1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah we moeten gewoon nog 3 weekjes geduld hebben dan pas weten we het echte verschil tussen de 360 op HD tv en de standaart tv's.De meeste mensen hebben een lcd of TFT scherm voor hun pc dus je kan dan ook de Xbox360aansluiten op zo'n scherm voor helder en scherper beeld.
     
  2. Blacksad

    Blacksad Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Met "ietsjes" hebben we het wel over minstens 2 keer zo scherp/gedetailleerd :)
     
  4. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Twee keer zo scherp lijkt mij ietwat overdreven, als ik nu b.v het gras zie in Concker is dat echt zeer fraai en zeer scherp.
    Dus dan zou dat er met een HD scherm nog de helft scherper moeten zijn.
    Ik vind dat Taab het wel mooi verwoord dat het verschil geen duizend euro waard is.
    Ik wacht toch liever op de SED schermen volgend jaar.
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch is het zelfs ruim 2x, ga maar na resolutie gewone tv:

    720x576 = 414720 beeldpunten
    1280x720 = 921600 beeldpunten

    921600 / 414720 = 2.222222

    Speel gewoon eens een spel op je pc in 800x600 en vervolgens op 1280x720, verschil is erg groot.
     
  6. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee SED schermen die worden lekker goedkoop! Sed schermen wordt in eerste instantie niet in massaproductie genomen, wat betekend dat zeker het eerste a tweede jaar die SED kasten nog onbetaalbaar zullen zijn! Dan toch maar wel een HD LCD (die binnen nu en 6 maanden nog eens aanzienlijk in prijs gaan dalen)? _0/
     
  7. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Chowmin....waar heb je dat nieuws vandaan...??

    Naar mijn weten wil Toshiba er als eerste bij zijn en gaan ze desbetreffende SED schermen wel degelijk in massaproduktie nemen.
    Daarbij zijn de produktiekosten lager als LCD schermen....dus zullen ze in het begin hetzelfde geprijst zijn als de schermen nu.

    En ja...de HD LCD schermen zullen het komend half jaar gemiddeld met 30% zakken qua prijs.

    We zijn momenteel hier (bij het bedrijf waar ik werk) bezig om een machine te ontwikkelen welke in een keer een groot (denk aan 1 tot 1.5 m bij 1.5. tot 2 m.) LCD scherm kan maken.
    Momenteel bestaat een LCD scherm uit allemaal kleinere schermen die aan elkaar gestiched (genaait) worden om tot een groot scherm te komen.
    Zodoende is de prijs van LCDs altijd hoog geweest...maar door massaproductie en meerdere fabrieken word die prijs gedrukt moementeel.
     
  8. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    SED biedt betere beeldkwaliteit dan lcd en plasma

    Het is eigenlijk al wat ouder nieuws, maar afgelopen week stond er een interessant artikel in de Business Week over SED, een nieuw type tv-scherm en concurrent van lcd- en plasma-schermen. SED (surface-conduction electron-emitter display) is ontwikkeld door Toshiba en Canon, die samen een joint venture hebben opgericht.

    De twee bedrijven stellen dat SED een betere beeldkwaliteit biedt dan de andere technologieen voor platte beeldschermen, lcd en plasma. Daarnaast is het stroomverbruik van SED slechts eenderde van het verbruik van een plasmascherm en de helft van dat van een lcd-scherm. Directeur Fujio Mitarai van Canon verwacht dan ook dat SED een groot succes wordt.

    Om de kracht van SED te bewijzen hebben Toshiba en Canon een prototype gemaakt met een schermgrootte van 36 inch. De donkere kleuren zien er veel rijker uit dan die op lcd's en letters op het scherm zijn veel scherper dan op plasma-tv's. Alleen in fel verlichte ruimtes (zoals een elektronicawinkel) lijkt SED iets minder helder dan zijn concurrenten, maar het verschil is minimaal.

