Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Of misschien waar? kan allemaal zo zijn.
    Het is gewoon afwachten, waarschijnlijk valt het reuze mee.

2. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    De Tokyo game show is toch begonnen? Hopelijk krijgen we dan eindelijk de releasedatum te horen voor de X1 in NL.

Edit: Japan staat nu gepland op 22 februari. Dit zou dan de laatste markt zijn. Hopelijk heb ik de X1 dan ook al!
    Japan release

Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    PS4 staat gepland op 22 februari, Xbone nog steeds "2014".

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja is PS4 idd. Beetje raar artikel aangezien het al bekend was dat heel de wereld gewoon in 2014 zou volgen.

5. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Whoops, ik heb niet goed gelezen :+ excuses

Enig kans dat we op TGS de releasedatum te horen krijgen?

6. FerryNL1986

FerryNL1986 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb echt het gevoel dat de Xbox One keihard gaat falen.

Zou dat echt jammer vinden want heb zoveel jaren plezier gehad met de Xbox 360.

Maar als je al steeds die berichten hoor. Nou dat is niet echt bepaald geruststellend.

7. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Zoals welke berichten? Denk dat het rrod vele malen erger was en toch verkocht dat ding als een malle. Met elke launch heb je drama verhalen vooraf, komt heus goed met de one

Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Crimson dragon trailertje:

[yt]jcrQP1igYO0[/yt]

9. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Keihard falen lijkt mij overdreven. Wel een lage marketshare vergeleken met de PS4 lijkt mij. De prijs, publiciteit en de hardware lijken allemaal in het voordeel te zijn van de Playstation.

Voordat iemand met de opmerking komt 'Ja, de hardware is alleen maar beter op papier', dat is helaas niet meer zo. Verschillende ontwikkelaars geven al aan dat ESRAM een pain in the ass is. Het moeten aanpassen van je games om zo efficiënt je framebuffers te cachen daarop laat weinig doorontwikkeling toe. Het verschil is nu niet meteen te zien, maar zal in de loop van de tijd erger worden.

De simpele oplossing van het hebben van een memory pool met GDDR5 geheugen heeft nou eenmaal zijn voordelen. De Xbox One mag dan wel nog steeds een voordeel hebben door de kleinere delay van DDR3 geheugen, maar of je dit echt gaat merken tegenover het GPU verschil en het snellere geheugen? Nee.

Betekent al dit bovenstaande dat hij keihard gaat falen?
    Nee.

Als je een Xbox One koopt heb je daar vast veel game plezier mee. Het is niet alsof wat slechtere graphics de game nou ineens slecht maken. Dat zou betekenen dat consoles sowieso slecht zijn om te gamen aangezien de PC er veel beter uitziet.

10. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En toch vind ik dit zo raar! De 360 werkt met z'n eDram toch ongeveer hetzelfde? Dus het systeem zou niet vreemd voor ze moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4

11. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Denk dat ze het een pain in the ass vinden dat esram omdat ze er ook niet aan gewend zijn nog, dat het esram ook zijn voordelen heeft is wel duidelijk, first party zal er meer en beter gebruik van maken dan de third partys combi van tijd en geld.

En sterke console is leuk, maar het gaat erom of je het grote publiek kan aanspreken net als de Wii dat deed, en dan heb je nieteens een sterke console nodig, als het echt alleen een console is voor het gamen kom je denk weer niet verder dan 70/80 miljoen kwa sales. Microsoft zijn bedoeling is de one als een
    all in one systeem weg te zetten wat opzich goed is alleen zijn ze er tot nu toe nogal ongelukkig in geweest.

Ik heb mijn ps4 order gecanceld, gran turismo komt pas over 2 jaar uit wat erg klote is, en de multi plats koop ik de one versie omdat ik veel online speel en dan graag op dedicated servers speel zonder lag.
    Ps4 komt tijdje later wel

12. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, de 360 werkt niet hetzelfde en is in dat opzicht veel meer zoals de PS4 nu is. De 360 heeft namelijk ook GDDR geheugen, maar de oudere versie, GDDR3, precies zoals de PS4 nu GDDR5 heeft.

