1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One account sharing

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Porunga NL, 17 dec 2015.

  1. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Excuus als dit onder korte Live vragen behoort, maar ik probeer wat info te vinden over dit onderwerp.

    Ik dacht van de week een downloadcode voor rise of the tomb raider aangeschaft te hebben, maar kreeg van de winkelier in kwestie een complete account toegestuurd, dus username en password. Game staat op dat profiel en aangezien ik mijn Xbox natuurlijk "home box" heb ingesteld kan ik dan via mijn eigen profiel ook de game spelen. Het sharing gedeelte is me technisch gezien wel duidelijk.

    Toch heb ik een paar vragen die mensen hier hopelijk kunnen beantwoorden:
    • ik neem aan dat het verspreiden en/of spelen van games op deze manier illegaal is? (gegevens uitwisselen met een vriend is wat anders dan aankopen natuurlijk)
    • Zitten er nog andere risico's aan het aanmelden van een nieuw. Voor mij onbekend profiel op mijn home box?
    • Kun je als je de game van een ander speelt op jouw profiel achievements halen?
    • Zelfde vraag voor online gameplay. Werkt dat naar behoren als je op je eigen profiel gaat spelen met andermans game?
    Ben er niet op uit om hier illegale praktijken te promoten/onderzoeken. (ga het profiel zelfs niet eens installeren denk ik. zie het wel als een miskoop) maar ik zou als dit allemaal goed werkt wel een goede vriend van mij eens mijn gegevens kunnen toespelen (hem vertrouw ik er wel mee), zodat hij in zijn vakantie een aantal van mijn games kan spelen. En als hij een betere smaak gaat ontwikkelen kan ik er ook eens één van hem spelen...:)
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Niet per se illegaal, maar het is wel een grijs gebied. Zodra jij echter het wachtwoord aanpast, is er niks waar jij je zorgen om hoeft te maken. Je kan gewoon achievements halen en ook tegelijk spelen. Je hebt zelfs op het tweede account dat je daar ook xbl op hebt ook al geeft jouw account aan geen gold te hebben.
     
    Porunga NL vindt dit leuk.
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Volgens mij werkt het alleen als je nu zijn account als Home Xbox instelt, dat zorgt er wel voor dat je Xbox in feite online-only is geworden, voor al je digitale games. Zowel RotTR als de games die op je eigen account staan. Achievements haal je op je eigen account en online spelen zou geen probleem zijn.

    Dat gezegd hebbende, dit is een zeer ongewone manier van handelen, zeker aangezien je zegt dat dit daadwerkelijk een winkelier is. En dit gamesharen kan je met maar één account tegelijk doen en kan je maar 3x per jaar veranderen. Ik vraag me ook af of deze manier van handelen legaal is. Als je later dus gaat gamesharen met die vriend kan je Tomb Raider niet meer spelen. Ik zou je geld terugvragen, hier zitten veel nadelen aan verbonden en dat is het voor een enkele game gewoon niet waard, hoe goed die ook is.
     
    Porunga NL vindt dit leuk.
  4. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Dank voor jullie reacties.
    Ik denk niet dat ik er op grote schaal gebruik van ga maken inderdaad, want ik wil mijn eigen box gewoonweg als "home box" aanhouden en ga geen rare toeren uithalen voor het spelen van één game.

    Twijfel wel een klein beetje in dit geval, want gezien het feit dat ik een game als tomb raider toch maar één keer speel en dan waarschijnlijk nooit meer zou het in dit geval nog wel kunnen om hem zonder "sharen" op dat profiel uit te spelen (dan maar geen achievements voor mijn profiel) en daarna het profiel weg te mikken.

    Toch, nu ik zo onverwachts op deze mogelijkheid ben gestuit vind ik het wel interessant om eens te proberen met die vriend van me. Kan er in ieder geval nog eens iemand anders profiteren van mijn gestoorde aankoop gedrag van games:lol:
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Wat Racerblade zegt, probeer je geld terug te halen. Nu betaal je geld om het spel van hem digitaal te lenen. Je hebt 0 zekerheid dat je het spel volgende week ook nog kan spelen. Heb de voorwaarden van MS niet bekeken maar het lijkt me sterk dat dit soort praktijken legaal zijn.

    Ja kan beter gewoon je account sharen met een vriend of zoals ik met mijn broertje. Kan je gewoon om de beurt een game kopen en af en toe heb je er een spel bij wat je zelf nooit zou kopen.
     
    Porunga NL vindt dit leuk.
  6. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Ik heb gister met een vriend dit account sharen gedaan. We spelen hierdoor overwatch samen (had ik gedownload) en forza 6 (had hij gedownload) kan ik nu ook nog mijn account aan een andere vriend geven zodat we met zijn 3e overwatch kunnen spelen???
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee.
     
    Korkss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina