1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt de getallen niet zomaar delen, beeldkwaliteit kun je niet op deze wijze vergelijken
     
  2. tino

    tino Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    ikke niet |:-

    ik heb bij vele posts gelezen op forums dat het grafisch het er vele maar dan ook echt vele malen er beter uitziet desondanks het op een ''gewone'' tv word gespeeld.
    maarja we kijken vrijdag wel en dan kunnen we onze meningen weer vergelijken :9
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten wat er niet aan klopt....

    De 360 stuurt een hdtv aan op 720P, dat is 1280 x 720 bron signaal. Het signaal wordt niet ge-upscaled naar die resolutie, oftewel er wordt geen informatie bij verzonnen. Als er iets niet klopt in het bovenstaande is dat ik er van uit ben gegaan dat je "normale" tv interlaced is en het hd signaal progressief.

    Wat is er niet aan te snappen? Draai een pc spel eens op 800x600 en vervolgens op 1280x1024 dan heb je ongeveer hetzelfde effect, al vergelijk je in dat geval al twee progressieve signalen.

    Het zou toch niet best zijn als het verschil niet minstens zo groot was, dan was er weinig next gen aan die 360.

    P.S. Waar zeg ik dat de beeldkwaliteit 2.2x beter is, ik geef alleen het verschil in beeldpunten aan.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2005
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Patvs

    Patvs Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat de Xbox er "vele maar dan ook vele malen beter uitziet" dan een PS2 op een gewone tv.

    2x beter, 4x beter, 6x beter?
     
  6. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn hier mensen die een 360 met een "Gewone TV" hebben gespeeld?
    zoja wat is jullie ervaring?
     
  7. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees wel van andere bladeren zoals Xboxworld dat het op een gewone tv gewoon goed uitziet,maar wel minder dan een HD TV.
     
  8. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt dat weet ik,

    maar ik hoor sommige zeggen:

    1. het ziet er dan uit als een goeie xbox game.

    2. het ziet er netzoals xbox game uit.

    3. het ziet er iets minder dan de HDTV omdat we daar alleen over scherpte praten en niet over grfx.

    anybody:confused:
     
  9. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag op hd en non hd gespeeld.
    bijna geen verschil ik had het niet door vanaf 3 meter afstand had het pas door toen het gezegt werd door de 360 man.
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertel er even bij waar je op gespeeld hebt en hoe groot het dit scherm was. Als je op een lcd tv hebt gespeeld van 23" / 26" zoals de demopods dan kun je hier dus niet techt conclusies aan verbinden. De non-hd variant wordt ge-upscaled naar de 720P op een dergelijk scherm, moet wel want de lcd heeft maar 1 native resolutie. Hoe verder je ergens vanaf gaat staat hoe kleiner het verschil ook wordt. Je hebt pas een realitische vergelijking als je een crt tv naast een lcd zet.
     
  11. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het wel komisch dat de mensen die al een HDTV in bezit hebben zo erg in de verdediging moeten schieten als er iets "negatiefs" erover gezegd word (en ook andersom).

    Tis gewoon duidelijk :
    - Op een HDTV heb je de beste kwaliteit om een 360 te spelen.
    - Op een SDTV heb je ook een zeer goede kwaliteit, het ziet er beter uit als een XBox, maar je behaald niet de resolutie en kwaliteit als die van een HDTV.

    Einde discussie....a.s. Vrijdag weten we allemaal wat het gaat worden op je eigen tv.....tot die tijd oeverloze discussies voeren is naar mijn idee nu wel nutteloos geworden.
     
  12. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat voor TV dan?
    wij hebben nu 4 tv's hier staan , maar geen lcd tv's ...
    hij wordt hier dan aangesloten op een 58 CM tv'tje geen plat beeld ofzo..
    maar met een advanced scart kabel
     
  13. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Mystery x heeft behoorlijk lang op dat non hd scherm gespeelt.
    het was een 82 cm scherm dus vul zelf de inches maar in.
    Maar ik denk dat onze microsoft man het wel ff wat beter weet dan jij.
    Hij zij het zelf dat de 1 op hd draaide en de ander niet :eek:.
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het ongekeerde ook kunt stellen, iedereen met een "normale" tv wil de voordelen van hd niet zien.

    Er heerst zoveel onduidelijk over hdtv bij de mensen waardoor in veel gevallen appels met peren worden vergelijken.

    Ik ben zelf al enkele jaren groot fan van hdtv en dan met name het kijken van films in hd kwaliteit. Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk mensen aan het verstand te peuteren liefst met de nodige voorbeelden hoe het nu precies zit. Ik reageer vaak niet op posts ook al wordt er de grootste onzin uitgekraamd maar zo nu en dan moet ik gewoon effies reageren.

    Ik sluit me aan bij je stelling:
    - Op een HDTV heb je de beste kwaliteit om een 360 te spelen.
    - Op een SDTV heb je ook een zeer goede kwaliteit, het ziet er beter uit als een XBox, maar je behaald niet de resolutie en kwaliteit als die van een HDTV.
     
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Not sure, of dit aan mijn adres is geadresseerd want je qoute verders niemand maar aangezien de vorige post van mij aan jou gericht was gok ik dat voor mij is.

    Ik heb wat foto's gezien van het bezoekje in amsterdam en ik zag daar volgens mij twee dezelfde schermen van samsung staan. Geen idee of die schermen bedoeld worden maar het zag er uit als 2 lcd schermen. Beide zullen een hd natieve resolutie hebben van iets van 1368x768 of iets wat daar erg in de buurt komt. Als je daar een 360 aanhangt die normale tv resolutie uit spuugt, oftewel 720x576, dan wordt dat door de tv ge-upscaled naar die native resolutie van de tv.

    Nogmaals dit kun je dus niet vergelijken met een normale crt tv.
     
  16. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een nonstop ge'emmer zeg kannonen, zullen we allemaal gewoon lekker wachten tot 2dec en het dan zelf ervaren!! Klaar...._0/
     
  17. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het mee eens.

    Microsoft zal nooit een next-gen console lanceren als deze ook niet next-gen uit zou zien op SDTV. Dat kunnen ze gewoon weg niet permiteren. Aangezien het gros van de Europeanen nog in het bezit is van een SDTV, zou het enorme consequenties kunnen hebben voor de omzet van Microsoft en de concurrentiepositie in Europa, als de nieuwe Xbox geen grote stap voorwaarts zou zijn op een SDTV.
     
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het ook mee eens, ik verwacht wel goede dingen van de 360. Volgens mij maakt het niet zo'n verschil uit.
     
  19. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze hele discussie gaat nergens over :mad:
    Het komt er op neer dat als je het geld hebt voor een HDTV je er zeker een moet kopen , maar heb je geld niet dan zou ik me niet al te druk maken over HD maar meer over de kabels.
    Met goede kabels bereik je ook een betere beeldkwaliteit.
    Dus hou op met deze zinloze discussies en oordeel op 2 dec. dan kun je altijd nog overwegen een HD te kopen.
    Voor de mensen die er al een hebben ...........
    het duurt nog 3 dagen voordat de wondere wereld van HD voor ons open gaat!!!_O_
     
  20. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    op fok! hadden ze kameo gereviewed op een 15 jaar oude normale tv ..
    het enigste wat hij aan te merken had op de graphics was : geweldig!!!
     

Deel Deze Pagina