1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, het is misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking aangezien die ene screen niet 720p is, maar dat mensen beweren dat de 360 games er op een normale tv zowat uitzien als een xbox game, dat klopt toch niet helemaal, echt dikke bullshit als ik dit zo zie.

    Hier trouwens een stukje over PAL vs NTSC (DVD op beide standaarden):
    ''PAL is a higher resolution format for DVD than NTSC. All else being equal, a PAL DVD of a movie should look significantly better than the equivalent NTSC DVD''.

    Ik neem aan dat dit bij games ook het geval is. Kan het mis hebben, heb nou ook weer niet zoveel verstand van al die soorten tv's.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  2. Ducky888

    Ducky888 Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Buiten het feit dat de auto's verschillende kleuren zijn zie ik geen verschil. _0/ _0/ _0/
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ducky888: als je een foto van 1280x720 resized naar 720x576 (of wat het dan ook was) dan zul je ook practisch geen verschil zien met de pal variant.

    @Kameo: Het gaat nu juist om het verschil met HD niet het verschil tussen pal en ntsc, pal heeft meer beeldlijnen maar dit werd vaak niet gebruikt, daardoor kreeg je vaak zwarte balken. Een echte full-screen transfer zal er inderdaad beter uit zien dan ntsc. Maar zoals ik je al voorrekende is het verschil met hd nog vele malen groter. Op een normale tv ziet er het wel goed uit op de 360 maar er is nog wel een groot gat met hd.

    Check die link naar het gamespot artikel een stukje terug kun je mooi vergelijken.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Met z'n advanced scart kabel ofzo wordt het beeld op een "gewone'' toch ook scherper?
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, op een gewone TV kan je het beste een advanced scart kabel gebruiken.
     
  6. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijn Frans is nou niet echt bepaald best, sterker nog mijn Frans is ruk, maar ik hoor van meerdere mensen dat die screens in die link die ik heb gegeven van een normale tv zijn.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld wordt er scherper op jah, maar de resolutie wordt er niet hoger mee ;)

    En das het verschil tussen een gewone TV en een HDTV, een HDTV kan gewoonweg een veel hogere resolutie aan. Zie het als een PC game op een hogere resolutie zetten ; je game wordt er gewoon veel mooier op :)

    Bekijk tevens ook maar wat HD materiaal op een HDTV en vergelijk dit met hetzelfde non-HD materiaal op een gewone TV (bijvoorbeeld 2 trailers van dezelfde film), dat verschil ga je duidelijk zien hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2005
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kort vraagje:

    Als je de 360 via een vga-cable aansluit op een 19" crt monitor, kan je de 360 dan op de HD stand zetten? Met andere woorden; gaat het er op een 19" ongeveer net zo uit zien als op een HD-tv? (niet helemaal natuurlijk, het blijft een crt en geen lcd...)
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan of de resolutie van je monitor dat ondersteund :)
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    De monitor kan 1600x1200, dus het zou geen probleem moeten zijn? in ieder geval 720p
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou het moeten kunnen jah :)
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een reden om een pre-order kit te halen :+ :9
     
  14. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ff een vraagje. Uiteraard wil ik ook het beste uit mn xbox 360 halen, en ben daarvoor best bereid om een kabeltje erbij te moeten kopen als het echt zoveel scheelt. Ik ga een NTSC (USA) xbox 360 kopen, maar heb thuis een LCD(TFT) tv staan met resolutie 1280x768. Ik kan hem ook als computer beeldscherm gebruiken (VGA Aansluiting). Kan iemand mij vertellen wat dan de beste optie is: VGA Kabel of Advanced Scart Cable (of een andere optie)?

    Edit: Ter verduidelijking nog even de ingangen:
    RGB: 2
    SCART: 2
    Front/side AV input
    PC Input
    S - Video Input
    Rear audio out
    Headphone
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2005
  15. giorgio

    giorgio dizzy en dexter

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Superbol: de vga kabel is voor jou de beste optie
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    @Superbal

    Je bent gewoon gek als je een NTSC xbox 360 koopt, de games die je hier koopt kunnen er niet op je hebt gekloot met het stroom je moet wel een tv hebben die NTSC ondersteund.
     
  18. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat licht aan de uitgever LeZe Microsoft heeft de keuze vrij gelaten wat betreft regios.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  20. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina