1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Weet ik niet, het blijft een stomme maatregel, het liefst heb ik het helemaal niet :mad:
     
  2. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Nope... ze zullen nog veel meer onzin moeten veranderen wil ik een X1 kopen :p
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee.
    Dat is ook niet het enige.
    -games verkopen aan geselecteerde shops
    -verplichte Kinect bij de One

    Helemaal niet nu er ook een optie is waar het gewoon helemaal niet van toepassing is: PS4.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die Xbox show met Major Nelson is dat nog ergens terug te kijken?
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Eens in de week is prima te doen immers, dan heb je gewoon een chill systeem. Ook aangezien je al je games gewoon op de console heb staan.
     
  6. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Maakt weinig uit, door hele idee van een super camera die alles bijhoud en de houding van MS hoef ik de Xbone gratis niet eens :mad:
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Sorry, het gaat mij om het principe, niet "of het te doen is". Je spellen worden gekoppeld aan een account, dat stoort me mateloos. Dat is de reden dat je geen spellen kunt inruilen, verkopen, uitlenen etc. Ik heb genoeg keer gehad dat ik een spel kocht en na een uurtje spelen vond ik het niks. Terug naar de winkel, inruilen voor een ander spel. Dat kan gewoon niet meer bij de Xbox One, en wel bij de PS4.
     
  8. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Lezen is echt een vak apart voor sommige hier. Volgens mij is al duidelijk gezegd, dat de kinect uit kan schakelen voor privacy redenen.

    We zullen zien hoeveel de PS4 gaan halen.

    @ iMark 007 ik speel bijna (Nooit) 2ehands games en ben altijd online, dus voor mij geen reden om geen XB One te halen. Kinect boeid mij niet gaat om te games.
    Games wat Sony tot nu toe heeft laten zien Exclusief trekken mij totaal niet en nog maar zwijgen over de controller. :+
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  9. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    En elke keer wordt aangehaald waarom je de kinect er dan niet gewoon uit kan halen. Blablabla, dezelfde argumenten worden steeds naar elkaar toe gegooid dus hou er maar gewoon over op.
     
  10. Toxin

    Toxin Hexic !!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ergste van het hele online drm gedoe vind ik gewoon het idee er achter. Ze eisen van ons dat we elke dag online moeten komen alsof we criminelen zijn met een enkelband die zich iedere dag moeten melden op het politiebureau.

    Maandag deed hier het internet het niet en mobiel internet deed het ook niet. Daar zit je dan met je 500 euro kostende game console waar je geen games op kan spelen. zelfs geen single-player.

    eind dit jaar wordt hier de weg opengebroken en het riool vervangen. Ik zie het nu al gebeuren dat een graafmachine per ongeluk een tros glasvezelkabels kapot trekt. Oeps! "Maar dan gebruik je je smartphone toch als wifi hotspot." Ja dat kan inderdaad, maar het is helemaal niet nodig als ze bij Microsoft wat meer aan de consumenten denken.

    Ik heb nog niets gehoord over de voordelen die dit ons moet brengen. "The power of the cloud" klinkt allemaal heel leuk. Maar ik heb nog geen game gezien die hier overtuigend gebruik van maakt.

    En dan zijn er nog de storingen bij Microsoft zelf. Ze kunnen nooit 100% uptime garanderen. Het is wachten tot het voor de eerste keer niet meer werkt. "We hadden niet verwacht dat er zo veel mensen zo veel gebruik zouden maken van onze service" Storing rond kerst in 2007 bijvoorbeeld. Of en aantal hackers die dit natuurlijk als natte droom ziet om uit de lucht te halen.

    Dan kunnen ze nog zo veel gratis games en xbox live gold weggeven. Maar als de online certificatie er ook maar even mee stopt, breekt de hel bij de consument pas echt los. Dat hoop ik dan ten minste.

    Zo, dat moest er even uit. Geen Xbox one voor mij als ze hier geen verandering in brengen. Maar dat is volgens mij wel duidelijk. _0/
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Ja echt bizar hoeveel mensen over die kinect blijven prate icm privacy! 8)
     
  12. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Moet wel lachen om het standpunt dat Microsoft inneemt. ''Ja, voor mensen die niet 24/7 connected zijn, hebben we een andere product namelijk de Xbox 360''.

    Fantastisch! Als ik dus een next-gen console wil, maar onstabiel internet heb of iets dergelijks, dan moet ik maar op de 360 blijven spelen.

