1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    ja een hd vreet stroom...(nouja niet letterlijk) en een breedbeeld tv is gewoon een groter beeld niet helderder of zo iets dergelijks
     
  2. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net ff op het xbox-forum rondgeneust over die vga-kabel enzo. Heel veel gasten in de US hebbe de xbo360 aangesloten op hun monitortje. ongeacht wat voor soort monitor het is.....het is mogelijk daarop te gamen. Ook schijnt er bij sommige van hen een gender-changer bij de vga-kabel ingeloten te zijn geweest. Weet niet of dit echt et geval is bij die kabel maar er zijn iig zat lui die gewoon hd-kwaliteit op hun crt hebbe daar. IK twijfelde eerst omdat hier een aantal mensen dachten dat et niet op elk scherm kon (onder andere Fardo). Maar met een 15-pins aansluiting kunje gewoon aande gang. evt. met een verloopstukkie. Wel schijn je wat met de resolutie te moeten spelen aangezien sommige games moeilijk doen. PGR# schijnt daarom een andere reso te moeten omdat ie anders het beeld uit formaat trekt fullscreen. dus op 4:3 formaat game je dan dus wel letterboxed.....maarja wel HD;)
     
  3. Zeppy

    Zeppy Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een Philips 100 hz breedbeeld met pixel plus en dubbele lijnen optie. Ik belde vandaag met iemand van Philips om te vragen welke resolutie deze tv nu eigenlijk heeft. Hij wist mij te vertellen dat hij standaard op 1024x625 staat ingesteld en met pixel plus of dubbele lijnen zelfs een resolutie van 2048x833. Lijkt mij dat deze tv toch een behoorlijk plaatje zal geven op een Xbox 360.
    De "oude" consoles moet je daarmee niet vergelijken aangezien die niet op breedbeeld zijn ingesteld en het beeld "troebel" maken.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2005
  4. Patvs

    Patvs Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0

    SCART is enkel de naam van de plug die je in de TV steekt. Door een scart-kabel kunnen er echter allerlei signalen sturen (RGB, composiet, s-video)

    In Nederland is de standaard composiet (die kabel kreeg je standaard bij je Xbox), maar gelukkig investeren veel mensen in duurdere RGB kabels (die door Microsoft om alles verwarrend te maken ADVANCED SCART worden genoemd).

    In Amerika is de standaard s-video/component (ook normale TVs hebben daar component.


    ----

    Dus hoe ga je je Xbox / Xbox 360 aansluiten?

    (Bron: Het Grote: Welke kabel geeft het beste beeld/geluid? topic)

    Xbox 360:
    -1 (beste) COMPONENT*--> 480p, 720p, 1080i (voor plasma/LCD/DLP tv of beamer)
    -2 VGA (Xbox 360 kopen, terwijl je nog geen HD-TV hebt? Sluit hem aan met de VGA kabel op je computer monitor-->resolutie 1024x768 tot 1280x1024)
    -3 RGB (beste voor op een NORMALE TV)
    -4 S-VIDEO
    -5 COMPOSITE* (standaard bij de Core pack)
    -6 (slechtste) RF-kabel
    *COMPONENT/COMPOSITE (2-in-1 kabel standaard meegeleverd bij de Premium pack!)

    Xbox:
    -1 Official Microsoft COMPONENT kabel--> 480p, 720p, 1080i (of via VGA box)
    -2 RGB (beste voor op een NORMALE TV)
    -3 S-video
    -4 Standaard meegeleverde composite kabel
    -5 RF-kabel
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2005
  5. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie overzicht alleen is vga beter dan component, messchien is het nu wel tijd voor een hdtv faq.
     
  6. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    En waar basseer je dat op??
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324

    Nu ben ik een beetje in de war. Voor een normale TV is RGB (advanced scart) het beste volgens jou. Deze is toch ook niet door IGN getest?
     
  8. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Als een TV HD-ready is wil dat niet zeggen dat de resolutie net zo hoog is als bij een HD-TV.

    Aangezien 720 lijnen standaard is (voor een normale tv), is de scherpte dus hetzelfde. HD-ready geeft alleen maar aan dat je de kabels van een apparaat dat HD ondersteunt (zoals de xbox 360 dus) op die tv kunt aansluiten. De TV zet dan het HD signaal om in een normaal signaal.
     
  9. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een tijd me geheel verdiept te hebben in dit "Probleem" ben ik tot de volgende conclusie gekomen...:

    Voor gewone TV's (ervan uit te gaan dat je dan een "redelijke" gewone tv hebt. dus 100% vlak minimaal 70 cm etc.) kan je het BESTE de Advanced Scart (RGB) cable kopen. (overigens de beste keuze wat voor gewone tv dan ook.)

    Het vershil tussen HD en "gewone" TV is groot, zonder geouwehoer, het verschil is gewoon groot. PUNT. Of je nou 100hz 100% vlak sony/philips breedbeeld, 4:3 70/82cm hebt, maakt geen donder uit, het verschil is groot. Waarom nou? Heel simpel, de resolutie van HD is vele malen hoger, daarbij zijn ook nog de scanlines praktisch verdwenen. Dus het geheel ziet er gewoon strakker uit.

