1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan bevestigen dat het merendeel geen HDTV heeft :)
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb vanochtend even wat aan MrX gevraagt via de pm en kreeg net het volgende antwoord:

    Klopt helemaal wat hij zegt. De Amerikanen kijken waarschijnlijk vanuit een NTSC Tv, Pal Tv's zijn beter. Daarom is het verschil bij hun ook veel groter.

    Ik heb trouwens gisteren mijn pc op zowel mijn HDTV en op een normale Tv aangesloten en heb op beide filmpjes van games en filmtrailers in 720p afgespeeld.
    Ik zag enig verschil, vooral in de kleuren, die waren op de HDTV mooier en het was allemaal wat scherper. Maar om het nou een wereld van verschil te noemen? Nee, al het materiaal ziet er op een gewone Tv ook erg mooi uit.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Binnen nu en 2 jaar hebben de meeste mensen een HDTV in huis ... MrX heeft volkomen gelijk ... en als je dan ook nog een Pixel Plus TV hebt dan is het verschil nog kleiner ;) .. maar de echte liefhebber ziet het verschil ... Ik wil zeker een keer bij Tipex gaan gamen :9
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hier misschien een interessante betaalbare Tv.

    Samsung LE23T51.

    [​IMG]

    Deze is 23 inch en ondersteunt 720p, hij heeft alleen geen HDMI.
    De prijs is 'maar' 689 euro.

    Het gaat dan om deze winkel:

    www.h-e.nl
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  5. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Is op zich een hele goede tv
     
  6. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook zelf 'gewoon' een breedbeeldje. Vandaag bij de Media Markt een HDTV gezien, dat zag er toch wel errug strak uit allemaal. Maarja dat past voorlopig niet in het budget van deze student.
     
  7. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ga niet op vakantie aankomende zomer :) bewaar me geld voor een HDTV en een mooi 5.1 surround sound setje :D
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zit redelijk in de buurt dus kom maar langs hoor :) Dat verschil ga je wel zien, trust me :)
     
  9. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag het hopen :)
    Dat wordt even goed doorsparen voor ons als student!
     
  10. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je vraag eens in de hdtv thread daar is deze vraag al 100x gesteld:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=74580
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant voor kabel-twijfelaars, post door Guilty Spark
    http://www.gamespot.com/features/6139690/index.html

    En zoals verwacht, qoute:
    We set the Xbox 360 to 720p and 480p to demonstrate the differences between the two. The result doesn't come as much of a surprise. If you've played PC games for even 10 minutes, you know that increasing the resolution is one of the best ways to make a game look better. Jumping from 480p (852x480) up to 720p (1280x720) gave us a huge increase in image quality. If you don't own an HDTV, do yourself a favor and get some kind of television or monitor that is capable of displaying 720p.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het verschil wel zien.
     
  15. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil valt mee idd. Het is niet zo zoals sommigen zeggen dat je met een gewone tv het verschil nauwelijks ziet met de huidige Xbox. Maarja we hebben het wel over plaatjes en niet over bewegende beelden..
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Bewegende beelden zullen erop beide tv's nog mooier uitzien.
    Vergeet niet dat de reviewers in Amerika de games op NTSC Tv's afdraaien. Ten eerste PAL is veel beter, en ten tweede in Amerika hebben ze al jaren HDTV, ze zijn daar inmiddels niet anders gewend onderhand.
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hdtv afbeelding is geen hd resolutie, dus dit kun je niet verlijken.....

    Daarnaast is het verschil tussen pal en ntsc helemaal niet groot als je beweerd, het scheelt vrij weinig zelfs.
     
  18. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    480 of 575 beeldlijnen vind ik toch nog een behoorlijk verschil beste vriend hier boven.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehehe is goed :) ...
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat voor pal al die beeldlijnen niet gebruikt worden en dat je (vaak) met zwarte balken zit / zat. Als je wel beide volledig benut is het verschil iets van 17% wat pal meer heeft ten opzichte van ntsc, dat is echt niet zoveel.

    720P is 120% extra pixels ten opzicht van standaard pal, dat is een behoorlijk verschil.
     

Deel Deze Pagina