal niet wisten waar ik het over had!

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Lol :p Ik denk dat ik het ook maar eens ga vragen bij de lokale TV boer. Er zijn er genoeg, dus ik denk dat er vast wel eentje is die het wel weer!!!

14. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Veel succes/plezier (doorhalen wat niet van toepassing is) toegewenst!
    :)

15. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Je weet zeker dat je HDTV hebt als je 3 tulp ingangen ziet op de TV die alleen maar video input zijn. Als je HDTV + Audio op je HDTV wilt aansluiten heb je dus 5 tulp stekkertjes nodig: 3 * Video Tulpjes + 2 * Audio Tulpjes ( rood en wit ).

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik weet niet hoe oud dit topicis, maar plasma kopen is als gamer zijnde zonde. Inbrandproblemen en kortere levensduur maken plasma minder aantrekkelijk.

Huidige LCD TV'shebben ene responstijd van 8ms (Even snel, of zelfs sneller dan plasma!), een hogere resolutie dan plasma TV's en een vergelijkbaar contrast ([plasma heeft qua icontrast in vele typen net een stapje voor). Huidige consoles maken echter niet optimaal gebruik van de hogere resoluties op LCD schermen.

Een LCDTV is perfect, maar onhult wel mankementen van de huidige generatie consoles. Pas met echte HDTV beelden kun je de hoge resoluties op die schermen optimaal benutten.

Laat je niet afschepen in ene winkel als de media markt. Als ik naar de man dara gelsuiterd had, dna had ik een LG LCD, met 16ms responstijd, onder het motto, al die responstijdenzij tegenwoordig gelijk. De HDTV aansluiting hadje volgens hen toch niet nodig. (Alsof je TV niet langer meemoet....).

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2005
  17. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    plasma's hebben wel een veel hoger kleurenopbrengst(is dat een woord??) dan lcd tv's, en moderne plasma hebben absoluut geen last meer van ghosting, en nieuwere plasma's hebben soms ook hdtv ondetersteuning

18. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3

Wat een nerd!! Door die drie ingangen is je TV meteen een stuk meer waard. :)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Bij de Mediamarkt willen ze snel iets verkopen. Inplaats van me te helpen aan een van de TV's die ik graag wilde hebben (die was er nog niet) kwam hij aanzetten met een LG TV, met mindere specificaties, een beduidend minder scherp beeld, en minder aansluitingen dan de TV's die ik op het oog had.

Ik heb uiteindlijk op basis van de beeldkwaliteit, een keus moeten maken tussen een JVC en Samsung TV. Ik vond de Samsung beter qua model, qua beeld waren beide modellen praktisch gelijk (maar ja, je ziet die krengen meestal met een gewoon DVD signaal, of een kabelaansluiting, en dan beoordeel je het beeld op de kwaliteit van de filters. Volgens recensies kan de samsung iets beter overweg met HDMi en de JVC met oude RGB signalen). Ook de dode pixel garantie (1 dode subpixel betekend een geheel nieuw scherm) stond mij wel aan.

LCD en Plasma zijn beide zeker de moeite waard en met een goede bron overtreffen ze standaard TV's zeker. Plasma heeft helaas, nog steeds inbrand problemen en een lagere resolutie, veel bedrijven zien het daarom als gepasseerd station onder bepaalde maten (waarbij plasmapanelen te kostbaar worden). Contrast blijft wel een voordeel van Plasma (Zwart is echt zwart) al is dat bij LCD's tegenwoordig niet storend meer (Er wordt beweerddat het inmiddels ongeveer overeenkomt, maar ik denk dat LCD nooit echt zwart weer kan geven).

MAAR, de kracht komt pas naar voren als je een HTV (lees eigenlijk ene progressive) signaal gebruikt. Bijvoorbeeld met een goede DVD speler of een HTPC. Het feit dat de Xbox met een RGB Scartkabel toch niet zo briljant is komt vrij snel aan het licht als je even daarvoor naar een DVD van goede kwaliteit hebt gekeken. Ik kan in ieder geval niet wachten op de nieuwe consoles en de HDTV DVD's.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2005
  20. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vorige week een LCD gehaald ( grundig 65cm) maar deze toch weer teruggebracht nadat ik me dood irriteerde aan de zgn ghosting. Na nog eens goed naar de andere tv's gekeken te hebben, heb ik toch maar besloten m'n geld in mn zak te houden en een jaartje te wachten. onder de 1000 euro kon ik geen goede vinden bij Makro/Mediamarkt.... :mad:

Deel Deze Pagina