1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

1. Notice

Notice Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan moet je TV dus wel RGB scart ondersteunen, anders heeft het niet veel nut...

2. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat is hier al zoveel keer gezegd.
    Ik ga er nu wel vanuit dat mensen dat nu wel snappen.

3. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand al hoe het eruit ziet op een grote projector?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hangt van de projector af ... maar het ziet er strak uit (op de projector waar ik hem op heb gezien)

5. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je het vergelijken met een breedbeeld/HDTV?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja ... maar dat hangt van de projector af ... hoe beter de projector hoe scherper het beeld ..

7. Y3LLoW

Y3LLoW Fear Me

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je nou weten of je tv RGB ondersteund:confused: Ik heb een 3 jaar oude panasonic tv met maar 1 scart-aansluiting? Heeft het nut om een advanced scart kabel te kopen?

8. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet even in de handleiding zoeken.
    Of als je die niet meer hebt even online downloaden.
    Je kan het gewoon niet weten of je scart rgb heeft

9. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doen ze ook hoor.. Op een gewone TV zien de Xbox 360 games er ook prima uit, enige verschil met HDTV is de scherpte door het verschil in resolutie.. En als je een redelijk nieuwe 100Hz breedbeeld TV hebt i.c.m. met een advanced (RGB) scart kabel dan ziet het er ook weer iets mooier uit dan op een oude 4:3 TV met een standaard composiet kabel..

Volgorde van beeldkwaliteit van slecht naar goed:

Gewone TV:
    1. Composiet
    2. S-video
    3. RGB

HDTV:
    4. HD-AV
    5. HD-VGA

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In de handleiding kijken, op de website van de fabrikant kijken bij de specificaties of achter op je TV kijken bij de scartaansluitingen of er RGB staat.

11. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, maar ik heb best een aardige 'normale' tv, maar als ik de demo van Fifa 2006 bekijk, dan zijn serieus de menu's zo priegelig klein qua lettertype, dat het bijna / vrijwel niet leesbaar meer is. Op hdtv zal dat geen probleem zijn gok ik...

Verder vind ik niet dat hd een MUST is, maar het zal zeker mooier zijn.

Daarnaast: als de 360 3 tot 4 jaar mee moet gaan in de markt, kan je er wel op rekenen dat er steeds meer hd tv's gekocht worden. Ik denk dat ik over een jaar er ook wel eentje heb... ;)

12. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FF voor de duidelijkheid. De advanced scart cable is dus beter als het scart blokje dat je bijgeleverd krijgt met je Premium pakket voor de 360?

En bestaat er geen mogelijkheid om je geluidsset aan te sluiten met de advanced scart cable?

Op het moment stop ik me witte en rode kabeltje in me audio set en me gele in het meegeleverde scart blokje dat achterin me tv gaat!

Nu wil ik graag mooier beeld maar HDTV is me te duur en om mooi beeld in te wisselen tegen slechter geluid is me ook niet waard.

Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  13. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik serieus eens een advanced scart kabel proberen, die maakt o.a. kleine tekst ook scherper..

Dat scartblokje is alleen een adapter om composiet op scart aan te kunnen sluiten, doet verder niks qua beeldkwaliteit.. Een advanced scart kabel is RGB, en geeft dus betere beeldkwaliteit..

Geluid zou ik niet weten, ik heb zelf rood&wit kabeltjes van m'n TV naar mijn stereo lopen..

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op de advanced scartkabel ontbreken het witte en rode kabeltje. Je hebt alleen de scart. Als je het geluid via je audiosysteem wilt doen, dan moet je dit met een optisch kabeltje doen.

Met een advanced scartkabel zijn deze problemen weg. Kijk maar eens naar de foto's die ik heb gepost 2 pagina's terug.

15. Moumentai

Moumentai Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus je hebt dus een probleem als je een Advanced Scart Kabel koopt en je audio systeem geen optische ingang heeft? Dus het is of beter beeldkwaliteit en dan geluid via de TV of iets minder beeldkwaliteit en geluid via mijn stereoset?

Is er geen kabel waarmee het geluid alsnog in composiet gegeven word? Desnoods een third party.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, die is er. Van Joytech en die is te koop bij Dixons.

http://www.joytech.net/products.php?section=viewprod&productID=59&lang=1&catID=4

17. Moumentai

Moumentai Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt Kameo!

Dat is de kabel die ik zoek. Helaas een third party maar de kwaliteit moet toch haast wel IETS beter zijn dan de standaard geleverde Scart aansluiting met de 3 composiet ingangen erboven op.

Ach gelukkig is het niet zo duur. Kan het gokje wel wagen.

18. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Als je TV geen RGB heeft, krijg je dan nog scherper/mooier beeld?

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder RGB ingang heeft het geen nut om een RGB kabel erop aan te sluiten omdat ie het signaal toch niet slikt....je zult dan moeten kijken naar andere alternatieven.

20. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cool!

ik heb ook geen optische ingang maar voor 22 euro wil ik deze third party kabel wel proberen! 8)
    KLIK

Deel Deze Pagina