Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb rond de launch van de 360 een p&c kit gekocht.
    Binnen een jaar stuk. Dit tot 3 keer toe.
    Ik hou het lekker bij batterijen. ;)

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wow dat is wel kut. Ik had wel dat hij op een gegeven moment er "soort van" niet helemaal in klikte, maar hij deed het wel gewoon.

3. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    De P&C van de One doet 't bij mij nog, maar om de zoveel tijd lukt opladen niet en geeft ie aan dat de batterij al vol is na 2 minuten. :+

4. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Ik heb een dubbelsetje GP 2100 batterijen en die werken heerlijk :)

5. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
  6. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Die aansluiting is wel erg slecht.. super klein stekkertje.. verbaasd mij dat dat ding hier nog steeds leeft :D

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, heel dom ontwerp. Die stekker is veel te lang en met een beetje pech breekt die af.

8. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat was al een probleem bij de 360 accu's. Gebeurt als de accu lui begint te worden en volgens mij snapt die chip erin dan niet goed meer of die opgeladen is of niet. Helemaal leeg laten lopen zou nog weleens kunnen helpen.

Uhm, dat is gewoon standaard micro-USB. Iets wat zo'n beetje elke smartphone of ander draagbaar apparaat tegenwoordig heeft. Die gaan echt niet zomaar kapot. Mijn smartphone lader heeft wel zwaardere lasten te verduren gehad. :+

9. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Vraagje: Ik heb de Xbox One sinds ik hem heb op locatie United States staan. Al mijn spellen zijn tot dusver ook gekocht in de US Store. Nu heb ik voor het eerst een spel besteld (met disc) in een Nederlandse webshop. Moet ik switchen naar locatie Nederland zodra ik dit spel ga installeren of hoeft dat niet? En zo ja, kan ik daarna weer terug switchen of moet ik mijn Xbox One iedere keer dat ik dit spel wil spelen op locatie Nederland zetten?

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee dat hoeft helemaal niet. Tip voor de toekomst: het is allemaal regiovrij.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "
    An update will be available to all Preview members beginning at 6PM on 2/23. This update includes a both new features and fixes, including a fix to address an issue some users have reported with games and apps not launching after waking a console from standby (Instant-on mode).

NEW EXPERIENCES

• Sharing Screenshots to OneDrive. You can now share screenshots direct to OneDrive from the Share menu in the Upload app.
    • Enhanced Icons in the Party chat app. We’ve added new icons to the Party Chat app enhance the experience. Check back later for Quests that show you what’s new!
    FIXES

• Apps and games not launching upon waking a console from standby (Instant-on mode). A change is in this update that addresses an issue reported by users where apps and games would not launch when waking from standby (when in Instant-on mode).
    • Display Resolution Reset. A fix for an issue reported by a small amount of users where consoles reset to a low display resolution (640 x 480) waking from standby."

12. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Deze bug zit ook in het public dashboard, fijn dat ze dit opgelost hebben.

Ik heb er overigens met de laatste preview last van dat als de Upload app op de achtergrond actief is de console soms lang duurt met naar standby gaan en vervolgens gewoon helemaal uit gaat (waarschijnlijk omdat het afsluiten te lang duurt). Irritant aangezien je zo alle functies van instant on verliest.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Volgende week komt m'n Xbox One binnen (eigenlijk donderdag al maar ben pas zondag weer thuis :'-( ). Nog iets wat ik moet weten? :D

Lees alle topics overal eigenlijk maar hé you never know.

14. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Mocht je NAT problemen hebben, schakel dan instant on uit. Er zit een bug in instant on waardoor de poorten niet altijd opengaan op sommige routers.

Dit is overigens opgelost in de huidige preview update, dus met de maart update zou instant on voor iedereen prima moeten werken.

EDIT:

Verder kan ik misschien nog wat vertellen over TV calibratie:

Op de Xbox one:
    • Color space/kleurruimte: standard/TV is aanbevolen. Deze geeft de Xbox one beter weer dan PC RGB. Alleen als je een monitor gebruikt die geen HDMI color space/black level instelling heeft moet je deze op PC RGB zetten.
    • Color depth/kleurdiepte: tenzij je tv zogenaamd 'deep color' ondersteund, op 24-bit laten. 30 en 36 bit wordt misschien weergeven, maar je TV zet dit onderwater om, wat input lag veroorzaakt. Bij twijfel ook gewoon 24-bit kiezen, geen enkele game of film maakt namelijk al gebruik van deze nieuwe kleurenstandaarden.
    • Resolutie: zou zich automatisch moeten instellen. 1080p uiteraard voor full HDTV, 720p voor HD-ready.
    • 50hz: aanzetten, is voor 50hz content wat standaard hier is in Europa. Xbox draait games standaard op 60hz en schakelt alleen terug als je 50hz kijkt of snapped.
    Op de TV:
    • HDMI color space/black level: deze moet op laag/TV/studio staan, hoe je TV dit ook noemt. Deze komt namelijk overeen met standard/TV op je Xbox.
    • Gebruik verder de HDTV calibratie bij je instellingen op je Xbox.

Laatst bewerkt: 24 feb 2015
    X-Junk en Willem vinden dit leuk.
  15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Rayman Legends gratis voor Xbox One in Maart als GwG.

In April krijgen we het dubbele aantal gratis games.

16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Gisteren mijn X1 binnen gehad. Wow, op mijn 55inch Samsung TV ziet dat er wel heel erg gelikt uit. Beetje zitten klooien met de instellingen etc. Wat ik niet kan vinden is waar je het navigatie geluid uit kan zetten, Het klik geluid van de menu's zeg maar.
    Iemand een idee?

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Waar kan ik dat vinden? Zie het niet op reddit en Major Nelson.

@Olijke Poffer

Volgens mij kun je dat geluid niet uitzetten. (voor zover ik weet)

18. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ahhh Thanks.. Dat is jammer want ik vind dat niet echt een heel tof geluidje.... Nou ja dan doen we het er maar mee.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Las het op NeoGAF.. Was screenshot gelekt via een website.

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hebben mensen er hier ook last van? Een vriend van mij wil Dying Light op de US Store halen, maar al sinds vorig weekend krijgt hij dit bericht:

''You've spent all the money you're allowed to spend today. Try again tomorrow."

Deel Deze Pagina