1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hm, dat is wel raar ja. Wellicht slechte batch.

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hmmm ... geen inkepingen in de linker-pook zitten dan? Het is niet zo dat m'n One controllers naar de klote zijn, absoluut niet .. maar kwa degelijkheid (vind ik) is het een stap achteruit t.o.v de 360. En dan speel jij nog meer Destiny als mij :eek: Fluwelen handschoentjes aan ofzo? :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gewoon niet zo gestrest zijn en je controller niet kapot drukken met je handen. :p

4. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hahaha ... valt mee :+ FIFA heb ik al 3 jaar niet meer, scheelt een hoop joysticks.

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Die puntjes op de 360 controllers waren altijd zo kut. Zodra dat ging slijten kocht ik een nieuwe! :+ Die ribbels op de One zijn wel nice.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Heb vandaag de nieuwe update voor het preview dashboard geinstalleerd, gisteren was het allemaal ok en nu krijg ik random party disconnects. Ik zit nog wel in mijn party dan, alleen staat er disconnected en dat het aan mij settings ligt. Zo begon het dus ook toen ik net het nieuwe dashboard had, toen kwam een update die het fixte en nu zijn we weer terug bij af. Gaat erg frustrerend worden met Halo 5 morgen.

Als ik nu ervoor kies om uit het nieuwe dashboard en preview te stappen, hoe lang duurt het voordat ik ben terug gezet?

7. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    @Rampage Ik antwoord je vraag hier even, misschien hebben meer mensen hier wat aan.

Ik vind de Elite controller tot nu toe geweldig. Ik heb hem gekocht in een bundel met de Elite console, maar ik weet niet zeker of ik hem los voor €150 zou aanschaffen. Ergens denk ik dat ik het toch wel een keer gedaan had. Ik zou nu niet meer terug willen naar de standaard One controller.

Grip
    Wat ik vooral bijzonder fijn vind is de grip en de premium feel van de controller. Je voelt echt dat je een degelijk product in je handen hebt, wat echt duurzaam overkomt. De controller is merkbaar zwaarder dan de gewone One controller, dit vind ik persoonlijk fijner. Hij heeft een 'rubberized' afwerking, met een grip textuur op de achter- en zijkanten onderaan. Dit voelt ook heel fijn aan. Ik merk dat ik vaak gewoon de controller 'aan het voelen' ben als ik de controller even niet hoef te gebruiken midden in een game :+

Pedals
    Ik merk dat ik het fijner vind als er geen 'pedals' aan de achterkant aanwezig zijn, dus dat ik ze eraf laat. Ik heb geprobeerd met Forza om deze pedals te gebruiken met schakelen, maar dit is onhandig en ik duw er vaak per ongeluk op. Dit komt ook omdat ik het liefst (vooral bij racegames) de controller goed wil vastpakken, en met pedals is dit niet mogelijk, dan moet je hem echt losjes in je handen leggen anders raak je een van de pedals per ongeluk aan.
    Bij Halo MCC vind ik de pedals ook niet handig, omdat je daar niet vaak hoeft te springen o.i.d., en ik ze vaak weer per ongeluk aanraak.
    Echter denk ik dat de pedals bij een Battlefield, maar vooral voor een COD wel voordelig kunnen zijn, dit moet ik nog proef ondervinden over een paar weken.

D-pad

In het begin had ik nog het gewone 'plusje' als D-pad, maar dit heb ik gewijzigd naar de ronde variant (schaaltje) omdat ik dit toch fijner vind. Ook bij simpel navigeren door bijvoorbeeld menu's voelt deze fijner.

Hair trigger locks
    Dit gebruik ik vaak. Als ik een shooter speel zet ik ze aan, bij Forza zet ik deze functie weer uit. Gewoon heel handig, want je schiet inderdaad sneller met (vooral) een single-shot rifle. Je kunt deze functie zeer snel zonder het verplaatsen van je handen of draaien van de controller, aan- en uitzetten. Hier gebruik ik dan mijn middelvingers voor.

