Hallo heren,
Heb echt even jullie hulp nodig, want weet domweg niet hoe ik alles aan elkaar moet rijgen qua kabels. Althans ik heb volgens mij meerdere mogelijkheden, maar wil het natuurlijk optimaal.... of het juiste hebben. Uiteraard zelf het nodige opgezocht en gelezen, maar daardoor zijn er enkel meer vragen bij gekomen.
Ik heb een nieuw 7.1 systeem aangeschaft want de oude is klaar voor de sloop. Gelijk mezelf echt verwend en gekozen voor een ONKYO HT-S9700THX dit icm met een Samsung TV welke beschikt over HDMI (arc) en een optische ingang. Daarnaast nog een set-opbox Ziggo voor de TV. Voor het gemak ook nog een mooie koptelefoon (800X met enkel optisch in en optisch uit), die ik nagenoeg altijd gebruik als het gaat om online gamen. Single en multiplayer verhouding is ongeveer 50/50.
Nu snap ik sowieso al niet de settings van de Xbox, omdat het lijkt dat als ik hem soms op 5.1 zet dat bij enkele games het geluid dan niet helemaal werkt. Dus daar begon het al mee. Echter met deze mooie nieuwe apparatuur kom ik er helemaal niet meer uit.
Allereerst voor het gemak maar de achterkant van de ONKYO HT-S9700THX.
Nu zijn er volgens mij diverse mogelijkheden en met name voor het geluid weet ik niet goed wat wijsheid is.
1. Alles aansluiten op de ONKYO. Dus de Xbox en de Set-opbox,.. deze van bron laten veranderen. Daarnaast van de Xbox een optische kabel naar de koptelefoon.
2. Alles aansluiten op de ONKYO. Dus de Xbox en de Set-opbox,.. deze van bron laten veranderen. Daarnaast van de TV een optische kabel naar de koptelefoon. Dit laatste omdat ik begrijp dat de optische uitgang van de Xbox geen 5.1 zou ondersteunen.... en zo wellicht dit probleem oplos??
3. De Set-opbox op de Xbox aansluiten en de Xbox aansluiten op de TV. De TV aansluiten op de ONKYO. Moet er dan nog een optische kabel tussen de Xbox en de ONKYO?? Zo ja,.. dan moet hiertussen de koptelefoon,.. toch? Enkel dan moet ik dus altijd de Xbox aan hebben voor de TV en verlies je dan niet kwaliteit,.......in het beeld. Kortom dit heeft niet echt mijn voorkeur.
4. Alles aansluiten op de TV?
Ik dacht dat optie 1 het beste zou zijn enkel waar ik niet aan gedacht had is dat de TV het beste ingesteld moet worden op "game mode". Dit omdat dan alles een tikkeltje sneller en vloeiender is. Dit is iig te merken als ik bijvoorbeeld Pinball FX2 speel. Als ik de TV niet op "game mode" zet dan zit er een hele kleine vertraging in de bumpers met wat ik zie gebeuren op de TV.... kortom erg irritant. Dus bij optie 1, zou ik dat volgens mij telkens de "game mode" van de TV handmatig aan moeten zetten. Wat verre van ideaal is.
Dus alternatief dacht ik enkel de XBOX direct aan te sluiten op de TV. Enkel dan zou ik niet weten hoe ik de rest moet aansluiten qua geluid om te zorgen dat ik wel netjes 7.1 heb.
Kortom ik zie de bomen door het bos niet meer,...... vermoed dat er hier genoeg mensen zitten voor wie het allemaal zo simpel als wat is. Wie kan me bevrijden uit deze knoop van kabels??
Klik om te vergroten...