1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBOX ONE uit USA garantiereparatie kost 100 euro in EU regio.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door loyallronin, 15 okt 2014.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb vorig jaar een USA uitvoering van de XBOX ONE kado gekregen van mijn zwager die in de USA woont, toe hij in Nederland bij ons op vakantie was. Hij had medelijden omdat de ONE hier pas maanden later zou uitkomen.
    Ik voorzag al garantie problemen. Maar ik ga natuurlijk niet NEE zeggen als ik de XBOX ONE kado krijg.
    Nu is het dan zover een defecte USA XBOX ONE.
    Ik had natuurlijk vooraf mijn console geregistreerd. Dit werd geaccepteerd.
    Op mijn account staat garnatie tot mei 2016 en reparaties zijn kostenloos.
    Dus geen enkel voorbehoud op de Nederlandse XBOX service website op de de kostenloze reparatie..
    Het staat ook in de Nederlandse taal zwart op wit.
    Vul je echter een reparatieopdracht in dan krijg je de melding opties:
    XBOX ONE OOW out of region:
    1 repareren zonder (re-)lokalisatie naar Nederland 100 euro
    2 repareren met (re-)lokalisatie naar Nederland 100 euro

    ----------------------------------HONDERD (100) EURO,............ DUS

    Ik ben van mening dat met het registreren ongeacht waar de XBOX werd gekocht een laatste/nieuwe bindende afspraak is gemaakt met Microsoft XBOX ONE service center NL en dat dit werd bevestigd zonder voorbehoud van extra kosten op mijn account met een Nedelandse lokatie.

    Komt nog bij dat ik dacht dat woekerpolissen niet meer mochten.
    100 euro om door een Microsoft medewerker een tekstvakje op zijn beeldscherm te wijzigen van USA naar Nederland,....kassa-gerinkel !!!
    De reparatie wordt dan wel gratis uitgevoerd.
    Maar in feite ben ik wel 100 euro kwijt aan de reparatie.
    Terwijl een tab-blad eerder nog zonder voorbehoud werd gesteld dat de reparaties kostenloos zijn.
    Het gaat dus om een administratieve handeling die 100 euro kost.
    Het kan niet om de hardware gaan want die is 100% gelijk met de EU uitvoering alleen de voeding is verschillend.
    De defecte console gaat dus niet terug naar de USA voor reparatie maar zoals gebruikelijk naar Duitsland.
    Dus het zijn niet de transportkosten.

    Een gepaste houding en oplossing van Microsoft zou zijn: "Sorry dat wij sommige landen,waaronder Nederland, maandenlang hebben laten wachten op de release van de XBOX ONE en dat uw XBOX ONE alreeds defect is geraakt. Natuurlijk gaan wij kostenloos uw XBOX ONE repareren."
    Het zijn dus niet alleen de banken die het kwaad in de wereld zijn.



    Ik schrijf nog een brief naar RADAR.


    [​IMG]xbox one gratis eerste page by blaauwronald, on Flickr

    [​IMG]xbox one betalen jpog by blaauwronald, on Flickr
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    geldt dit ook voor de xboners in andere landen in eu gekocht?
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Eerste keer dat ik dit zie. EU zal wel gewoon dezelfde regio zijn. Ik zie bij mij niks staan wat vreemd is.
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik heb de mijne gekocht in Tilburg bij de Saturn. Heb gewoon 2 jaar garantie. Wel geimporteerd vanuit Duitsland maar expliciet gevraagd of de garantie gewoon voor hier geld en dit was zo. Als je hem hebt geimporteerd vanuit een ander EU land heb je gewoon garantie zonder kosten. Wat hierboven staat niet eerder gehoord maar wellicht dat het vanuit een andere regio wel is.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Of iedereen is voorgelogen met een geimporteerde Xboner
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2014
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Een US console is gewoon hele andere console/regio en ik snap dat in principe wel. Ze hebben daar een hele andere garantie. En zoals al genoemd hier valt een EU console gewoon onder de Europese garantie. Ik weet niet hoe het met UK consoles zit trouwens.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja kan wel idd. Wij hebben 2 jr garantie Europees recht. Misschien koop je dat jr extra
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja dat zal het zijn inderdaad. Microsoft heeft dat bedacht en een plannetje gesmeed onder alle retailers van de Xbox One zodat ze van elke kapotte xbox nogmaals 100 euro vangen. Sounds legit.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    ja want ze hebben niet eerder gezegd dat het onder garantie viel en vervolgens terug gedraaid .
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is nooit echt gebeurd. Ze hebben alleen 2 weken "stop gezet" om het systeem aan te passen. Juist om een geïmporteerde xbox beter te helpen. Want ze hadden ook niet verwacht dat zoveel mensen gingen importen. En het MS NL systeem was nog niet klaar daarvoor.
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ne een telefoongesprek met de xbox service center nl van ruim 2 uren bleef het antwoord: het is een xbox one gekocht in een andere regio dus eerst 100 euro ophoesten.
    Het maakt voor Microsoft niet uit dat de xbox one op een Nederlandse account wordt geregistreerd en ondanks de registratie voor garantie dan door Microsoft werd geaccepteerd.
    Ik ben van mening dat als de garantieregistratie via de website mogelijk is, dat deze afspraak/ overeenkomst dan bindend is vanaf de lokatie (Europa) waar deZe registratie mogelijk is op de website. Te meer dat er zonder voorbehoud op de eerste pagina van mijn account bij de geregistreerde consoles vermeld staat in de Nederlandse taal: reparaties zijn kostenloos.
    Wil,ik daarna de reparatie opdracht maken binnen de garantie dan komén ineens de voorwaarden dat ik 100 euro moet betalen.