    Het scherpe en heldere beeld van SED is te danken aan het feit dat Canon en Toshiba gebruik hebben gemaakt van de aloude crt-technologie. Crt-tv's, oftewel tv's met een ouderwetse beeldbuis, hebben een betere beeldkwaliteit dan lcd- en plasmaschermen, daar zijn alle experts het over eens. Het nadeel is alleen dat de beeldbuis ongeveer even diep moet zijn als de hoogte ervan. Wat Toshiba en Canon nu gedaan hebben, is simpel gezegd een beeldscherm maken dat bestaat uit duizenden miniscule crt-beeldbuisjes. Zo heb je de kwaliteit van een crt-tv en toch ook een scherm dat maar een paar centimeter dik is.

    De concurrentie heeft echter voorlopig nog niets te vrezen. Zo zal het bijvoorbeeld nog jaren duren voordat Canon en Toshiba SED-schermen in massaproductie kunnen nemen. Voor 2008 zal het de bedrijven niet lukken meer dan 75.000 SED-tv`s per maand te produceren. In 2010 zullen waarschijnlijk 250.000 exemplaren per maand de fabriek uitrollen. Ter vergelijking: Matsushita (Panasonic) gaat eind 2006 alleen al 450.000 plasma-tv`s per maand produceren. `SED is een geweldige technologie, maar er is nog een lange weg te gaan voordat het in massaproductie kan worden genomen`, aldus Takeshi Uenoyama van Panasonic.

    bron: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=669

    :p
     
  9. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok....tx voor de info...dat is idd. wat duidelijker nieuws hieromtrent.... ;)
     
  10. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik had het over mijn tv laatst maar ik heb ook een samsung syncmaster 913n staan hierzo die heeft een resolutie van 1280x1024 en 75Hz sommige zeggen dat dat al hd is maar wat is het nou?
     
  11. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik een VGA kabeltje erbij koop, kan ik op m'n PC flatscreen Xbox360 draaien?

    Sweet, die is beter dan me eigen tv :cool: (als het zo is)
     
  12. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad als je straks met de Xbox360 een officele VGA kabel erbij koopt kun je je xbox360 afspelen op je PC monitor.Check evkes de website van microsoft voor meer info.
     
  13. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan zelfs gamen op een crt-monitor met die vga-kabel. Dat lijkt mij ook wel wat......denk dat de kwaliteit beter is dan op een 'gewone' tv aangezien je veel hogere resoluties kan hebben.
     
  14. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    *)

    Maar het lijkt me wel een supermooie technologie, dus als je nu elke maand 25 euro opzij legt dan kan je in 2008 vast een big aars SED tv kopen!! _0/
     
  15. TOny112

    TOny112 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0

    Zijn deze advaced scartkabels speciaal voor de 360?
    zou iemand misschien een link willen plaatsen waar ze deze kabels verkopen in NL? ik vind alleen maar duitse sites
     
  16. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja.
    De aansluiting die in je 360 gaat moet ie wel inpassen natuurlijk dat andere stuk is scart dus past in elke teevee met een scart aansluiting :)
     
  17. TOny112

    TOny112 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat snap ik :) .. maar zijn deze kabels kant en klaar voor de xbox360 te koop? en zoja weet iemand een online shop in nederland?

    ik vind namelijk alleen 'niet' nederlandse sites
     
  18. crayzico

    crayzico Non-wanker

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit oud nieuws ofzo maar microsoft zou in samenwerking met Samsung een speciale korting op HDtv`s voor xbox360 eigenaren. Ze zouden op dit nieuws aankondigen op de X05 maar ik niks gelezen of gehoord dus het zal wel niet doorgaan.
     
  19. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    zoek eens op www.freerecordshop.nl of op www.dixons.nl

    zag volgens mij op 1 van die sites zon kabel staan.

    29 yeppo's kost zon advanced scart cable - de officiele dan.
     
  20. TOny112

    TOny112 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    is het beeld op je tv niet hetzelfde met de scartkabel die bij je xbox360 word geleverd als met een advanced scartkabel?
     

Deel Deze Pagina