    Dan komt het volgende: VGA; als je een GOEDE VGA monitor hebt b.v. 100% vlak 22 inch CRT(dit geld dus NIET voor LCD/TFT), heb je gewoon het beste beeld met je xbox360. "Ja maar HD is toch veel beter"?; Nee, ook dit is simpel: De resolutie van een GOEDE CRT monitor is hoger dan een HD TV, verder heeft een CRT pc monitor een betere refreshrate, wat resulteerd in een superscherp beeld zonder "ghosting"*. Ghosting is een vaag/schaduw achtig effect, wat zich vooral voordoet bij de VGA TFT schermen en de goedkopere HD tv's, dit "ghosting" effect valt het best te zien als het beeld animeerd. TFT ziet er geweldig uit als je b.v. een beetje aan het internetten bent... maar als je gaat gamen weer niet. Het voordeel van HD tv, is dat (mits je genoeg cash hebt) hij in veel grotere maten te koop is dan een CRT monitor. LCD HD tv's (ja er zijn ook mondjesmaat standaard tv's verkocht met HD aansluiting) moet je recht voor zitten. (met multiplayer een groot nadeel) TFT VGA monitoren die ghosten als geen ander. Beste voor gamen blijft dan ook een CRT VGA monitor.

    * Om een beetje een voorbeeld te geven wat ghosting is: GTA serie heeft de optie: Trails on or off. Trails is het schaduweffect, wat bij GTA wel ERG overdreven is, maar het is ongeveer het zelfde idee. (dan weet je in iedergeval waar je naar moet kijken!)
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2005
  10. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat over die vga-crt schermen klopt als een bus alleen zit je met et feit dat niet fullscreen beeld hebt (ingame) en dat is jammer. Voor de rest ga ik ook voor de vga-kabel. Tog lekker gamen in hd.
     
  11. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit erover te denken om een nieuwe tv te kopen, maar ik weet niet of de tv de we nu hebben nog goed genoeg is. Ik heb namelijk een heeeel oude Philips 25PT4503/00 (MD 1.2E AA) 50hz tv. Als er een nieuwe zou komen duurt dat nog even, maar in die tussentijd wil ik wel met mijn Xbox 360 op deze tv gamen. Volgens meerdere mensen is voor een normale tv een RGB-snoer het beste, maar wordt deze ook meegeleverd bij een Xbox 360?
    Of kan ik dan toch beter een andere snoer gebruiken?

    Ik ben niet echt zo thuis op dit gebied, dus als iemand een antwoord heeft, alvast bedankt......:):)
     
  12. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij moet hebben is de Advanced RGB Scart kabel, die krijg je er niet bij, die moet je los kopen. Kost advies € 24,99. Dat is de beste optie op een standaard tv!
     
  13. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Een RGB snoer is inderdaad het beste voor deze tv, alleen wordt deze kabel voor de xbox 360 "Advanced Scart Cable" genoemd. Deze wordt niet megeleverd bij de xbox 360 maar is apart verkrijgbaar voor 25 euro. Als je geen 25 euro hier aan uit wil geven kun je wel gewoon de kabel gebruiken die bij de xbox 360 geleverd wordt. Hiermee is de beeldkwaliteit iets slechter dan bij de Advanced Scart Cable
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2005
  14. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt..:)
    Ik denk dat ik dan toch maar gewoon de meegeleverde kabel gebruik, want dat kleine kwaliteitsverschil maakt dan ook niet meer zoveel uit.
     
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    graag gedaan.
    dat is ook mijn idee. als ik met een echt goede kwaliteit wil spelen, speel ik wel op de HDTV van mn pa *)
     
  16. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen, dat het "kleine beetje" verschil wel duidelijk aanwezig is...
    Het kleur "bloeden" is helemaal weg, dus als je echt een beetje redelijk beeld wil van je 360, koop die kabel! Die 25 euro is hij dubbel en dwars waard!
     
  17. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Oww...nou weet ik eigenlijk niet goed meer wat ik moet doen...:p
    Maar even over mijn tv zelf; is die nog wel goed genoeg of eigenlijk niet?
     
  18. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf vroeger nooit last van gehad. Ik weet niet of dit bij de xbox 360 een groot verschil zal zijn. Zou iemand misschien plaatjes kunnen posten waar het verschil te zien is? Dan kan iedereen voor zichzelf oordelen of het 25 euro waard is of niet.
     
  19. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het jammer dat ik niet een direct voorbeeld kan vinden... In Amerika hebben ze geen rgb maar S-vhs.. Dus dat kan je niet helemaal vergelijken. (S-vhs is NET iets beter dan de standaard tulp aansluiting, en minder goed dan RGB)
    Je zal me moeten geloven, het is een behoorlijk verschil, het is A: veel rustiger aan de ogen, en vormt veel meer 1 geheel (de kleuren "bloeden" niet, en lopen niet uit.) B: Het beeld is scherper. Ooit een PS2 gezien met de standaard tulp stekkers en een andere met RGB? Superverschil hoor! Je herkent RGB vrijwel meteen!

    Over de Philips 25PT4503/00 televisie, hij ziet er iets wat ouder uit. Maar moet geen probleem zijn hoor! Gewoon hale die "Advanced Scart Cable"! Je krijgt er 100% GEEN spijt van!
     
  20. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek geweest naar voorbeelden maar kan ook niets vinden. Mij maakt het op zich niets uit want ik koop die kabel niet omdat ik een HDTV ter beschikking heb maar het zou handig kunnen zijn voor andere lezers.
     

Deel Deze Pagina