    Het is dat ze in mijn mening de betere exclusives hebben, maar dit gezeik en de prijs maakt het toch allemaal lekker zuur.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Iemand? :)
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Larry Hryb
    @majornelson
    8u
    If you missed the live show, it will be available VOD on the Xbox Dashboard later today.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Thanks.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Even voorop gesteld dat ik er waarschijnlijk toch wel 1 koop

    Maar van 24 uur naar 1 week veranderd niets aan de opzet, dat maakt het voor mij niet beter

    Het enige wat echt een duidelijk verbetering zou zijn (imho) is als ze afzien van account based licensing en gewoon weer terug gaan naar disc based licensing

    en als die xbox dan elke dag een keer naar huis wil bellen prima, ik ben toch altijd wel online

    maar dan kan ik wel gewoon mijn disc uitlenen en nog belangrijker ik ben nergens toe VERPLICHT

    Die verplichting is ook wat veel mensen tegen staat. Het is gewoon een behoorlijke set beperkingen en ook al zal je er 99% van de tijd geen last van hebben en zijn toch weer extra beperkingen. En wie wil dat nou als er ook alternatieven zijn?
     
  17. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Zou voor mij niets veranderen. Tis nog steeds dat je in moet checken. Zit toch niet in een gevangenis waar telkens weer je presentie opgenomen moet worden. Ook al is het een week zit ik nog steeds zonder games als de servers weg zouden zijn.
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Zonder frustratie reageren is ook nogal lastig volgens mij :+

    Zelfs al zou hij dus helemaal uit kunnen, de gehele gedachte achter dat apparaat is dat hij dus altijd aanstaat als je in de huiskamer aanwezig bent. "De all in one entertaintment box"
    Dus dat hele argument gaat niet op, kinect zal op z'n dooie gemakkie lekker alles scannen als hij aanstaat, je gedrag en gewoontes analizeren en daar een profiel omheen bouwen, dat stuurt ie vervolgens door naar MS (en dus ook naar de Amerikaanse Staat) die daar dan weer op kunnen inspelen.

    Wat ze daar mee gaan doen mag je verder zelf invullen maar ik denk dat het sowieso wel gebruikt gaat worden om mensen die gezocht worden makkelijker te vinden.
    Aangezien je je eerst moet laten inscannen als je een profiel aanmaakt en hij je dan op elke xbox moet gaan herkennen zal je hele profiel in 3D beschikbaar staan op een server waar de US bijkan (PRISM) lijkt het bijna te gemakkelijk om ff een hokje aan te klikken bij een gezocht persoon en zodra hij bij iemand de kamer instapt waar een Xbone aanstaat er een alarm afgaat.


    Door het hele idee dat ik altijd een soort van in de gaten word gehouden en dus in m'n eigen huiskamer niet meer "vrij" kan zijn is meer dan genoeg reden om niet zo'n ding in huis te halen.
     
  19. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik zat gister een artikel te lezen op Destuctoid waarin Microsoft ook weer een punt had. Namelijk dat mensen tegenwoordig gewend zijn om in de cloud te werken. Ik heb ook al mijn data die ik nodig heb in de cloud staan zodat je er overal bij kan.

    Vergelijk het met een smartphone of een tablet. Wat is het eerste wat je doet wanneer je een nieuwe aanschaft? Je connect ermee naar je wifi. Zonder inet heb je al veel minder aan dat ding. En hoeveel van de mensen hier die zeggen dat het onacceptabel is wat Microsoft doet hebben apps op hun tablet of smartphone die nog veel verder gaat dan Microsoft en gegevens zoals je adresboek of je tel nr doorstuurt naar het moederbedrijf?

    Voor mij is de reden dat ik een PS4 ga halen het gedoe met licensing, dat ding (XBone dus) is gewoon zeer consument onvriendelijk. Daarnaast vind ik het ook leuk om eens iets nieuws te halen, ik heb nog nooit een playstation gehad dus kijk er wel naar uit :)

    Tot slot nog een grappig gifje:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Maar dat ligt dan aan jouw gedachte, want hij kan 100% uit. De console kan 100% uit, de Kinect kan 100% uit en alles is gewoon prima wat dat betreft. Als je dat niet wilt en je wil de Kinect nooit gebruiken laat je hem altijd 100% uit en heb je er nooit last van. :)

    Zou een versie zonder Kinect mooi zijn? Ja. Betaal je nu dan voor hardware die je niet wilt? Ja, dat zit in de prijs. Maar dat gebeurt overal wel een beetje denk ik. Ik luister nooit muziek op de Xbox, maar dat wordt geleverd. Ik speel nooit de Career in Forza Motorsport 4, maar ik betaal er wel voor. Nu is de Kinect wel wat duurdere tech, maargoed.
     

Deel Deze Pagina