1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil je voor 8 jaar klaar zijn met upgraden of wil kosten hebben om je PC up to date te houden maar wel betere graphics in de loop van de tijd?
    Daarom game ik nu liever op consoles omdat ik wel een beetje klaar was met dat upgraden.

2. PS360-gamer

PS360-gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En een game pc kost toch ook een stuk duurder dan de xbox one?
    Dus met upgraden kom je alleen maar duurder uit.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het grote voordeel van een console is dat je hem 1 keer aanschaft en je bent klaar om te gaan. En omdat het een gesloten systeem is is het simpel. Geen onderhoud mogelijk. De komende jaren zullen de Next Gen consoles zeker sterk genoeg zijn om pc graphics te produceren.

Nadeel is dat de consoles na een aantal jaar weer achter gaan lopen qua power vergeleken met een PC.

Voordeel van een PC is dat je altijd up to dat kan zijn met power. Je kan om de zoveel jaar een nieuwe chip kopen om je pc sterker te maken. Ook is het modden van een game een groot voordeel en kan veel extra waarde aan een game toevoegen. Ook zijn prijzen van games lager en heb je soms absurde aanbiedingen.

Nadeel van PC is dat het een stuk duurder is. Om een beetje games op max te spelen ben je snel 1000 Euro kwijt, en als je dan om de aantal jaar wilt updaten ben je na 10 jaar (geschatte levensduur van Xbox One) ben je echt een stuk meer kwijt.

4. PS360-gamer

PS360-gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Oke bedankt dan ga ik toch maar voor de xbox one. Scheelt dus weer 2/3 van de pc prijs.

Laatst bewerkt: 13 aug 2013
  5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    En als je eenmaal aan een gamingpc bent begonnen, tsja dan wil je altijd upgraden en dat kost ook weer geld. Je bent nooit klaar met een gaming pc, met een console ben je dat wel :)

6. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Grootste voordeel aan een Console is voor mij dat je in race games allemaal zelfde hardware gebruikt. Dat je wat dat betreft gelijk bent kwa performance aan elkaar. Is ook van toepassing van andere competitieve games op de consoles, maar ik heb eigenlijk alleen wat met race games en mmos online. PC gaming is enorm divers qua hardware, waardoor de hardware verschillen onderling nogal groot kunnen zijn.

Het nadeel zijn gewoon de console specs. De consoles hebben nu eigenlijk al vrij middelmatige specs, als je kijkt naar hun rekenkracht. Beide zullen echter ook GPGPU hebben, waarbij processing taken ook op de GPU uitgevoerd kan worden (in de idle tijd van een GPU, dus gaat niet ten koste van looks oid). Waardoor ze door goede optimalisatie misschien nog even wat langer "bij" kunnen blijven met de PCs.
    Daarnaast lijkt het zo te zijn dat buiten fighting, racing en aantal FPS games, alles op 30fps gericht blijft. Persoonlijk boeit me dat minder, maar bij goede PC (van 1k euro, dat is een 770gtx PC, in de BBG van tweakers) zit je met goede graphics op ~60fps. Het verschil zou hem dan niet in de grafische kwaliteit zitten met zon een PC/GPU, maar in het feit dat de PC op ~60fps draait en de Console op 30fps met zelfde grafische look (heb het nu over games ala watch dogs, acIV).
    Daarnaast zullen er bepaalde grafische effecten uit moeten staan op de console, die je ten koste van die 60fps, wel aan zou kunnen zetten op die 1k euro PC.

De reden dat ik uiteindelijk toch evt PS4 uiteindelijk zou willen, zijn games als GT7 en evt naughty dog game. Ook zijn the division en destiny alleen nog maar als Console titels aangekondigd, dat zijn ook wel titels die ik niet zou willen missen.
    Maar games ala Witcher 3, Dragon age 3 speel ik het liefst op een PC, ook al is dat uiteraard een duurder hobby dan een console ;)

7. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    hoeveel beter is de xbox one dan de xbox 360 kwa graphics.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Over 9000

9. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    oke even serieus :p

ik wil wel weggeblazen worden door de graphics!

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Naja je kan niet echt zeggen hoeveel beter het is. Er zit 16 keer zoveel ram geheugen in, maar dat betekent niet gelijk dat de Xbox One 16 keer sterker is dan de Xbox 360.

Maar wees maar gerust dat de graphics de komende jaren meer dan prima gaan zijn op de Xbox One! :)

11. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Wtf, denk je ook wel eens na voordat je dingen gaat vragen? Blijkbaar niet..
    De eerste jaar verwacht ik nog niet dat we weg geblazen worden qua grafisch. Maar ik verwacht wel, dat we veeel meer te zien krijgen; Zoals meer AI meer dingen zoals meer volgels in de lucht bladeren die van de bomen vallen enz..
    Dit moet imoh makkelijk te doen zijn voor de Xbox One.

Laatst bewerkt: 13 aug 2013
  12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Killer Instinct ziet er best wel mooi uit. Maar echt weggeblazen worden, dat zie ik nog niet gebeuren.

13. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18

Wat!? ik vraag gewoon wat....

Raare gozer ben jij.

14. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Toch zou ik wel eens benchmarks willen zien op de xbox 360 en de one en (je eigen) pc. zodat je een beetje een beeld hebt van wat je koopt!

15. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Zomaar iemand raar noemen is ook wel raar hoor...

Maar ach, over het verschil ga ik me niet druk maken. Dat is echt wel genoeg eye candy als je van een Xbox 360 uit 2005 komt. :)

16. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    XD sorry hoor.

Ja, Dat zou mooi zijn ja.

17. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    idd, Daarom vind ik het jammer dat microsoft geen techdemo heeft laten zien.

18. mohpa6

mohpa6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    als ik me eigen pc zou doen ben ik bang dat de wii nog zelfs beter is XD

19. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het beste vergelijk zal wel plaatsvinden door ACIV en Watch dogs, die zowel op current als next gen verschijnen. Grootste stap is de resolutie, die van sub 720p naar 1080p gaat. Vooral als ik even op de mac van mijn vader heb gezeten met 2560x1440 en ik zit dan thuis even achter de console, is het verschil in resolutie echt schijnend.
    Daarnaast zullen er meer particle effects, betere textures, meer grafisch detail te zien zijn in nieuwe consoles tov oude. Denk echter zelf dat de stap van 360 -> One kleiner is dan van xbox -> 360, omdat ook dingen als physics en AI meer aandacht krijgen.

20. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    http://www.wpcentral.com/microsoft-kills-galactic-reign-three-days-servers-offline-january

Niet direct aan de Xbox One gebonden, maar krijgen we straks ook zulke verhalen over console games die niet goed draaien? Whooptiedoo de cloud..

Deel Deze Pagina