    Dat is net een advertentie plaatsen voor een gsm die gratis is en dat in de advertentie staat dat de gsm zonder voorbehoud gratis is. Maar op het moment dat je de gsm ontvangt ineens 100 euro moet betalen om de telefoon te activeren.
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    I vergiste mij in mijn eerdere post: Het is dus eerst gratis, dan op de volgende pagina XBOX ONE helpdesk: Out of Region: reparatie kost 100 euro:
    Dan volgende pagina: het kost 140 euro met BTW erbij.

    Dan accepteerd Microsoft mij ING Mastercard credit Card niet. Bij navraag bij mijn bank de ING bleek alles O.K. met de credit card: genoeg saldo, geen restricties voor wat betreft internationaal betalings verkeer..internet transacties of telefonische transacties enz. De creditcard wordt om onduidelijke rdenen niet geaccepteerd door Microsoft. Terwijl ik bij andere webshops gewoon aankopen kan doen.
    Het wordt nog mooier. Dan blijkt na de laatste mislukte reparatie-opdracht en transactie dat het bedrag van 140 euro bij ING gereserveerd blijft staan voor drie to zes weken. Dit is gebruikelijk als een creditcard betaling mislukt.
    Dit gereseveerde bedrag kan door een simpele e-mai van Microsoft l naar de ING weer worden vrijgegeven door de annulering van de order te bevestigen.
    De Microsoft XBOX helpdesk weigert dit te doen, met als reden dat zij geen e-mails kunnen verzenden.
    Belachelijk een bedrijf als Microrsoftkan geen e-mails verzenden. De e-mails zouden automatisch worden gemaakt als zij mij e-mailen en de service-procedure is geautomatiseerd en kan alleen creditcard betalingen accepteren. Dus ik kan niet met Pay Pal betalen.
    Ik moet nu een creditcard van iemand lenen zegt de helpdesk. Waanzin.
    Een pre-paid card zoals 3V of Neteller MasterCard werkty volgens helpdesk ook niet.

    Ik kan dus voorlopig drie tot zes weken niet meer aan die gereserveerde 140 euro komen om te besteden en ik kan met mijn eigen creditcard dus geen reparatie-opdracht doen voor mijn USA XBOX ONE.
    En totaal 8 uren lang telefoongesprekken met de XBOX helpdesk en ING bank met 0.0 % resultaat.
    Maagzweer.
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mijn eerdere post.

    Ik heb vorig jaar een USA uitvoering van de XBOX ONE kado gekregen van mijn zwager die in de USA woont, toe hij in Nederland bij ons op vakantie was. Hij had medelijden omdat de ONE hier pas maanden later zou uitkomen.
    Ik voorzag al garantie problemen. Maar ik ga natuurlijk niet NEE zeggen als ik de XBOX ONE kado krijg.
    Nu is het dan zover een defecte USA XBOX ONE.
    Ik had natuurlijk vooraf mijn console geregistreerd. Dit werd geaccepteerd.
    Op mijn account staat garnatie tot mei 2016 en reparaties zijn kostenloos.
    Dus geen enkel voorbehoud op de Nederlandse XBOX service website op de de kostenloze reparatie..
    Het staat ook in de Nederlandse taal zwart op wit.
    Vul je echter een reparatieopdracht in dan krijg je de melding opties:
    XBOX ONE OOW out of region:
    1 repareren zonder (re-)lokalisatie naar Nederland 100 euro
    2 repareren met (re-)lokalisatie naar Nederland 100 euro

    ----------------------------------HONDERD (100) EURO,............ DUS

    Ik ben van mening dat met het registreren ongeacht waar de XBOX werd gekocht een laatste/nieuwe bindende afspraak is gemaakt met Microsoft XBOX ONE service center NL en dat dit werd bevestigd zonder voorbehoud van extra kosten op mijn account met een Nedelandse lokatie.

    Komt nog bij dat ik dacht dat woekerpolissen niet meer mochten.
    100 euro om door een Microsoft medewerker een tekstvakje op zijn beeldscherm te wijzigen van USA naar Nederland,....kassa-gerinkel !!!
    De reparatie wordt dan wel gratis uitgevoerd.
    Maar in feite ben ik wel 100 euro kwijt aan de reparatie.
    Terwijl een tab-blad eerder nog zonder voorbehoud werd gesteld dat de reparaties kostenloos zijn.
    Het gaat dus om een administratieve handeling die 100 euro kost.
    Het kan niet om de hardware gaan want die is 100% gelijk met de EU uitvoering alleen de voeding is verschillend.
    De defecte console gaat dus niet terug naar de USA voor reparatie maar zoals gebruikelijk naar Duitsland.
    Dus het zijn niet de transportkosten.

    Een gepaste houding en oplossing van Microsoft zou zijn: "Sorry dat wij sommige landen,waaronder Nederland, maandenlang hebben laten wachten op de release van de XBOX ONE en dat uw XBOX ONE alreeds defect is geraakt. Natuurlijk gaan wij kostenloos uw XBOX ONE repareren."
    Het zijn dus niet alleen de banken die het kwaad in de wereld zijn.



    Ik schrijf nog een brief naar RADAR.


    [​IMG]xbox one gratis eerste page by blaauwronald, on Flickr

    [​IMG]xbox one betalen jpog by blaauwronald, on Flickr
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    @loyallronin Wat is nu precies het punt van het herhalen van de beginpost?
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina