Bij de Mediamarkt willen ze snel iets verkopen. Inplaats van me te helpen aan een van de TV's die ik graag wilde hebben (die was er nog niet) kwam hij aanzetten met een LG TV, met mindere specificaties, een beduidend minder scherp beeld, en minder aansluitingen dan de TV's die ik op het oog had.
Ik heb uiteindlijk op basis van de beeldkwaliteit, een keus moeten maken tussen een JVC en Samsung TV. Ik vond de Samsung beter qua model, qua beeld waren beide modellen praktisch gelijk (maar ja, je ziet die krengen meestal met een gewoon DVD signaal, of een kabelaansluiting, en dan beoordeel je het beeld op de kwaliteit van de filters. Volgens recensies kan de samsung iets beter overweg met HDMi en de JVC met oude RGB signalen). Ook de dode pixel garantie (1 dode subpixel betekend een geheel nieuw scherm) stond mij wel aan.
LCD en Plasma zijn beide zeker de moeite waard en met een goede bron overtreffen ze standaard TV's zeker. Plasma heeft helaas, nog steeds inbrand problemen en een lagere resolutie, veel bedrijven zien het daarom als gepasseerd station onder bepaalde maten (waarbij plasmapanelen te kostbaar worden). Contrast blijft wel een voordeel van Plasma (Zwart is echt zwart) al is dat bij LCD's tegenwoordig niet storend meer (Er wordt beweerddat het inmiddels ongeveer overeenkomt, maar ik denk dat LCD nooit echt zwart weer kan geven).
MAAR, de kracht komt pas naar voren als je een HTV (lees eigenlijk ene progressive) signaal gebruikt. Bijvoorbeeld met een goede DVD speler of een HTPC. Het feit dat de Xbox met een RGB Scartkabel toch niet zo briljant is komt vrij snel aan het licht als je even daarvoor naar een DVD van goede kwaliteit hebt gekeken. Ik kan in ieder geval niet wachten op de nieuwe consoles en de HDTV DVD's.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2005