Daarbij is het verschil dat eDram wordt gebruikt als cache, maar niet als volledige vervanging voor snelle communicatie tussen het geheugen en de GPU, zoals dat bij de ESRAM wel het geval is.

Microsoft heeft voor DDR3 gekozen omdat de modules tijdens de ontwikkeling niet groot genoeg waren om op de printplaat te passen (256MB per module, maximaal aantal modules: 16). Men wou 8GB zodat het snelle switchen tussen games en apps mogelijk was. De ESRAM zou dan het snelheidsverschil compenseren.

Ze dachten daarmee een voordeel te hebben over de PS4, die destijds genoegen nam met maar 4GB. Helaas voor Microsoft kwamen er grotere geheugenmodules op de markt (512MB per module). Bij de PS4 was het een kwestie van wisselen naar de grotere modules. De Xbox One zat helaas vast aan de speciale architectuur met het ESRAM.

Dat kan wel zo zijn, maar ga jij je game engine aanpassen voor één platform? De mensen die met de Cell processor werkten in ieder geval niet.

Maar je hebt wel gelijk over de sterkste console. Maar dat neemt het feit niet weg dat het imago van de Xbox One een flinke deuk heeft opgelopen en dat kan boven al deze feiten nog zwaarder wegen ook.

13. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Wat een gedoe om welke console de beste spec's en dus de beste graphics zou hebben.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een leuk gedoe toch? Zolang je het maar niet al te serieus neemt. Als je er echt door gaat twijfelen dan kan je beter gewoon even wachten tot een paar maanden na de launch.

@xboxlol: Je weet er veel van af, tof om je replies te lezen. Puur hobby of is dit ook je werkgebied?

15. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog steeds plezier van mijn 360.

Voor alle multiplatforms geldt toch dat ze "maar" zo mooi worden als het het zwakste platform. –ps3 is toch ook krachtiger dan de 360–, daar heb ik geen moment last van gehad.

Ik vind gta 5 op de 360 mooi en gedetaileerd. Dan te bedenken dat de xbo zoveel sterker is dan de current gen \o/

16. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    @ Xbox lol toch klopt je verhaal niet, heb eens zitten zoeken en wat ik begrijp is dat het ongeveer wel het zelfde werkt als met de 360, en dat het esram specifiek voor de grafische ondersteuning moet zorgen http://m.neogaf.com/showthread.php?p=61564237 hierop vond ik nog een interessante reactie wat dat betreft. En het gddr5 loopt ook op 256 mbit net als dat het gddr 3 dat doet.. eigenlijk wilde Sony ook met edram werken alleen werd daar van afgezien, schijnt zelfs dat de ps2 en Nintendo consoles ook edram aan boord hebben, dat het werkt is wel gebleken met de 360. Denk toch dat de uiteindelijke krachtsverhoudingen meevallen en dat het verschil zelfde is als met de ps3/360.

17. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik begin echt zwaar te twijfelen of ik mijn preorder in Duitsland moet laten staan.

De launch games zijn nou niet echt briljant en komen bijna allemaal ook nog op de 360.
    Daarnaast komen er ook nog toffe 360 games.

Aan de andere kant is de ONE in februari even duur...

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Als hij in februari komt dan krijg je er andere games gratis bij. (mits je hem hebt gepre-orderd volgens mij)

Ach, weer een nieuwe console is wel fijn, alles opnieuw ontdekken en gewoon het uitpakken alleen al!

19. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ja, dat laatste is zeer zeker waar!
    Maar als ik er na dat uitpakken achter kom dat er toch niet echt iets interessants te spelen is, is dat gevoel mss snel weg,..

20. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Dan doel je op het Wii U-gevoel ;)

Deel Deze Pagina