Misschien een beetje laat, maar ik heb hetzelfde probleem gehad met de elite controller en heb een paar weken geleden (iets van 3 of 4x vervangen mede door slecht werkende knoppen en loslatend rubber), maar heb laatst maar de Razer Wolverine Ultimate edition meegenomen aangezien de elite controller pas eind mei weer wordt geleverd. Hier een beetje mijn review waar je waarschijnlijk geen fuck aan hebt en ik teveel tijd in heb gestoken
:
Wat je wel moet weten is dat de controller niet draadloos is en de extra knoppen op de achterkant er niet af te halen zijn. Echter heb ik met deze knoppen achterop niet het gevoel dat ze in de weg zitten als ik een game speel (zoals fifa) waarbij ik ze niet nodig heb, terwijl ik dit bij de elite controller wel had en ze er dus altijd vanaf moest halen. Het is wel ff wennen, want het ligt toch wat anders in de hand, maar dit voelt gewoon goed. Ook heb je nog 2 extra knoppen aan de bovenkant (bij de triggers en bumpers), dus heb je 6 extra knoppen ipv 4. Echter heb ik van deze bovenste knoppen nog niet echt gebruik gemaakt. Ook kan je volgens mij een sensitivity aanpassing op een knop zetten, zodat je terwijl je speelt de manier van je aiming aan kan passen, maar hier heb ik eigenlijk nog niet mee getest en ben het eigenlijk ook nog niet van plan. Volgens mij heb je zoiets ook wel met de elite controller, echter kon je dit volgens mij niet echt veranderen tijdens de game, tenzij je van profiel switcht. Met deze controller kan je overigens ook meerderen profielen maken.
De magnetisch vervangbare sticks zijn vind ik iets minder makkelijk te vervangen dan de elite controller, echter is dit nog steeds geen probleem. De steel van deze sticks zijn ook dikker. Ook heb je hiervan maar 1 van elk soort stick (behalve 2x de standaard), terwijl je bij de elite controller van elke soort er 2 had. Voor mij persoonlijk geen probleem, want ik gebruik ook maar 1 andere als ik dit doe.
Ook zit er een ingebouwde headset adapter in wat ik persoonlijk minder fijn vind. In de adapter wat ik normaal gebruik zat een mic monitor wat ik persoonlijk echt heel erg fijn vind en dit mis ik nu eerlijk gezegd wel.
En je hebt natuurlijk de razer chroma wat er in verwerkt zit, maar dit is voor mij puur een gimmick.
Al met al wel gewoon een goede controller als je toch al altijd met draad gamed, echter vind ik het raar en jammer dat deze duurder is dan de elite controller. Beter vind ik hem namelijk niet, vooral als je bedenkt dat er toch wel enkele beperkingen zijn. Tuurlijk, je hebt een ingebouwde headset adapter (wat voor mij zelfs een beetje een nadeel is) en de chroma lights, maar dit vind ik de prijs niet rechtvaardigen.
Klik om te vergroten...