Magneetsysteem
    Het zijn sterke magneetjes die gewoon goed blijven zitten, maar daarnaast ook heel makkelijk weer eraf kunt halen. Het metalen D-pad onderdeel zit op een plastic magneet op de controller vast. Dit werkt gewoon goed. Als dit metaal op metaal zou zijn, dan zou het geen degelijk systeem zijn, en zou het snel slijten.
    De stickjes hebben een bepaalde driehoek structuur in, zodat je ze op 4 dezelfde manieren (elke 90°) op de houder kunt laten vallen, waarna de magneet hem automatisch vastzet. Dit gaat gewoon heel soepel en makkelijk. Je kunt ze echt gewoon laten vallen, je hoeft ze er niet op te duwen. Daardoor zie ik niet snel gebeuren dat het metaal vervormd. Het is een hard metaalsoort, dus dat moet sowieso geen probleem zijn.
    Het bewegen van de stickjes zelf is ook zeer soepel, door de aangepast rand in combinatie met het metaal (hierboven te zien).
    De pedals zijn heel makkelijk in tegengestelde richting los te nemen.

*Klik*
    Daarnaast klikt alles gewoon heel goed. Dit komt weer door het gebruik van materialen. Als ik de oude One controller erbij neem, voelt en hoort dit ook een stuk 'plastic-achtiger' dan de Elite controller. De metalen variant van de Elite controller hoor je bijna niet klikken, het is net zo zacht als de 'aanslag' van de triggers. Je voelt een 'degelijke en satisfying klik' bij het indrukken ervan :p

Kort gezegd:
    De standaard One controller voelt als een Samsung S3/S4, de Elite controller als een iPhone 12.

Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Rampage, Ypuh, AnubisNefer en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Geen Xbox One Elite Controller morgen.
    :'-(

(Gelukkig wel Halo 5)

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Insane/Erret vindt dit leuk.
  10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Respect als dat zonder alteveel issues gaat releasen.

Die Elitr controller review....

Sommige mensen zouden 10x liever de slechtste Galaxt willen hebben dan welke Iphone dan ook, ik ken ze. Haha. Maar klinkt goed.

Alexknl vindt dit leuk.
  11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    @Alexknl thanks voor de review! Ik ben in februari pas weer in Nederland, maar verwacht binnenkort ook de elite controller van de Wehkamp te krijgen. Kijk er nu al naar uit om Battlefield of Siege mee te spelen!

Mijn controller van de launch begint inmiddels al wel wat slijtage te vertonen. De 'RB' bumper maakt geluid en doet het niet altijd (in het begin heel veel gespamt voor het spotten in BF) en ook de sticks zijn al behoorlijk versleten. Dat laatste is verholpen door het gebruik van Kontrol Freeks, maar toch.. Vind zo'n elite controller echt een leuke gadget waar je iets mee kan, veel leuker dan een Kinect of een teleurstellende triple A game van Ubisoft ofzo.

Alexknl vindt dit leuk.
  12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dit :+ Mijn elite staat al sinds zaterdag in de 2-3 dagen bij Wehkamp. Nog geen email ofzo ontvangen. Waar heb jij hem besteld?

13. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bij Game Outlet NL.

Sent from my iPad using Tapatalk

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Idem. 27-10 gaat hem niet worden. Erge is, gisteren krijg ik nog wel de bevestiging van een "collega" dat hij morgen bezorgt word ... hoezo op 1 lijn zitten? :+

15. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Vind het ook niet zo netjes van Wehkamp.
    Geen email dat het vertraagd is oid.

16. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Zijn er ook fysieke winkels waar ze de Elite Controller verkopen?

17. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Krijg net een sms van Nedgame: de releasedate van de XBOX One Elite Controller is verplaats van 30-10-2015 naar 20-11-2015.
    Is dat overal zo? anders bestel ik de controller ergens anders.

18. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Release date was toch de 27ste ?

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    20-11? Vanwege? :eek: Dat zou echt een kut streek zijn zeg. Zeker omdat die "Elite" bundels met de One erbij de controller wel hebben. Man man man. Officiële release stond op 27-10. Voor 99% van de sites, incl. de webwinkel van Microsoft.

20. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Op de website van Bol en wehkamp zie ik hem ook niet meer staan

Deel Deze Pagina