1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox one op PC monitor

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mutantemile, 28 jan 2015.

  1. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Hi,

    Vanavond start bij media markt de BTW actie en ik wil graag een schermpje gaan kopen omdat ik binnenkort verhuis en mijn eigen set up nodig heb. Ik heb een beetje zitten kijken en de verschillen tussen een TV en een monitor zijn echt enorm (kwa prijs). Een tv tuner heb ik niet nodig vanwege digitale tv via hdmi dus vandaar leek een monitor mij een prima oplossing.

    Wat ik me af vraag is of mensen ervaring hebben met het gamen met de xbox one op een monitor van bijvoorbeeld samsung.

    Mogelijke opties zijn:
    http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/monitors/monitors/LS24D390HL/EN

    http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/monitors/monitors/LS22D300HY/EN

    http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/monitors/monitors/LS22D390QS/EN

    Ik ben heel benieuwd wat jullie mening is over het gebruik van een monitor. Waar moet ik vooral op letten? (reactie tijd etc) En daarnaast of jullie beter alternatieven hebben in de prijsklasse tot 150€(evt meer als ze na btw aftrek daarop uit komen bij de media markt haha)
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Gamen op een monitor is zeker een aanrader bij FPS shooters. De kleuren zijn vaak wat zachter en de refreshrate (aantal Hz) en latency (ms vertraging) zijn stukken beter dan die van TV's. Bij spellen als CoD en Battlefield heb je hiermee een voordeel ten opzichte van de TV. De merken die ik je aan kan raden zijn het iets duurdere segment van BenQ die bedoelt zijn voor gaming of Iiyama (kwalitatief gezien top). Als je geen shooters speelt maakt eigenlijk alleen het formaat uit. Er zijn meer dan genoeg goede monitoren op de markt in ieder geval en Xbox games zijn toch vaak gelocked op 60 Hz.
     
    mutantemile vindt dit leuk.
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, dat merkte ik dus ook. Ik moest eerst wel even wennen, maar shooters spelen erg fijn op een monitor.
     
  4. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Op de 360 speelde ik altijd op een Samsung monitor, voor FPS sowieso het beste. Niet alleen door de snellere reactietijden en kleuren maar voornamelijk door het kleinere beeld aangezien je het gehele beeld scherp ziet in een oogopslag.

    Kijk wel even goed naar de aansluitingen, bij mij zat er een hele vage op waardoor ik weer een speciale converter nodig had.
     
  5. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga denk ik voor de S27d39h. Lees hier heel veel goeds over, mooi formaatje ook. Daarnaast wordt deze hoger ingeschat voor console gamen dan vergelijkbare modellen van benq.. Morgen ophalen bij media markt!
     

Deel Deze Pagina