1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met een lcd tv

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Cybershooter, 3 mei 2005.

1. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3

W00t, ik heb een progressive scan lcdtje! _O_

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een normale en een progressive scan lcd?

3. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil zit 'm voornamelijk in beeldkwaliteit.
    Uitlegje:
    Progressive scan
    Interlaced

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt:). Zijn er al veel progressive scan tv's op de markt, of is dat zo ongeveer net zoals hdtv's (dat het dus eigenlijk nog in opkomst is)?

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Progressive Scan is alles dat volledige frames (dus 60 seconde) weergeeft. De resolutie begint al bij 480p (640 bij 480).

Pas vanaf 720p (1024 bij 720 resolutie) heb je echte HDTV. Dit betekend bij kleinere modellen dat HDTV's vrijwle altijd 720p ondersteunen en 1080i (telkens halve frames). 720p is op dit moment waarschijnlijk de best haalbare kwaliteit. Voordat 1080p echt ingeburgerd is zijn we een jaartje of acht verder.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Even ontopic, de oude Pal Xbox is niet zo mooi op een LCD TV. De gedateerde graphics komen op wat grotere TV's met heldere scherpe weergave duidelijk naar voren. Al doen de lijnverdubbelaars, en beledverbeteraars hun best, de oude Xbox doesnt cut it (ik vind de Cube en PS2 wat dit betreft zelfs wat beter uit de verf komen). Misschien dat het beter is in 480p, maar ik heb mijn xbox nog niet kunnen softmodden om dat te controleren.

Deel Deze Pagina