1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of dit een goede kabel is?
    Hij is namelijk iets goedkoper dan de originele van MS en het kost allemaal al genoeg dus alle kleine beetjes helpen ;)

    box 360 JT Digital AV SCART kabel
    - High levels of picture and sound quality for your games, movies and music.
    - Gold plated fully wired SCART Connection for use with compatible TV's or displays.
    - S-Video Connector for use with compatible TV's or displays.
    - Composite Video and Stereo Audio RCA Phono Connections.
    - Digital Optical Cable provides superior audio clarity and 5.1 digital audio.

    [​IMG]

    Ziet er toch wel goed uit?
     
  2. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    KAN een goede kabel zijn, maar komt helaas maar al te vaak voor dat het RGB snoer niet helemaal "wired" is van binnen, wat resulteerd in het zelfde beeld als de tulpstekkers los geven, dat is natuurlijk niet wat je wil. Voor de Gamecube verkochten ze ook altijd zo'n kabel met meerdere aansluitmogelijkheden, maar mooi dat hij NIET RGB is, maar het zelfde beeld geeft als je de tulpsnoertjes in een scartverloop steekt! Je moet gewoon even testen of hij ECHT RGB is.
     
  3. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is een 'normale tv'? Ik heb een vrij nieuwe breedbeeld sony trinitron te weten de kv28fq86 voorzien van picture power, adv.digital plus en adv.digital motion. welke kabel is dan de beste keuze?
     
  4. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Een "normale" tv is elke tv die geen HDTV heeft. Aangezien jouw tv ook geen HDTV is, is de Advanced Scart Cable het beste.
     
  5. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thx
     
  6. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    you're welcome
     
  7. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Yups! zoals Brandts zegt!
     
  8. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik er allemaal niet zo gek veel verstand van heb... Heb de volgende zaken op de fact sheet van mijn tv staan, misschien dat jij daar dan meer conclusies uit kan trekken...

    "Ready for tomorrow
    High Definition is the next generation in television technology. An HDTV signal is made up of five times as much information as an ordinary television signal. It produces lifelike images and crystal-clear digital sound. All MYRICA plasma and LCD TVs come HDTV ready. As broadcasters begin transmitting programming in High Definition, you’ll be ready and waiting!"

    Resolutie 1280x720
    Analoge D-Sub input en DVI-D met HDCP support
    response time 8ms
    Video:480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i met HDCP

    misschien dat jullie er iets meer over weten, maar ik dacht wel dat deze tv goed voor de x360 zou zijn
     
  9. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Vga gebruikt een voledige rgb-colorspace tevens is de horizontale sync en verticale sync apart, bij component gaat dit over groen en hou je minder bandbreedte over. Het zal er allerbij goed uit zien hoor maar vga is qwa specificatie beter, maar of het 30 euro waard is weet ik niet ligt aan de display-inputs en de kabel die meegeleverd wordt.
     
  10. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    HDTV is nu het beste voor de 360. Dat is zeker. Maar omdat de meeste mensen niet over een HDTV beschikken en die ook niet aanschaffen vanwege de dure prijzen, is voor hun het beste alternatief, een Advanced Scart Cable
     
  11. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik snap m, maar je vertelde mij in een eerder post dat het nog niet wil zeggen dat mijn tv wat betreft HDTV goed hoeft te zijn in combinatie met de x360... daarom heb ik ff de specificaties voor jou opgesomt, misschien dat jij dan kan zeggen wat ik een beetje kan verwachten van mijn nieuwe tv?:{
     
  12. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij krijgt dit: Harstikke strak beeld op 720p!
     
  13. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Stephan, had niet gezien dat jij het was. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik gepost heb. Jouw TV is HDTV-ready. Dit betekent iets anders dan dat je TV een HDTV is. Dit is een misleidend marketing truukje. Jij kunt op je TV gewoon de kabels aansluiten die je normaal ook op een HDTV aansluit. De tv zet dit signaal dan om naar een signaal dat jouw TV wel kan afspelen. De kwaliteit is dan lang niet zo goed als een HDTV. Of jij nou beter HDTV kabels of een Advance Scart Cable kunt aansluiten zou ik niet durven zeggen. Ik heb zelf weinig verstand van de kwaliteit bei het omzetten van de signalen van een HDTV-ready TV (wat een woord :9) Misschien dat iemand anders op dit forum hiermee kan helpen??

    EDIT: Als ik naar jouw specificaties uit jouw fact sheet kijk dan lijkt het mij gewoon een HDTV en hoef jij je nergens zorgen over te maken.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2005
  14. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Brandts volgens mij kan ik je daar niet helemaal gelijk in geven. Want echte HDTV zijn er simpelweg nog niet. LCD/Plasma's die HDready zijn, zijn op dit moment volgens mij het beste wat je kan hebben... Op mijn tv zit een component ingang en ik verwacht dan ook dat ik het meeste uit mijn tv zou moeten halen....

    Ik verwijs je even door naar dit stukje http://gear.ign.com/articles/666/666568p1.html en dan met name het verhaal over de Dell LCD, het betreft hier ook gewoon een HDready tv... HD televisie is nog geen feit. HD-signalen via de xbox wel.... En als ik dan alle verhalen die ik vandaag een beetje op de verschillende websites heb gelezen goed begrijp, zou dat betekenen dat je met een LCD, die HD ready is en een component ingang heeft... gebakken zit met een xbox 360 premium pack....:confused:

    haha okeej... denk t ook... heb ook de component ingang, maar dat zei ik al... en wat is dan het beste 720p of 1080i?
     
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik beschik zelf ook over een HDTV. Voordat we (ik en mn pa) deze tv kochten hebben we overal goed geinformeerd en het verhaal wat ik hierboven vertel is ons door meerdere zaken verteld. Maar als je een hebt heb je de beste kwaliteit die je uit je xbox kunt halen (voor de komende tijd dan, ik weet niet wat nog gaat komen :9 )
     
  16. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    En meer kunnen we niet doen*) ... tsjah ik moet nog ff duimen voor m'n xbox360...
    pre-order kit zou er morgen moeten zijn....
     
  17. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eens gezocht en het schijnt dat HDTV-ready wel beter is dan RGB. Dit komt van een ander forum maar ik heb het idee dat die gasten weten waarover ze praten dus voor alle duidelijkheid.

    Heb je een HDTV => gewoon HDTV kabels aansluiten :9
    Is je tv HDTV-ready => HDTV kabels aansluiten is het beste
    Heb je geen van bovenstaande => schaf een Advanced Scart Cable aan
     
  18. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je de link van dat forum en dat topic posten?_O_
     
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
  20. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam vandaag langs de media markt in eindhoven en zag daar een goedkope HD ready TV van Philips. Het ging om de philips 20PF 5320 voor 529 euro. Hier zit echter geen HDMI ingang en Compenentingang in en is 51 cm. Is dit dan toch nog een redelijke keus voor de xbox 360. Zit namelijk eigenlijk met maar een budget van rond de 500 euro voor een nieuwe tv, of kan ik beter wachten tot de samsung le27t51 goedkoper wordt, is nu 777 euro bij de mm.
     

Deel Deze Pagina